Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rejsetidsgodtgørelse for freelancer

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Dec 10
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 07:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal ansætte en freelance sælger. Denne skal naturligvis have godtgørelse for rejseomkostninger, men er det også normalt at afregne for timer forbrugt fra hjem til dagens arbejdssted? Det kan fx være en rejse fra København til Aarhus og retur.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

det er normalt at man må betale for de timer man trækker på medarbejdere ja - og der findes domme for det også som jeg husker det - at hvis man sender en medarbejder på andet end rejsen fra hjem til alm fast arbejde, men på noget der tager mere tid fordi man skal møde et 3. sted - ja så betaler man alm løn for den ekstra tid - 

der er en vis aftalefrihed når du siger freelancer  som er et vidt begreb - men som udgangspunkt må man forvente at skulle betale noget for at sende en person fra KBH til Ålborg - det har jeg lidt svært ved at forstå, du overhovedet kan være i tvivl om

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Svendborg
Tilmeldt 10. Feb 18
Indlæg ialt: 11
Fra  Firmakonsulent Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

en freelancer sælger en ydelse, så derfor skal der ligge en kontrakt der belyser vilkår.

Rejse omkostninger vil normalt være efter regning, km efter statens takster, overnatning efter regning og fortæring enten som fast beløb pr dag eller efter regning. Afregning af transport til arbejdspladsen er en individuel betragtning, nogle afløses fra de går ud af døren og andre når de møder på arbejdspladsen. Det afhænger også af hvor fast ydelsen er og hvor mange der kan levere den?
Giver det mening?

Hvis ikke så kontakt mig.

Se evt mere på : https://www.linkedin.com/in/claus-mogensen/

De bedste hilsner

Optimeringskonsulenten

Tilmeldt 2. Dec 10
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, rent anstændighedsmæssigt mener jeg selv at der skal falde en betaling for rejsetimer. Men som du kan se i et andet svar nedenfor er det ingenlunde normen. Jeg må vist forhandle mig frem.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)