Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fejlagtig indfortoldning - hvordan rettes det nemmest?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har fået en forsendelse fra USA, hvor min leverandør har fået vedlagt en forkert faktura til fortoldning. Varerne er sendt (og indfortoldet af) det kurerfirma, jeg normalt bruger.

Varekoden er god nok, men beløbet er ca. 6 gange for højt (så jeg har betalt alt for meget i told). Fakturaen er udskrevet til en japansk virksomhed med adresse i Japan. Vægt og mængder hænger på ingen måde sammen med fragtbrevet, så det er åbenlyst forkert.

Kan jeg selv rette det på nogen måde (jeg har selvfølgelig de rigtige dokumenter)? Eller skal jeg gennem speditøren - som sikkert vil have penge for at lave det om. Det skal siges, at der er betalt over 4.000 kr for meget i told, og det er dog en pæn pose penge.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kirsten

Det letteste vil være at få speditøren til at  indsende en rettelses angivelse til SKAT.  SKAT har så 3 måneder til at tænke over om de vil acceptere rettelsen;-)

Mærkeligt at din speditør ikke har opdaget at fakturaen ikke var udsted til dit firma, klar en fejl fra deres side som de m¨å rette uden omkostning for dig!  Har du modtaget den rigtige faktura fra japanerne?

Hilsen

Ravn

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn

Jeg håbede faktisk, at du så den og svarede 1000 takSmile

Mht. faktura: Det er en forsendelse fra en amerikansk leverandør, de har bare fået vedhæftet en regning til en af deres japanske kunder, i stedet for min.

Jeg har selvfølgelig den rigtige faktura fra min amerikanske leverandør. Så nej, jeg kan heller ikke forstå, at speditøren (som er en af de store spillere på markedet) ikke har lagt mærke til at regningen var helt forkert.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Det går mange gange alt for stærkt hos speditørerne, jeg har flere gange oplevet at de ikke læser hvad der står når de indfortolder.

Kontakt deres toldafdeling direkte, frem for at få deres ofte hjælpeløse kundeservice på sagen. Hvilken speditør er der tale om? 

Hilsen

Ravn

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Ups - jeg har en aftale med dem gennem Link Logistics (i øvrigt en, du anbefalede i sin tid). Den er jeg rigtig god for, og de plejer at kontakte mig, hvis der er ting, der ser underlige ud, så derfor undrer det mig at det er smuttet her. Men alle laver jo fejl en gang i mellem, så jeg kontakter dem i morgen. Jeg skalnok skrive om resultatet.

mvh

Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen Kirsten

Da det ikke er Link logistics der forstår selve indfortoldningen, men transportøren hvilket nok er grunden til at link ikke har opdaget fejlen. Lad os endelig høre hvad der er kommet ud af sagen.

Hilsen

Ravn

Tilmeldt 5. Jan 09
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Kirsten

Du kan selv lave en korrektionsangivelse og sende til SKAT, det er ikke helt nemt, men kan lade sig gøre, og det er gratis.

Ellers kan du bare kontakte firmaet der har lavet indfortoldningen til dig. De kan lave en korrektion til SKAT. Hvis det er dem der har lavet fejlen, er det sikkert gratis, er der fejl I de documenter, eller informationer der er på dokumenterne, kommer du sikkert til at betale deres korrektionsgebyr (det findes helt sikekrt på deres hjemmeside).

Desværre, er det ikke unormalt at en leverance har en sælger i et land, en køber I et andet land og at varemodtageren finds I et tredje land. Det ses tit med Skibe / fly, eller I sager, hvor en leverandør skal have repereret noget, eller skiftet noget for en kunde I et fremmed land.

DBH

K

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Kvonsyld

Hvorfor gentager du hvad der allerede er skrevet?

Tilmeldt 5. Jan 09
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Tilmeldt 5. Jan 09
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Kvonsyld

Hvorfor gentager du hvad der allerede er skrevet?

Der står så hvidt jeg kan se, ingen andre steder at hun selv kan lave en korrektion, der står heller ikke beskrevet, hvorfor hun skal forholde sig til, om hun skal, eller ikke skal betale for en korrektion, ej heller, hvor hun finder information om gebyrets størrelse.

Dbh

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)