Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rettigheder som timelønnet?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 13. Mar 18
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej! 

Har man ingen rettigheder i forhold til erstatning, hvis man er ansat som timelønnet, men der i kontrakten står, at den reguleres af funktionær og ferieloven?

Jeg forsøgte nemlig at konktake tidligere arbejdsgiver igen, da jeg blev opsagt telefonisk uden grund og uden opsigelsesvarsel, og måtte ikke engang møde op til dagens vagt, men han mener ikke at jeg har krav på noget, da jeg var ansat 37 timer/u. men jeg tænker at siden der i kontrakten står, at funktionærloven anvendes, bør §2 stk 2 og §3 være gældende? 

På forhånd tak!

*Rettelse: Min kontrakt lød på 37 timer/u, men min faktiske arbejdstid var ikke på 37 timer/u.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Prøv at kontakte en fagforening og høre om de vil hjælpe dig. Alternativt den lokale retshjælp som er gratis.

Tilmeldt 13. Mar 18
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar! Jeg er ung og dum og ikke medlem af en fagforening. Er stadig i gang med at finde rundt i, hvilken jeg skal blive medlem af, da jeg ærligt ikke forstår forskellene specielt godt endnu. Alle jeg har kontaktet har sagt, at jeg skulle have været medlem i 2 måneder inden en konflikt opstår, før de ville hjælpe. 

Angående den lokale retshjælp, finder jeg ikke noget for min egen kommune. Skal man henvende sig i egen kommune?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :

emilyt:
Angående den lokale retshjælp, finder jeg ikke noget for min egen kommune

Det lyder nu lidt mærkeligt, mener de findes i alle større byer,  Hvor i landet er du ?

Tilmeldt 13. Mar 18
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Albertslund kommune :) 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 14. Mar 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du en kontrakt, hvor der står du er ansat under funktionærloven, så er det, det der gælder.
Også opsigelsesvarsel.
Selv om du ikke er dækket af en overenskomst, skal du faktisk stadig have en opsigelsesvarsel. Du kan ikke "bortvises" på den måde, uden gyldig grund, som f.eks tyveri.
Jeg vil prøve at ringe til alle relevante fagforeninger fra en ende af, for at se om ikke der er én, der vil tage din sag.

Tilmeldt 14. Mar 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Forresten gratis retshjælp er jo altid godt til at starte ud med, men du har jo også mulighed for at søge fri proces, hvis din indkomst er lav nok, og hvis du har en indboforsikring ved jeg ikke, om retshjælpsforsikringen, der følger med, vil hjælpe i sådan er tilfælde her.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad har du været ansat som ?

Tilmeldt 13. Mar 18
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn. Ja, og linket du sætter ind har da ikke Albertslund kommune et eneste sted. Som sagt spurgte jeg dig om, man skal henvende sig i egen kommune, netop da der ingen er på listen i Albertslund. Jeg var ansat som ordremodtager for en fødevareleverandør. 

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)