Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

holdingeselvskab og tømrervirksomhed med køb og salg af huse

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 7. Aug 17
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

hej alle Aminoer 

mit spørgsmål lyder sådan her. 

hvis nu jeg starter min egen tømrervirksomhed APS, med en ven, og stifter et holdingeselvskab på samme tid. med henblik på at opkøbe gamle og trvangs huse og renovere og sælge igen 

altså holdingeselvskabet køber huset til Fx. 300.000kr og tømrer firmaet så renovere huset så der måske er brugt 500.000kr i løn og martrialer og så holdingeselvskabet sælger huset til 1.200.000kr 

planen er jo at mit holdingeselvskabet køber husene og mit tømrer firma bliver "hyret" ind til at renovere huset og så sælger holdingeselvskabet huset igen med en vis profit 

evt. også med mulighed for at leje nogle af dem ud 

det er med henblik på at hvis ikke der er noget at lave i tømrer firmaet er der altid det hus som holdingeselvskabet har købt. 

såørgsmål nr. 2 

hvor mange huse må sådan et holdingeselvskab opkøbe og sælge vidre om året 

tømrer firmaet bliver oprettet som et APS og skal som sagt kun hyres ind således at holdingeselvskabet betaler tømrer firmaet for at renovere huse osv. 

Vh. Anders 

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår ikke hvorfor du vil bruge et holdingselskab til formålet.

Bare brug et normal selskab med branche kode ejendom investering eller noget i den stil.

Et holdingselskab giver ikke ekstra fordele ved dit formål, du skal stadigvæk betale 22% af dit overskud med et holdingselskab.

Tilmeldt 7. Aug 17
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

er der fordele ved at bruge et normalt branche kode ejndom eller andet 

formålet med at bruge et holdingeselvskab er også ved andre opgaver også 

og for at trække nogle af pengene ud af tømrer virksomheden og igen hvis det står meget skidt til så kaste lidt penge fra holdingeselvskabet tilbage i tømrer firmaet 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Din branchekode skal jo afspejle hvad du laver i selskabet - i holding jo ofte "ikke financiel holding" - besidde aktier/anpart osv - men det i drift jo er noget med tømrer

Du skal huske, at også i holding skal du have en bank konto og lovpligtig arbejdsskade for dig selv som ejer uanset omsætning og løn og du skal nok forvente at skulle have lidt regnskabshjælp med sambeskatning og årsrapporter i den forbindelse + selvangivelser

Det er korrekt at holding for dig evt kan anvendes til at bringe penge i kreditor sikkerhed evt uden at tage penge ud - og det må du vurdere op mod fordele og ulemper  http://johnhannover.blogspot.dk/2014/12/holding-kort-om-for-og-bagdele.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Aug 17
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

planen er også at der skal sættes penge af til div parpir hjælp men med henblik på at på sigt kan ansætte en.

men med en holdingeselvskab kan jeg vel hive penge ud til mig selv 

det kan jeg vel ikke hvis jeg laver det på en anden måde 

men spørgsmålet er jo også om andet end holdingeselvskab kan bruges til det da det andet selvskab end tømrer firmaet endelig kun skal stå for køb og salg af huse samt hyring af mit tømrer firma 

men hvor jeg også kan hive penge ud til mig selv i det andet selvskab ved størrer overskud osv. 

eller skal jeg vælge at lave en anden form for selvskab til det og så lade nogle flere penge stå i tømrer firmaet og så den vej evt udbetale flere penge til mig selv i form for akkord overskud eller ligene i stedet for at hive dem ud af mit holdingeselvskab til mig selv 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

AndersBach:

men med en holdingeselvskab kan jeg vel hive penge ud til mig selv 

det kan jeg vel ikke hvis jeg laver det på en anden måde 

ikke forstået - du kan da tage løn eller udbytte i drift helt som i holding - det gør vel ingen som helst forskel - Penge til dig selv koster helt samme skat med og uden holding - læs mit forrige link - og ja - sæt penge af til at sidde med en uvildig (helst ikke en der lever af at stifte selskaber og siden af at lave regnskaber for dem :) )

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Aug 17
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

vil læse dit link igennem 

tænker at et selvskab af en form bliver det til 

men kan det lade sig gøre uden et selvskab altså kun stiftelse af tømrer firmaet og så igennem det opkøbe og sælge huse 

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders .

Jeg forstår godt hvor du vil hen og derfor anbefaler jeg at du laver dette.

Selskab -A = holding
Selskab - B = tømmer firma
Selskab - C = ejendom investering.


Selskab A vejer både b og c, hvorfor ?

Du kan byde på opgaver med selskab b som selskab c har brug for.

Du kan hive udbytte fra både b og c skattefrit og beskyttet fra kreditor.

Hvis c går konkurs , har du stadigvæk a og b.

Tilmeldt 7. Aug 17
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

skygge manden 

kan godt følge dig i det men. 

skal tømrer firmaet byde på opgaver og så skal selvskab C over tage der fra og når det så skal sælges så sælger selvskab C og fører pengene vidre til A og B sådan at det endeligt er selvskab C der betaler selvskab B 

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har tænkt dig gå den her vej, vil jeg også anbefalede dig oprette et admintration holding for beskyttelse af din ting

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)