Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til oversættelse af volapyk omkring firmabil

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Mar 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen.

Jeg har en enkeltmands virksomhed. Hvor jeg nu bruger min privat bil, som er ved at være slidt op. Mine overvejelser går på at lease en ny gulplader varevogn. Mit spørgsmål er nu, hvis det er firmaet der leaser. Kan jeg på nogen måde trække kørepenge ud til mig selv eller er det fuldstændigt udelukket? 

Eller er der andre måder jeg kan gøre så jeg stadig kan få kilometer penge? 

- Har prøvet at læse mig frem på nettet uden held. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke have gulplade bil som firma betaler og nogen form for andet fradrag end udgifterne og du må så ikke bruge den privat - Du kan aldrig både lade firma tagre gulpladebil udgifter Og trække noget fra i skat selv

vh john H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Mar 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

okay men hvis så firmaet leaser bilen og betaler afdrag men jeg privat betaler alle driftsudgifter som diesel, service, reparationer, og den udelukkende bruges privat kan jeg så trække kilometer penge eller er det umuligt at på lovligvis at trække kilometer penge i en erhvervs bil .

og lige for at forstå dig ret du skriver at det ikke kan lade sig gøre ved gulplade bil er der forskel på om det er gulplade, papegøje plader eller hvid plader med hensyn til min situation 

vh mathias 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må læse linket igen. Du kan ikke lade firma eje og så så selv betale udgigrer osv og bruge privat uden skat af fri bil

Du kan lade firma ejer gulplade og købe og betale alt men så ikke bruge privat  eller lade firma ejer hvidplade (dog ikke i personlig virksomhed) og betale skat af fri bil  eller bruge papegøje DU køber og betalt og ejer https://johnhannover.blogspot.dk/2015/06/papegojeplader.html 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)