Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan et holdingselskab oprette et andet holdingselskab - eller?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

er det "forfra" med ny holdingstruktur. Altså jeg opretter holding, der derefter opretter driftsselskab?

Jeg skal bruge det til en ny type forretning, der er lidt udenfor mit normale og der skal ansættes en til at klare denne forretning.

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor ikke bare lade dit nuværende holdingselskab stå som stifter. Din nye aktivitet i driftselskab bliver så en ny gren af holdingselskabet.

Der er megen ide i at have flere holdingstrukturer hvis der ikke er forskel i ejerkredsen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mangler også begrundelse for at ville have flere holding selskaber - uanset man kan lade ET holding stifte et andet holding (forudsat der er optjent kapital til det) og hver holding har hvert sig drift - det er da en masse tom administration

Kan dit nuværende holding ikke bare stifte et nyt driftsselskab til den nye aktivitet og ansætte den der skal ansættes i det drift ? Det bringer jo ikke det nuværende holding i nogen risiko (ud over stiftelseskapitalen som jo skal bruges i alle fald) - ?

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg kan se der er forvirring i denne tråd.

Jeg har 2 holdingselskaber og et driftselskab.


Jeg har holding 1 som kaldes A og holding 2 som kaldes B og driftselskab kaldes C.

Jeg har holding A som det øvest og holding B som mellem-holdingselskab og til sidst mit driftselskab C i bunden.

Holding A er ren penge tank hvor der fortages ingen Risko, hvor imod holding B har 50% Risko ved alle driftselskabet, hvor nuværende og fremtidige selskaber har 50% Risko.

Det er for at styre risikoen.

Jeg kan give dig et eksempel.

Driftselskab C er et VVS firma, med ansætte osv.

Driftselskab C lejer udstyr og køber materialer fra holding B.

Hvis nu selskab C går konkurs, så mister jeg kun de penge der er i selskab.

Men jeg mister ikke mit udstyr, materialer da driftselskab ikke ejer dem hvor imod selskab B gøre.

Hvis det går konkurs , kan jeg bare oprette et nyt selskab og køre videre.

Der er også mange andre grunde til at vælge denne måde at gøre det på

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Hvorfor ikke bare lade dit nuværende holdingselskab stå som stifter. Din nye aktivitet i driftselskab bliver så en ny gren af holdingselskabet. Der er megen ide i at have flere holdingstrukturer hvis der ikke er forskel i ejerkredsen.
.

Jeg tror du mener: "Der er ikke megen ide i at have flere holdingstrukturer hvis der ikke er forskel i ejerkredsen"?

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

PashminaWear:
Nej du kan højst stifte to selskaber med samme kapital.

Det er ikke samme kapital. Det nye holding er med anden beløb, end mit eget.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Jeg mangler også begrundelse for at ville have flere holding selskaber - uanset man kan lade ET holding stifte et andet holding (forudsat der er optjent kapital til det) og hver holding har hvert sig drift - det er da en masse tom administration

Denne stiftes med en anden kapital, der kommer fra den ansatte.

Cookie - John Hannover:
Kan dit nuværende holding ikke bare stifte et nyt driftsselskab til den nye aktivitet og ansætte den der skal ansættes i det drift ? Det bringer jo ikke det nuværende holding i nogen risiko (ud over stiftelseskapitalen som jo skal bruges i alle fald) - ?

Den har jeg også tænkt for lige at spare lidt penge til E&S. Og så lave et holding til den ansatte senere og overdrage begge til den ansatte.

Grunden til dette er: at en af mine gode venner har fået en sten i den ene sko. Og jeg vil gerne hjælpe ham videre mod, nogle krav jeg har stillet op: at jeg ikke vil/kan hæfte for gæld overhovedet. Tinglyst dokument. Den anden vej: Jeg kan ikke gøre hævd på selskabet på nogen måder.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Pythonrap:
Denne stiftes med en anden kapital, der kommer fra den ansatte.
hvordan vil du få den ansattes kapital ind i dit holding - eller i et selskab du ejer - så skal du jo ud i nyt kapitalindskud - som jo så enten skal komme fra dig formelt  - eller hvis det kommer fra den ansatte - gør denne til medejer. 
Jeg fornemmer det med at ville hjælpe en med sten i skoen kan have at gøre med at den sten er RKI formet eller der er stemplet momsforpligtelse på den - og så kan det godt være lidt risikofyldt at ville være den hjælpsomme stråmand vil jeg sige. Både for dig (hvis ex bank eller moms/skat finder ud af det) og får ham - der jo så skal give dig kapital til stiftelse og så skal skal der rodes med siden at få ejerskabet flyttet over 
Enten kommer pengene officielt fra den ansatte der så ejer - eller fra dig - og så kan I ikke lige sådan tinglyse, at du ikke vil gøre hævd på selskabet som jeg ser det

Bare være forsigtig her

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 06:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
RKI formet eller der er stemplet momsforpligtelse på den

Hej John

Nej, det er ikke nogle af de 2, heldigvis.

Det er en skilsmisse, der er kørt totalt i hårdknude, fra den anden side. Og det er bare til dette er afsluttet, jeg vil hjælpe.

Grunden til tinglysning er: Det er min gode ven, der kan det der skal laves i firmaet, jeg har ikke en snus forstand på det. Derfor er det ham, der styrer forretningen og jeg bliver tovholder, indtil sagen er afsluttet. Banken ved det godt og kender også den anden sag. Det var dem, der fremkom med det, der startede min tråd.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)