Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra Kina

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er mig bekendt vedtaget nye told - og moms regler til introduktion 2018 og senest fuldt implementet 2021 så bla. vil afskaffe minimumsgrænse for moms for alle - og introducere nye regler for momd på varer i stil med moms på varer i et forsimplet onestopshop system - 
Der kommer formentlig også, i lighed med vist Sverige - nye regler for gebyr fra kr 0

lidt at tænke på hvis man satser på små imoorter under 80 kr osv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Jan 09
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Nye told og moms bliver formentligt først implementeret med de Nye toldsystemer, der tidligst kommer I 2022 (det er hvis SKAT kan få udbudsmaterialet klar, fundet en leverandør der kan programmere det, teste og udrulle det)

MHT til momsgrænsen på 80 kroner, er der lige nu en del ballade. Det er en kendt sag, at denne er 240 kroner I Tyskland. Der er derfor virksomheder / speditører der spekulerer I, at få varer med en værdi på mellem 80 - 240 dkk  importeret til Tyskland for at undgå toldbehandlingen (dette medfører en bet for statskassen I 100 millions klassen / måned, men aktørerne sparer virkelig meget mandskab på ikke at lave de her fortoldninger).

Der er uenighed om momsreglerne, for selvom varen er I fri circulation, når den indfortoldes I TRyskalnd, er den ikke nødvendigvis momsfritaget, og mig bekendt er der ikke momsfritagelse for avrer under 80 kroner indenfor EU, de skal bare afregnes til hjemstaten dvs Tyskland). Jeg tor der kommer en regulering, men om det er en fjernelse af grænsen, eller en harmonisering på enten 240 dkk eller 80 dkk ved jeg ikke, hvorom alting er, har den I praksis ikke indflydelse for firmaer, men alene for private personer.

De 1150 dkk I toldfrihed, følger faktisk ikke af hverken Dansk lovgivning eller EU lovgivning (jeg har ihvertfald ikke kunnet finde det), men en rådsforordning tilbage fra 2009. Den Nye EU lov HR John Hannover henviser til, har den således inkoorporeret på nuværende tidspunkt.

Nåe ja, kht til CVR, det desværre ikke altid du kan finde den kunde du eftersøger på CVR.dk. Det er umådeligt svært hvis et firma har et Binavn, eller benytter sig af import på SE-numre istedet for CVR numre. Der kan også være stor forskel på, hvordan firma navne star på et fragtbrev og hvordan det er skrevet på cvr. OG speditørerne laver selvfølgelig også fejl, men al hjælp de kan få, ved jeg er kærkommen.

Geeked

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Jan 09
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Du tager ikke helt fejl, den nye lov er vedtaget og gældende, men eftersom ingen af EU-landende er klar til den nye toldlov, har landene lov til at indføre den gradvist til fuld implementering i 2021, det har man også gjort i Danmark (det er derfor der er kommet sikkerhedstillelse for nye Mio oplag, samt visse visse andre ændringer).Men udviklingen ligger sådan, at ingen eller ihvertfald meget få af EU landene, er klar til at implementere EUTK / UCC eller hvad folk vil kalde den i fuld udstrækning, den er derfor blevet udsat nogle år / eller igang med at blive det, kan ikke huske den seneste udvikling, men mener årstallet 2022 er der hvor DK regner med at de nye systemer er klar.

Gebyrer for fortoldninger fra 0-80 kroner i SE, og gebyrer i det hele taget, er et privatretligt anliggende, og dette er ikke reguleret i EU's  toldlovgivning, ej heller i den danske toldlov, jeg tror heller ikke det er tilfældet i den svenske toldlov, men det er gætteri. Det betyder ikke, at transportøren ikke må opkræve et gebyr, bare at det ikke er i toldloven det er reguleret.

Men, grundlaget for at man kan opkræve gebyrer jvf gebyr loven, vil jeg mene er tilstede også i DK. Transportøren har nemlig alle krav om sikkerhedsstillelse og dokumentation for, at forsendelsen overholder gældende toldregler, desuden, har den nye toldlov pålagt transportørerne meget af det ansvar importørerne havde i den gamle lov. Derfor er der blevet udviklet og tegnet nye fuldmagter i stor stil de sidste to år. Dette har selvfølgelig medført at transportørernes krav til dokumentation og compliancy er væsentligt forøget, desuden er deres risiko for bøder og steget, alle disse omkostninger skal jo dækkes på den ene eller anden måde.

For øvrigt, så er små forsendelser som regel angivet til SKAT, dette sker ved, at transportøren sender et dagsmanifest til SKAt som så gennemgår dette (det hedder en mundtlig angivelse, og må kun anvendes på forsendelser under 80 dkk).

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Frederik-N:
Det eneste jeg så skulle betale, var PostNords gebyr på 160 kr. og så 25% oveni de 650 kr. til SKAT.
Mener bestemt ikke at det var fordi toldsatsen var på 0.
(ikke momsregistrering så derfor skal momsen betales) :) 

Men det er jo indfortoldet som privat person.

Som jeg skrev tidligere mener jeg ikke er der nogen minimums grænse for erhvervs import.



Må jeg spørge hvorfor du tror at det er indfortoldet som privatperson? Lad nu være!

Jeg ved da selv, at det er købt via CVR nummer og indfortoldet via CVR nr. 

Jeg skal fortælle dig hvordan det foregår. 
Er du privatperson, skal din regning betales til PostNord. Både de 160 kr. og momsen.
Er du Cvrnr. får du momsregningen direkte fra SKAT.

YesYes

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Frederik-N:
Må jeg spørge hvorfor du tror at det er indfortoldet som privatperson

Fordi du skrev at du betale moms til SKAT, det gør virksomheder altså ikke! 

Frederik-N:
Lad nu være!

 lad være med hvad ??

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror heller ikke jeg fatter den. Importeret via et CVR men betalt moms? Det må så være noget med lønsum eller hvad ved jeg - det kan jo ikke være et PMV, så hvordan CVR og så betalt moms ved modtagelsen - Det står lidt uklart i alle fald, men der er sikkert en grund

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Frederik-N:
Må jeg spørge hvorfor du tror at det er indfortoldet som privatperson

Fordi du skrev at du betale moms til SKAT, det gør virksomheder altså ikke! 

Frederik-N:
Lad nu være!

 lad være med hvad ??



Tro det eller lad være.
Hvis man ikke er momsregistreret så skal man betale momsen til SKAT.
Du er velkommen til at oprette en virksomhed eller selskab, købe noget fra Kina og finde ud af det selv.

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Jeg tror heller ikke jeg fatter den. Importeret via et CVR men betalt moms? Det må så være noget med lønsum eller hvad ved jeg - det kan jo ikke være et PMV, så hvordan CVR og så betalt moms ved modtagelsen - Det står lidt uklart i alle fald, men der er sikkert en grund

vh John Hannover



Hvis jeg ikke husker helt forkert. så kom opkrævningen ca. en måned efter at modtagelse fandt sted.
Udover momsen, skulle der selvfølgelig betales lidt sikkerhedsstillelse for at få varen ud med det samme.

Tilmeldt 5. Jan 09
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Frederik, hvis opkrævningen er kommet fra SKAt, via din importspecifikation, kan det lyde som om, du har indbetalt bade told og moms og sikkerhedstillelse og dermed har du ikke brugt din ret til at fradrage momsen. Tænker det kunne være godt givet ud, at få din revisor til at kigge på det.

Det andet scenarie kan være, at du har betalt moms, told og sikkerhedsstillelse til speditøreren, I såfald skal du bede om en kopi af fortoldningen (du har ret til at få den, da du som importør, skal kunne bevies din told og momsafregning til staten I 5 år) På fortoldningen kan du så se, hvilket firma som rent faktisk har importeret varen. Cvr nummeret I fortoldningen skal så være det same som dit.

Eftersom bade kurerer og speditører kan havce svært ved at gennemskue om noget er til et firma eller privat, er det altid værd at undersøge. 

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)