Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms på køb fra amazon.co.uk/ebay som privat person.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Mar 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen.

Er helt ny iværksætter og har en lille virksomhed hvor jeg laver håndlavede jagt og køkken knive.

Jeg køber materialer hjem fra EU lande, gerne fra private sælgere, samt værktøj fra Amazon.co.uk og ebay

Når jeg handler både på Ebay og amazon handler jeg som privat person, og betaler moms som privat person.

Derudover betaler jeg moms og told til postnord når det rammer grænsen.

Materialerne bruger jeg til at lave mine knive/skæfter.

Hvordan fakturerer jeg det rigtigt i Dinero ved handel fra Amazon/ebay? Når jeg vælger kontoen handel i EU er der jo ikke moms på. Men jeg har jo betalt moms da jeg købte varen.

Hvordan fakturerer jeg moms/tolden fra post danmark... Er det bare varekøb(materialer)

Håber i kan og gider hjælpe :)

Thomas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

1 Er  du overhovedet selv momsregistreret, for hvis ikke så er det bare hele beløbet til udgift

2 Du er forhåbentlig importregistreret med CVR for du må ikke handle ind uden for EU (med told) erhvervsmæssigt uden - så kan du får store problem. Du må ikke som privatperson importere erhvervsmæssigt uden importregistrering helt enkelt, helt uanset beløb

3 Du fakturerer vel ikke dine køb men  ja, når du vælger konto EU handel så udgår den fra, at du er momsregistreret og så bogfører den 25% erhvervelsesmopms varer og lægger samme på i købsmoms så det ikke koster noget, men det er jo ud fra, at den konto er til momsregistrerede. Du skal så også korrigere momsen efter de told og moms specifikationer der følger til lovligt importregistrerede. Du kan ikke bruge den når du køber privat - det er Dinero ikke til - du skal så have en anden konto til blot at bogføre helt udgiften som vist i svar 1 - alle omkostningerne på en og samme købskonto uden nogen form for moms

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Mar 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Fakturerer er selvfølgelig bogfører.

Er import registreret på mit CVR nummer.

Og ja, kan se jeg ikke skal/kan noget med momsen når jeg har købt det i eget navn.

Tak for svar :)

Thomas

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)