Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mange afviste betalinger hos Quickpay/Clearhaus

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Malta
Tilmeldt 24. May 05
Indlæg ialt: 95
Fra  Liberatum Solutions Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

En kunde har en e-commerce løsning, som bruger Quickpay som payment gateway og Clearhaus som indløser. Sitet er abonnements-baseret, komplet ukontroversielt og har aldrig haft problemer med hverken chargebacks eller svindel med kort. Sitet er efterhånden 9 måender gammelt og der er god volumen på. Kunderne har oprettet et abonnement, og vil stadig gerne være kunder. Kunderne elsker produktet, men mange er frustrerede over betalingsproblemerne.

Vi har store problemer med at en del betalinger bliver afvist (under authorization). Enten med en "insufficient funds" eller oftest "Declined by issuer or card scheme". Når man taler med slutkunden, altså ejer af kortet, så har de ingen problemer med at handle andre steder og/eller der er masser af penge på kortet. Vi har ingen grund til at tvivle på rigtigheden af det.

Jeg har talt med Quickpay og de siger det er en fejlmeddelelse, der kommer fra indløseren, altså Clearhaus. Når jeg taler med Clearhaus, så siger de banken afviser betalingen inden den kommer til Clearhaus overhovedet.

Det er meget frustrerende, og koster efterhånden 5+% af omsætningen hver uge, og det virker ikke som om der er noget at gøre, hvis man spørger Quickpay og Clearhaus - ud over at få kunden til at ringe til banken - og det er jo ikke holdbart. Det er mig heller ikke klart, hvad man som kortholder skulle sige til sin bank.

Er der andre, der har oplevet lignende problemer? Nogle gode tips? Vi overvejer at prøve en anden indløser, men hvis Clearhaus har ret i at betalingen afvises af udsteder/banken inden den når Clearhaus, så er vi jo lige vidt...

Vi er nærmest desperate, så alle tips og forslag modtager med kyshånd.

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 354
Fra  QuickPay Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Insufficiant funds er på debitkort uden den fornødne dækning.

Mht den anden fejlmelding stammer den korrekt nok fra kortudsteder - første øvelse må være at få kortlagt om der er et mønster / fællestræk blandt disse kort. Er det samme korttype, samme udsteder eksempelvis.

Har fu nogen ide om det ? Kan du bins ( de første 6 cifre) på kortene som fejler?

Vh
Thomas jensen

Fra Malta
Tilmeldt 24. May 05
Indlæg ialt: 95
Fra  Liberatum Solutions Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Thomas,

Jeg har gravet de fejlede betalinger igennem, og ud af de 10 seneste med fejlen "40410: Declined by issuer or card scheme" er der 3 VISA, 6 Mastercard Debet og 1 Mastercard. Så ikke noget mønster der.

Men hvis jeg slår BIN op, så giver alle 10 Teller/PBS som issuer.

Dette er de relevante BINS (distinct):

457136
457165
457192
517011
549774
553089
556010

Slår jeg dem op på https://www.bincodes.com/bin-checker/ eller https://bincheck.org/ kommer de alle tilbage som usteder Teller/PBS international. Det undrer mig lidt, da jeg ikke tror PBS/Teller udsteder kort direkte - men det er der sikkert en god forklaring på?

Med den information in mente, er der står noget der ringer en klokke hos dig, Thomas? (eller andre for den sags skyld)

Fra Malta
Tilmeldt 24. May 05
Indlæg ialt: 95
Fra  Liberatum Solutions Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Fandt endnu en kilde til BIN opslag: https://binlist.net/

Den gav mig samme svar, med undtagelse af den fandt en enkelt Spar Nord istedet for Teller/PBS.

Fra Malta
Tilmeldt 24. May 05
Indlæg ialt: 95
Fra  Liberatum Solutions Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogen der har gode ideer? Thomas? :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 354
Fra  QuickPay Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Sorry, der gik lige påskeferie i den :)

Jo, den er god nok Nets/Teller er typisk kortudsteder for danske kort. Har du evt. ringet og kontaktet dem og hørt om de kan se noget ?

vh

thomas

Fra Malta
Tilmeldt 24. May 05
Indlæg ialt: 95
Fra  Liberatum Solutions Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas, tak for dit svar. :)

Jeg har ikke ringet til dem endnu, for jeg troede egenlig der var en eller anden form for problem med den lookup - at det ikke var rigtigt, at det var Teller/Nets.

Jeg mener, Teller og Nets er jo ikke banker, så jeg forstår ikke helt, hvordan de står som udstedere af kortet?

Men jeg giver det et skud i morgen og ringer til Nets kundeservice.

Mange tak for din hjælp indtil videre. :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 354
Fra  QuickPay Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

For ikke mange år siden var Nets ejet af bankerne i fællesskab, hvorfor de af mange årsager anvendte Nets som administrativ kortudsteder. Bankerne ejer ikke længere Nets, men hverken Nets eller banker rider samme dag som de sadler - derfor hænger der nok lidt historiske levn lidt endnu :)

vh

thomas

Fra Malta
Tilmeldt 24. May 05
Indlæg ialt: 95
Fra  Liberatum Solutions Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det giver mening. Nets kan desværre ikke hjælpe mig, da det ikke er mig selv, der har det konkrete problem - så skal jeg have en kunde til at ringe ind.  :(

Vi må prøve at fedte for en af kunderne med det afviste kort (der i forvejen har haft en dårlig oplevelse) og høre om de vil hjælpe.

Noget helt andet, som jeg kom til at tænke over - men som nok er urelateret.... Kan det have noget med den læk af 36000 kort at gøre, som skete tidligere på året?

https://www.version2.dk/artikel/nets-derfor-fortaeller-vi-dig-ikke-hvorfor-du-skal-have-nyt-kort-1084298

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 354
Fra  QuickPay Skrevet kl. 08:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 2 (15 indlæg)