Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ændring af ejerforhold i IVS

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Mar 13
Indlæg ialt: 23
Fra  Viderup Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg og min ven har et IVS selskab, og ejerforholdet er nu at vi har 50% hver. Grundet anden interesse og nye projekter, skal alt nu overdrages til ham, så han står som den eneste ejer af selskabet. kan jeg bare ændre legale og reelle ejere på virk, og så er det nok? eller hvordan skal vi gøre det? 

Håber i kan hjælpe :-)

Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er desværre ikke helt nok.

Han skal jo købe dine anparter så I skal lave et købsbilag hvor du formelt overdrager anparterne og dermed din andel til ham. Prisen skal være en markedspris og du vil skulle betale skat af en evt. fortjeneste. Derefter skal I rette jeres ejerbog samt opdatere Virk med reelle og legale ejere.

Tilmeldt 9. Mar 13
Indlæg ialt: 23
Fra  Viderup Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

ja tænkte nok der skulle lave et slags købsbilag, men er det ikke muligt at prisen er 0 kr.? eller skal vi kunne dokumentere at han har "købt anparterne" af mig iform af en bankudskrift eller lign. ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

I laver en lille intern handelsnota mellem jer  det er beskrevet hvad den kort skal indeholde her - og han overfører penge via netbank så det er let at bevise - ex det som du stiftede for hvis det er de I er enige om + retter ejerregistre og evt vedtægter mm

0 er muligt men kan give lidt besvær  du skal indberette tabet til skat  han skal regne en ny gennemsnitsaktiekurs ud til senere handler, men I må handle til den pris I er enige om - hvis I ikke er nært forbundne


Husk at checke du ikke stadigt kautioner personligt overfor bank - det gør man ofte - læs det hele her https://johnhannover.blogspot.dk/2017/03/praksis-ved-salg-af-anparter-internt.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Mar 13
Indlæg ialt: 23
Fra  Viderup Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

okay, tak for svar :-) lige et lille rookie spørgsmål, jeg skal vel stadig lave selvangivelse for regnskabsåret 2017, men hvad med regnskabsåret 2018?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

selskabet forsætter jo og laver vel da regnskab både for 2017 og 2018 uanset hvem der ejer
Du laver naturligvis alm selvangivelse også begge år, og eneste med selskabet i dem er hvis du har fået løn (som jo SKAL være indberettet og derfor automatisk med) og så for 2018 - hvis du har solgt med tab eller forjeneste nu du udtræder men ikke hvis du har solgt til helt samme pris du gik ind med

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)