Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PMV og erhvervskonto

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Apr 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har for nylig oprettet en PMV til et lille hobbyprojekt. 

Jeg er i gang med at skrive en E-bog, og vil sælge denne fra min egen hjemmeside

Hvordan skal et sådan "firma" organiseres i banken?

Min bank siger, jeg skal have oprettet en erhvervskonto, men vil så have 800 kr. årligt, for at jeg kan få et VISA Dankort hertil samt netbank.

Det er ikke et beløb, jeg er villig til at betale, da det primært er et lille hobbyprojekt. Men er det nødvendigt?

De udgifter, jeg vil få ifbm. mit "firma", kan jeg evt. lægge ud for dem med mit hævekort tilknyttet min private konto, og så straks lave en overførsel fra min erhvervskonto til min private konto? Eller bliver det noget rod. Er det juridisk i orden? 

På forhånd tak.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis banken vil lade dig bruge en privatkonto til et PMV så KAN du det rent juridisk - men banken må gerne sige nej til det - da det er erhverv det ene og det har de ikke pligt til at lade dig køre, og slet ikke via en privatkonto 

Du må så prøve en anden bank eller hvad du nu vil. 800 kr er i øvrigt billigt for visadankort og netbank til erhverv -

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederikssund
Tilmeldt 8. Mar 18
Indlæg ialt: 67
Fra  Jasmins bogholderi Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Da jeg oprettede mit pmv, åbnede jeg en ekstrakonto.  pmv ikke er momsregisteret, men det man være, at din bankrådgiver forbereder dig på, at det evt nemt kan ændres til et enkeltmandsfirma. Så du ikke kommer til, at skifte bank oplysninger.

Prøv, at hør om det er muligt, at åbne en almindelig konto først. 

Du er også velkommen til, at kontakte  mig, skal vil jeg da gerne prøve for dig. 

/Helle

Besøg min hjemmeside www.jasminsbogholderi.dk eller skriv en mail til mig på info@jasminsbogholderi.dk. 

Tilmeldt 5. Mar 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Hey Helle,

Jeg vil høre om vilken bank du bruger.

Jeg spurgte i går mit bank (Danske Bank) om jeg kan bruge en eksta konto til min PMV, men de sagte nej. Og nu skal jeg finde en anden løsning, eller bank...

Tak og vh,
Roberta
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

De færreste banker tillader idag erhverv over privatkonto - men får vi en frem her, som altid gør, vil det da være spændende
Derimod er der givet en del, som har haft konto længe der kan få OK til PMV i enkelte banker, men kræver nok meget godt forhold til banken, som har rod med hvidvask kontrollen, og der er også en del som har enkeltmands hvor en personlig konto er tilknyttet CVR fra “gamle dage”

Venlig hilsen john Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederikssund
Tilmeldt 8. Mar 18
Indlæg ialt: 67
Fra  Jasmins bogholderi Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Roberta.

Jeg har også Danske Bank. Men som John siger, så er der de færreste der giver et grønt lys. Jeg fik lov til det, af den simple grund. At så snart der var nok økonomi på kontoen. Så skulle den laves om til erhverv. 

Besøg min hjemmeside www.jasminsbogholderi.dk eller skriv en mail til mig på info@jasminsbogholderi.dk. 

Tilmeldt 5. Mar 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Tusind tak for hurtig svar, Helle! :)

Så prover jer at spørge igen til Danske Bank.

Mvh,
Roberta

Fra Frederikssund
Tilmeldt 8. Mar 18
Indlæg ialt: 67
Fra  Jasmins bogholderi Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Vbk. Skulle der være andre spørgsmål er du velkommen til at smide mig en mail :) 

Besøg min hjemmeside www.jasminsbogholderi.dk eller skriv en mail til mig på info@jasminsbogholderi.dk. 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)