Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra Kina som privat uden videre salg.

Side 3 ud af 5 (43 indlæg)
Tilmeldt 4. Apr 18
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak, jeg tror helt klart jeg vil prøve at skrive til SKAT og forklare dem hvordan det hænger sammen, så må de jo tro på det eller lade være. Ellers må jeg vil indsamle underskrifter fra samtlige købere. Jeg ved det ikke. Det virker som en gråzone, for det er jo ikke forbudt, spørgsmålet er bare om SKAT tror på det eller ej.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 5. Jan 09
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Der er ingen grund til at male fanden på væggen. Hvis, en vare kommer hjem til et firma der ikke er import registreret, er det altså ikke en forbrydelse, der kan koste hverken  at varen bliver destrueret eller konfiskering, og jeg har heller ikke set en lovhjemmel til det.

Der kan ske to ting, enten bliver den indfortoldet til modtageren som privat person, når det sker, gøres det typisk på en speditørs / kurers CVR nummer, han afregner så tolden, og sender en regning til importøren, fairly simple lige ud af landevejen.

Ellers kan der I nødstilfælde / eller tvivls tilfælde, hvor det ikke kan afgøres om det er privat eller erhverv laves en fortoldning på cvr 09 99 99 81, dette er SKAT's eget "låne" cvr nummer, og inden en vare indfortoldet herpå bliver frigivet, skal told og moms betales. Dette gøres nemt og hurtigt via netbank og man skal huske at sende en kvittering til speditøren, som derefter sender den til det pågældende skattekontor som så kan frigive varerne <-- Denne øvelse er helt sikkert dyrere end procedure for alm privat personer, men den er ikke ulovlig, dog kan et firma blive pålagt at ansøge om en import reg før de får lov til at benytte nummeret.

Jeg har efterhånden haft ansvaret for et par millioner fortoldninger, og jeg har aldrig oplevet at en vare blev konfiskeret pga manglende import reg., den kan blive forsinket, tilbageholdt og I værste tilfælde blive returneret, men det er godt nok sjældent (vi taler det er måske sket to gange, og der var det helt åbenlyst forsøg på at unddrage staten / EU for told og moms. Men hvis du burger en bare nogenlunde anerkendt speditør (led efter AEO Certificering) så burde der overhovedet ikke være problemer med den sag.

Du kan dog forvente et opkald fra Speditøren / kureren, som sikkert gerne vil have lidt flere detaljer, og der skal du bare holde på, at det er til dig privat. OM han så vil sætte sit cvr nummer som garanti, eller have en kontant løsning I tolden, det er lidt op til ham.

Tilmeldt 4. Apr 18
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Fedt, tak for det. Og mange tak for din store uddybelse!

Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er i orden Ravn, jeg godtager din undskyldning.
En bærende årsag til succes, blandt andet i virksomhedsdrift, er at voksne mennesker kan abstrahere fra, og navigere i små udfordrede menneskers simple dumheder. Et godt eksempel på et simpelt menneske er Ravn.
Måske vi alle skulle være tilfredse med, at der også findes repræsentanter fra den lave ende af skalaen, som Ravn helt gennemført eksemplificerer. Hvis vi alle var voksne begavede mennesker, som undlod at skrive primitivt vås, ville det være vanskeligt at graduere og se forskel.
På sin egen ucharmerende måde er Ravn faktisk en hjælp, med sin glimrende repræsentation af primitiv dumhed.
Tak Ravn!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

De tilfælde, og det er en del, jeg kender til,hvor told stopper varer grundet de anser det for erhverv, og der mangler importregistrering - der har modtager fået besked om det, og så kan man komme med redegørelse - men den skal være ret god tror jeg med 30 spejle til over 1000 kr stk - men alt er muligt  - eller at komme med en importregistrering (ofte firmaer der så hurtigt bringer registreringen på plads og får varen hjem)

Jeg har oplevet fristen som 14 dage i første omgang og besked om, at hvis ikke registrering er på plads (eller privat godkendt) så sendes varen uden yderligere retur til afsender

Konfiskeret bliver alene kopivarer i en del fald (og destrueret siden) - andet går som værst blot retur

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Jan 09
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej fristen på 14 dage var i gamle dage og svarede til den tid man måtte have varen at ligge på en mio. Men ret hurtigt i forløbet bliver det besluttet om der skal laves en import reg. For så hvidt hvad angår får de jo både tolden og momsen ved privat indfortoldning så de taber ikke på det. Men når man har dokumenterne kan man jo lave en præindfortoldning og få skat til at kigge på den.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Kender tilfælde fra så sent som i år hvor firma uden importregistrering fik 14 dage til at få orden i registrering (via deres speditør) og ellers ville varen blive returneret i alle fald
Hvorfor kravet om importregistrering er så væsentligt for alt fra kr 1 når vi taler erhverv - når told og moms jo er samme - må jeg sige jeg ikke har sat mig ind i - der er nok en grund

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Mar 18
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 5. Jan 09
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

@ Hannover var det skat eller speditøren der gav fristen? Jeg ved speditører ikke rigtigt gider rode m den slags sager og eftersom en import reg er ret simpel giver de ikke kunderne længe til at beslutte sig... for enten ved man det eller også skal den retur....

Side 3 ud af 5 (43 indlæg)