det tør jeg faktisk ikke sige :) vh John H |
@ HAnnover, bare for nysgerrighedens skyld, hvis du lige kunne undersøge det?
det tør jeg faktisk ikke sige :) vh John H |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
@ HAnnover, bare for nysgerrighedens skyld, hvis du lige kunne undersøge det? |
husker ikke hvem det var faktisk - det var et par tråde her eller facebook så det kan jeg ikke. De skrev det som at det var told der gav frist men om det kom via speditøren ved jeg ikke told må vel ikke udlevere erhvervsmæssig import uden importregistrering, så en eller anden frist må de vel have, de kan jo ikke ligge med tingene i evighed vh John H |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
@ Hannover, nu er vi ude, hvor min viden er lidt hazy især hvis det er søfragt, og rimelig skarp hvis det er med lastbil eller fly. Med søfragt tror jeg, at varerne bliver lagt på en MIO I enten frihavnen I København eller Aarhus, hvis varen ligges på speditørens Mio/Mig oplag har denne 90 dage til at fremskaffe documentation og få indfortoldet varen. Ifht til SKAT, kan de faktisk ikke se, hvem der er modtager, hvad godset er værd eller noget som helst andet, det eneste de ved, er, varens mængde I KGS, antal colli , hvordan det er kommet til Danmark, hvor det er kommet fra og hvor det ligger. Herefter indfortoldes de. Med LAstbil vil t-1 gods komme på et t-document, som efterfølgende kan blive lukket med enten en Fuldstændig Ekspress fortoldning eller en MIO. Ekspress fortoldningen kan laves på enten speditørens, importørens eller skat's eget cvr nummer. Men igen, speditøren har, nnår godset er på MIO 90 dage til at få det ordnet. Med fly, vil godset ALTID blive oplagt på en MIG hos flyselskabets handling agent, denne har så 90 dage til at få ordnet fortoldningsprocessen. Det er så de forskellige speditører eller importører der skal sørge for, at form,aliteter er iorden. Så er der sikkert nogen der tænker hvor kommer de 14 dage fra, og mit gæt er Speditøren / kureren, der er nemlig ikke nogen regler der siger, at han skal tilbyde sine kunder, eller andre at opbevare godset på sit MIo Oplag for egen regning og risiko, så han har en stor interesse I, at få det ekspederet ud af vagten, eftersom han stort set ene mand hænger på regningen, hvis godset forlades, hvilket sker oftere end man tror. Som en lille krølle, er 14 dage den tidsfrist man havde før EUTK'en blev indført, og mange har Ganske sikkert behold den, fordi de så ikke skulle ændre I deres betingelser olign. |
Hej Kvonsyld Det lyder som om du har viden på det område: Below is the package infomation,
- Carton size: 1030*770*140mm
- 1 carton weight, about 14kg
- Approximate 3.5CBM, 450kg
Billigste er vel søvej? Jeg er meget grøn på det her område og er kun lige ved at gøre mig klogere på det. Hvis jeg kontakter (en forwarder tror jeg er betegnelsen) henter de så pakken på fabrikken i kina og sørger for transport hele vejen til hjemmeadressen? Fabrikken spørger om jeg vil betale freight to door, men det er vist ikke med fragt? Mvh Oliver |
Det kommer jo så helt bag på os ;-) Har jo tidligere forsøgt at hjælpe dig, men du ville jo ikke tage I mod gode råd! Var det ikke mig du kaldte uden viden på området! |
Prøv at høre FAbrikken hvad de skal have for at sende den til DK. Jeg ville nok køre det m søfragt, men det er mest fordi, jeg tror de behandler godset pænest.... Og, bestil 10% ekstra, når det er glas går der nok et eller to tabte på vej herover.... Den vil helt sikkert blive sendt som konsolideret fragt, så der vil automatisk være en handling agent I DAnmark, han vil sikkert kontakte dig, og vride armen om på ryggen af dig og sende dig nogle helt absurd beløb til tømning af containeren osv osv. HAn kan sikekrt også lave indfortoldning og alt det her. |
Ravn... |
hov, var lige lidt for hurtig til at trykke send, jeg ville nok vælge fabrikkens løsning med freight - Door, det betyder de har en integreret løsning, hvor alle regninger burde gå til dem, og du så bare betaler, det er easy peasy. Der kan komme lidt ekstra, fordi der kan være lidt knaster til din fortoldning, men det er mit bedste bud. Men igen, sørg for forsikring og husk at se/få policen.... |
det tror jeg er et helt korrekt gæt - og man kan jo også sige - at hvis beskeden er at der skal en importregistrering til, så tager sådan en jo ingen tid at få heller :) vh John H |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com