Selv om du kan vente (og jeg tror ikke, at der er specielle regler for det), er der vel ingen grund til det. Jeg vil i hvert fald gerne have mine penge så hurtigt som muligt. Så jeg har gjort det til en regel at ekspedere ordren (og dermed eksekvere betalingen) så snart jeg kommer hjem fra posthuset. På den måde har du også overblik over hvilke ordrer du mangler at sende. Du skal også huske, at der går en mail til kunden om ordreafsendelse, når du eksekverer betalingen, så det er faktisk god service overfor kunden at få betalingen hjem med det samme.
Du skal se, grunden til han venter er jo nok fordi at han har lang leveringstid på en pågældende vare, derfor bliver han jo nødt til at vente med at hæve betalingen. Varen skal jo afsendes til kunden, samme dag som du hæver betalingen.
Du har stadig ret til at få dine penge et år efter handlen. Det har kundeservice hos PBS oplyst til mig på et tidspunkt, hvor der var problemer med vores betalingsmodul.
mvh. Bo Jensen
Butik Go'aften
Besøg vores specialbutik med alt til erotiske rollespil: www.iscenesat6.dk
Du er garanteret at du kan hæve beløbet i 7 dage. Der er nogle betalingsgateways der har en funktion hvor du kan lave "re-authorize" eller noget i den stil, hvor du så kan forlænge med 7 dage igen. Men i praksis kan du hæve beløbet meget senere. Vi har et par gange hævet op til en måned efter.
Jeg har fået oplyst at de 7 dage bla. kommer ind i billedet hvis kunden f.eks. skifter bank (og dermed får nyt dankort) o.lign. hvor man i den process sikrer at pengene kan hæves i den periode.