Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Importtold for amerikanere ved køb?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Langeskov
Tilmeldt 20. Nov 08
Indlæg ialt: 1128
Fra  Marjoe ApS Marjoe.dk Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogen som ved hvad toldgrænsen for toldfri er for amerikanere når du køber på udenlandske webshops?

Findes der en list over alle landes toldgrænser?

Det er kun når private køber varer til eget forbrug.

John Marjoe Dæncker

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

1150 kr. Told græsen

Og 80 kr for moms græsen

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du overskrider told græsen, så skal du ind skat.dk og kigge på de varer du importere fordi der er forskellige told sats, kommer an på hvad du importere.

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg anbefaler dig at brug shopusa.dk , de klarer told og moms for dig.

Fra Langeskov
Tilmeldt 20. Nov 08
Indlæg ialt: 1128
Fra  Marjoe ApS Marjoe.dk Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hov fik formuleret mig forkert.

Det er når amerikanere handler udenlands - hvis en amerikaner køber på min shop, hvor er grænsen så for at de kan handle toldfrit?

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

På det punkt er jeg faktisk ikke sikker. Jeg handler mest med EU som er told fri.

Jeg vil anbefale dig at ringe til skat på mandag og spørge om eksport har samme told sats som import og når det er 3.land b2b skal der ikke lægges moms, dog til b2c skal der lægges dansk moms på.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Skygge Manden:
eksport har samme told sats som import og når det er 3.land b2b skal der ikke lægges moms, dog til b2c skal der lægges dansk moms på.
ikke moms på ved salg hverken til private eller firmaer uden for EU  der kommer told og moms på ved modtagelsen  og jeg tror ikke lige nogen her kender alle amerikanske toldsatser som er lige så komplekse for hver vare som EU reglerne

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12650
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

John Marjoe Dencker:
hvor er grænsen så for at de kan handle toldfrit?

Det er jo de amerikanske toldregler der bestemmer hvornår US customs opkræver told på importerede vare.  EU / Danmark opkræver ikke nogen told / afgifter ved eksport.  Vil du vide mere om de Amerikanske toldregler kan du få gratis rådgivning hos Eksportrådet toldteknikere.

Ved salg til 3. lande (dvs. lande udenfor EU) skal der ikke opkræves dansk moms.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12650
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Skygge Manden:
Jeg vil anbefale dig at ringe til skat på mandag og spørge om eksport har samme told sats som import og når det er 3.land b2b skal der ikke lægges moms, dog til b2c skal der lægges dansk moms på.

SKAT aner intet om toldsatser i 3. lande.  Det det rigtige sted at spørger er Eksportrådet, de rådgiver gratis danske virksomheder om toldforholdene i andre land.

Det er ikke korrekt at der skal opkræves moms ved b2c salg til 3. lande. All eksport til 3.lande er uden dansk moms.

Tilmeldt 5. Jan 09
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, mener den er ret høj, muligvis så meget som 800 USD, men ambassaden, eller som nogen har nævnt, eksport rådet kan måske hjælpe. På fagudtryk hedder det "Deminimis value".

Der finds så hvidt jeg ved ikke en udførligt liste, men kan være, nogen af kurerselskaberne, der har en fortoldnings operation I de fleste lande har sådan en liste.

Kig på deres hjemmeside.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)