Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal nye gebyrer på en erhvervskonto varsles?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Sep 11
Indlæg ialt: 49
Fra  Brisingi Magneter Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

min bank har trukket penge på min erhvervskonto. Det er et nyt gebyr, som de netop har indført. Jeg vil høre om det er tilladt for banken at hæve penge for et gebyr på en erhervskonto uden at det først varsles og accepteres af mig? Jeg havde nok accepteret det, men jeg synes, det er lidt groft at opfinde nye gebyrer og så suge pengene op at kundernes bankkontier uden deres accept.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej kort sagt skal nye gebyrer varslet i "rimelig" tid = kunden skal som minimum kunne opsige og komme uden om gebyret.
Du kan sikkert opsige engagementet og dermed også slippe for det gebyr du er pålagt men om du så kan finde en anden bank er jo næste spørgsmål. Du kan godt forklare dem, at forbrugerregler er ret klare, nye gebyrer skal varsles i rimelig tid, og se om de så skubber det 14 dage - men mere får du ikke ud af det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Sep 11
Indlæg ialt: 49
Fra  Brisingi Magneter Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

jeg har som sådan ikke noget imod at betale, det er bare måden det er blevet gjort på, som jeg synes er respektløst og giver mig indtryk af en bank, der er ligeglad med sine kunder, men udelukkende tænker kortsigtet på sin bundlinje.

Jeg skriver til dem og udtrykker min utilfredshed og så er den nok ikke længere.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)