Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken bank kan i anbefale?

Side 2 ud af 6 (53 indlæg)
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
UH HA John No
Sikke svar. det plejer ikke at være din standard.

Kunne da ikke være mere enig.  

Er der i øvrigt ikke noget med at John er med medlem af et eller andet bankråd?

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Apr 17
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Personligt har jeg ikke brudt mig om Danske Bank, siden de for nogle år siden begynde med brugerbetaling for kunder, selv dem der kun havde en lønkonto hos dem.

Hvilke var grunden til at jeg flyttede bank, og også en grund til, at et firma som COOP, oprettede deres egen bank.

Mvh

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
Er der i øvrigt ikke noget med at John er med medlem af et eller andet bankråd?


Wink Jo men det er vist Nordia ??

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit gæt er at COOP bank er oprettet fordi COOP mener at kunne lave en god forretning - Bla.a.ved få egentlige banktransaktioner og mest via deres faste kassemedarbejdere og kortet
Helt godt er det så ikke gået med minus 40 mio i 2016 og minus 33 mio i 2017 - klaret ved at COOP amba overførte 50 mio ekstra kapitael.
Der er senest 62 ansatte som inkl direktionen koster 44 mio i løn, så lidt får de da

Nå men det er da fint at der er banker der ikke tager fast gebyr (gælder vel næste alle for private) og nogen har sikkert også mindre gebyyrer for andet - og er du glad for COOP så er det jo en perfekt løsnng for dig - tror dog de vil tjene penge og til nu ikke er lykkedes (og reddes af selve Coop)

Coop er ikke på listen over solvens for børsnoterede. DDB er nr 10 med ca 4 i solvens (3 regnes for sikker) så de er som ikke i top

Venlig hilsen John 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
UH HA John No
Sikke svar. det plejer ikke at være din standard.

Kunne da ikke være mere enig.  

Er der i øvrigt ikke noget med at John er med medlem af et eller andet bankråd?

Nej jeg har været i Nordeas bankråd (det er ikke. Betalt af banken det er kunder som rådgiver banken i 25 år Det er nedlagt - men var skam i høj grad netop kundekritik - hvorfor nedlægge dit og dat hvorfor ikke åbne for osv)
Jeg ved bare lidt mere om kravene end andre formentlig - hvis man mener banker tjener alt for meget. Og jeg er ikke spor genert over min holdng som jo dokumenteret af mine links = finanstilsyn og regering - at banker skal polstre sig yderligere og det derfor ikke er en skam at de tjener godt - tværtimod’
vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

UH HA John No
Sikke svar. det plejer ikke at være din standard.

Mon ikke du skulle trække/slette det, medens du kan nå det Wink

jeg kan ikke se en eneste ting der ikke er korrekt og står 100% ved det
gennemlæs gerne og find fejl

vh John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København Ø
Tilmeldt 19. Jan 16
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg har snakket med samtlige banker de seneste dage, og vi har fundet en løsning. 

Som kunde i forvejen i Danske Bank er 2000 kr. sådan set fint. Der er bare et lille problem. Det koster også 2000 kr. for hver gang der skal laves en ændring i fx ejerstruktur, og du kan ikke få flere konti, (fx valutakonti) uden at skulle betale gebyr for selve kontoen eller mdr. abonnement, den til 99 pr. mdr.

Vi har fået et super godt tilbud fra en bank på alle selskaber, med oprettelse, ændringer, gebyrer og flere konto, etc. Så Danske Bank er langt fra billigst. Der er også andre banker som er billigere end Danske Bank. Derudover bliver Danske Bank også slået på deres support's åbningstider.. 

Så tro mig, jeg har også undersøgt markedet.. 

God weekend - og tak for input! ;) 

Fra København Ø
Tilmeldt 19. Jan 16
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Casper Hillstrøm:
Begrundelsen fra Danske Bank til de højere priser er pga. nye regler. 

Så bør du nok spørge til Danske Banks store overskud ;-)

Ja, det gjorde jeg skam også ;) Det er jo ens krav for alle i branchen. Fik aldrig noget ordenligt svar.. 

Fra København Ø
Tilmeldt 19. Jan 16
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

UH HA John No
Sikke svar. det plejer ikke at være din standard.

Mon ikke du skulle trække/slette det, medens du kan nå det Wink

jeg kan ikke se en eneste ting der ikke er korrekt og står 100% ved det
gennemlæs gerne og find fejl

vh John

Hejsa igen

Jeg synes det giver mening det du skriver John. Hvad der præcis foregår vil jeg helst ikke udtale mig om. Jeg leder blot efter en bank som tilbyder god pris, service, osv. Det er ærgerligt at der er kommet disse krav, da jeg ellers har været rigtig tilfreds med Danske Bank de sidste 3 år. 

Kan i have en god weekend når i når dertil! :) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er som ikke et ordentligt svar. DDB sammen med flere andre ER uanset hvad folk tror - udsat for at SKULLE polstre sig = øge overskud (og ja det bliver så også noget til de væmmelige aktionærer)

DDB er kun nr 14 på listen solvensmæssigt (langt under f.es Jyske (fuld liste http://bankresearch.dk/onewebmedia/2016_risikovurdering.pdf)

og hvis man levede i 2008 så husker man at DDB var ved at rive tæppet væk under hele vores økonomi da de faktisk KUNNE gå konkurs. Det er kun 8 år siden at de øvrige banker måtte poste masser af penge i at holde den samlede sektor oppe, og det var ikke kun DK der hang med næbet - også udlandet hang - og ja Detuche Bank er vel langt fra fri

En ordentlig nedtur i konjunkturen (og den kommer) og vi vil igen skrige på at bankerne ikke var polstrede. Lige nu er der 4-8 stk som kan gå på røven faktisk (se listen). De vil så blive samlet op af de større givet

Det er derfor ikke meningsfyldt at kritisere at banker SKAL tjene penge. De skal opføre sig ordentligt - tage pengene de rigtige steder (brugerbetaling hvis du spørger mig) og yde top service - men tjene penge - det skal de fandeme - og helt flere :) 

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 6 (53 indlæg)