Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken bank kan i anbefale?

Side 3 ud af 6 (53 indlæg)
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person
Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Apr 17
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
og er du glad for COOP så er det jo en perfekt løsnng for dig

Jeg er ikke hos COOP, nævnte dem kun fordi, de oprettede sig på baggrund af Danske Banks udmeldelse omkring brugerbetaling. (I hver ti fald deres officielle begrundelse, kan være de havde overvejet det før, og blot så en mulighed?) Muligvis de på daværende tidspunkt, regnede med, at flere banker ville følge Danske Banks fodspor?

Jeg hoppede over i Spar Nord bank, og har ikke fortrudt det.

Mvh Allan

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Cookie - John Hannover:
banker skal polstre sig yderligere og det derfor ikke er en skam at de tjener godt - tværtimod’

Hvis banken der skal polstre sig hvordan hænger det så lige sammen med at de sender 45 % af årets resultat til aktionærerne.  

www.business.dk/finans/danske-bank-scorer-overskud-paa-20-milliarder-sender-pengeregn-over

det er meget simpelt - de beholder 55% til sig selv. En meget væsentlig del af et hvert A/S er at sikre aktionærer - de er del af hele polstringen*
Hvad du burde vide er, at der to muligheder:

1 man betaler udbytte - og aktiekursen går ned samme dag med samme værdi

2 Man betaler ikke udbytte og i stedet siger værdien af aktien som aktionærerne så kan cashe ind når de sælger aktien - med helt samme beløb

Det burde være en standard viden.

At det kan undre dig, at aktionærer helt lovmæssig ALTID tjener penge når virksomheder gør det, fatter jeg slet ikke - Det er jo en naturlov. Banker og andre kan ALDRIG lave store overskud og så ikke lade aktionærerne få en andel. 

Når der vælges stor andel (i banker og vel næsten alle andre selskaber dag) så er det ud fra, at den svarer til det som ellers akkumumerres op i værdi -

Det udbetales blot hvert år frem for at akummuleres og skyldes væk til aktionærer, som så har vanskeligere ved at styre uden om aktieskat 42% osv - men resultatet ville blive 100% det samme hvis man IKKE udbetalte udbytte og i stedet lod værdi akkumulere -

Aktionærer får ALTID før eller siden glæde af overskud - det er en grundregel hverken du eller jeg kan (eller skal) ændre (selv om janteloven som nævnt er meget mod det - så skal vi glæde os over der skabes overskud - specielt når det sker i konkurrence med 68 andre pengeinstitutter som ikke altid tjener så godt - heraf en del nye (Coop- Nrwegian - Santander osv).
Alternativet er ikke til at få øje på - en startsbank måske?
vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan Møller Rantaniemi:

Jeg hoppede over i Spar Nord bank, og har ikke fortrudt det.

Mvh Allan


Det er givet også en god bank - den er nr 19 på solvens hvor DDB er nr 14 så ikke så forskellig hvad det angår - Det er da bare at håbe og ønske de også tjener penge - det mit eneste point - at det skulle være odiøst at lige præcis banker lige NU tjener penge - for det er krav og godt
Jeg har heller ikke DDB selv - jeg har som nogen har gættet Nordea OG bruger så faktisk også Norwegian og Santander som giver mere i rente uden større binding - så jeg shopper da også :). )

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ravn:

Hvis banken der skal polstre sig hvordan hænger det så lige sammen med at de sender 45 % af årets resultat til aktionærerne.  

jeg vil da lige tilføje - at samme aktionærer (eller andre) vel også var med fra 2008 til 2013 hvor der var 0 udbytte og voldsomt faldende kurser - 2013 blev første år i lang tid med udbytte - som vel først i 2016 for mange nåede på at at udligne det tab aktionærerne havde i de dårlige år

De 43% svarer til 5% af aktiens værdi (10 kr Per aktie af 225 kr)

Det er jo aktionærernes vilkår - at man kan have år der tabes en masse - men ingen som helst grund til t være misundelig når der komme penge ind og aktionærerne ER jo i høj grad bankens polstring - deres investering står jo og arbejder som del af netop den krævede polstring - det er ren risiko kapital

Du er vel også med på det med at det ikke er 43% rente ikke?

43% af årets udbytte giver aktionærerne 10 kr Per aktie som har en kurs af ca 225 - eller ca 5%???

For 5 år siden var kursen 257 - nu er den 222 og dermed tabt 10% og de 5 år trods pæne slutninger - har DDB aktionærer det samålet fedt-  tja Jeg er ikke en af dem - jeg har i stedet set kurs tab i Nordea som knapt erstattes af udbytte Nordea for 5 år siden kurs 92 nu 62

Herudover køber DDB egne aktier som del af polstring

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Apr 17
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:
En meget væsentlig del af et hvert A/S er at sikre aktionærer

En anden meget væsentlig ting er at beskytte sine kunders penge.

Jeg er sikker på at f.eks Danske Bank, gør hvad de mener er bedst, inden for de råderammer som lovgivningen og deres aktionærer giver dem. Både aktionærerne og kunderne ønsker jo begge, at det går dem godt. Men det er dog ikke altid de kan enes. Som Ravn eksempelvis påpegede, at aktionærende, de får en stor del af overskuddet, et overskud, som også f.eks kunne gå til kundernes fordel.

Man kan altid diskutere, hvor meget aktionæren skal tjene på deres investeringer. Og bankerne (og generelt alle ærlige, lovlydige aktie selvskaber af diverse arter, ønsker jo netop: At både at deres kunder og aktionærer sparer/tjener penge. Man vil jo gerne holde fast i begge)

Man kan diskutere hvor meget aktionærer skal have, men det er aktionærerne, bestyrelsen og lovgiverne der bestemme dette. Kunderne kan f. eks så flytte, hvilke så muligvis ikke vil gavne bankerne og aktionærerne.

Men nu til noget andet:

Cookie - John Hannover:
får ALTID før

Cookie - John Hannover:
man IKKE udbetalte

Cookie - John Hannover:
lovmæssig ALTID tjener

Lad venligst være med at bruge store bogstaver midt i en sætning. Hvis man ikke kan forstå det danske sprog, så hjælper det ikke at råbe.

Og med det mener jeg, hvis man ikke kan forstå eller læse hvad du har skrevet, så hjælper det ikke at skrive med stort.

En anden ting:

Cookie - John Hannover:

Næste gang du nævner Janteloven, så nævner jeg et tilfældigt citat fra en Harry Potter bog.

Janteloven har aldrig været en lov. Det er fra en roman der er knap 100 år gammel. Og hvis man læser dennes 10 bud, så vil det være ren og skær bullshit, og kan ikke bruges som noget argument nogensinde.

Den forståelse om at dansker følger Janteloven, det finder jeg misvisende og nedladende.

Mvh Allan

PS. Håber inderlidt t du ikke nævner Janteloven igen, da jeg har hverken har tid og lyst til at læse Harry Potter.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Jeg ved bare lidt mere om kravene end andre formentlig - hvis man mener banker tjener alt for meget. Og jeg er ikke spor genert over min holdng som jo dokumenteret af mine links = finanstilsyn og regering - at banker skal polstre sig yderligere og det derfor ikke er en skam at de tjener godt - tværtimod’
vh John H

Enig - det er helt legitimt at bankerne tjener penge, og vi har som befolkning igen og igen besluttet at vi vil betale vekselgebyrer, krydskurser og stille økonomisk/tekniske handelshindringer ind der vanskeliggør konkurrende på vore financielle services.

Det jeg synes der er underligt er at der trods vore mange banker ikke er synderlig konkurrence og det virker ikke som et egentligt marked. Der burde - når man læser en tråd som denne, være helt fantastisk grobund for nogen der ville starte en erhvervsbank med god service og lave priser.

Qua vores fravalg af Euro'en så er det bare mindre attraktivt for en eurozone bank at gå ind i Danmark, og de obligationsserier som bankerne placerer likvider i er bare mindre sikre fordi der er en lille men reel valutarisiko.

I spørgsmålet om hvilken bank der er bedst, så er min klare holdning at der er der hvor den "bankrådgiver" du får er bedst til at sparre med dig. Jeg har brugt den samme bank i årevis, og har set afdelingen være ultrakompetent og komplet inkompetent, men jeg er stadig forundret over hvor amatøragtigt valutahåndtering er

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Den med enkelte store bogstaver kan jeg da overveje
Janteloven ved jeg godt hvad er tak - og jeg tror som også du ved det :) og ja den bruges ofte til at symbolisere hvis nogen mener at f.eks aktionærer er sådan nogen forgyldte sataner når de i gode år får 5-10% og i dårlige taber - det bliver sådan lidt noget uartigt med succes - det TROR jeg som mange forstår jantelov fint med - ligesom jeg tror mange slet ikke (tydeligvis ikke) forstår at aktionærers udbytte er tak for deltagelse i netop - polstring - og udgør en forrening i snit klart under 10%


(Se nu bare der TROR med stort viser, at det er netop tror og ikke ved)
Og Janteloven (som jeg godt ved langt fra er specielt dansk eller hører til flertallet) - brugt der hvor jeg finder den relevant må du enten leve med - eller finde en måde at blokere mig på desværre :) ) Håber du lever med det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Apr 17
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
i gode år får 5-10%

Og i de dårlige tider, så de taber, hvilke kunderne de også gør.

Jeg har fuld forståelse overfor dette. Og er glad for at lovgivningen er strammet siden 2008. Hvilket jeg er sikker på, at du også er.

Om lovgivninger nu er udformet effektivt og/eller tilstrækkeligt, det kan man altid diskutere. Vi har alle en holdning. Og angående lovgivninger, så skal de også have mulighed til fornyelser.

Jeg holder ikke noget personligt imod banker ( som f.eks DK bank) omkring deres brug og fordeling af penge. Jeg er bare glad for, at jeg har muligheden for at vælge, hvilken der passer mig bedst.

Siden du bragte Janteloven ind igen, så må jeg komme med et citat fra Harry potter. Må indrømme at jeg ikke har læst bøgerne endnu, som jeg lovede, men tror (med små bogstaver) at dette vil være ligeså passende som at nævne Janteloven. Stick out tongue

“'I'm not going to be murdered,' Harry said out loud.

'That's the spirit, dear,' said his mirror sleepily.”

― J.K. Rowling, Harry Potter and the Prisoner of Azkaban

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan Møller Rantaniemi:

Cookie - John Hannover:
i gode år får 5-10%

Og i de dårlige tider, så de taber, hvilke kunderne de også gør.

Jeg har fuld forståelse overfor dette. Og er glad for at lovgivningen er strammet siden 2008. Hvilket jeg er sikker på, at du også er.


jamen præcis -  Der kæden knækker er at mange (jeg skal nok lade være med at nævne slanteloven igen) TROR at aktionærene i bankerne har været forgyldt. De har på bare lidt sigt tabt - og 43% af overskuddet i udbytte = ca 4,1% på aktiens værdi - 10 kr per aktie a 222 kr værdi) - Det kan på sigt blive for meget samme med egne opkøb, men efter 5 år 2008 til 2013 uden udbytte og faldende kurs, så er der jo lidt at hente igen 

Der er givet banker der betaler for meget i udbytte - det skal jeg være enig i - men set over en 8 års periode - så er det ikke hverken DDB eller Nordea som der står som skurke, DDB med 4,1% udbytte/rente og så via tilbagekøb en øget aktiekurs der jo betyder godt år samlet for aktionærene - men efter mange meget dårlige år. 
Nogen betaler givet for meget i udbytte i forhold til hvad de faktisk burde, men det er en anden sag - selv om DDB nok stikker i øjnene sidste 2 år så ligger de og skylder aktionærene en masse synes jeg.

Det er blot sådan, at HVIS det lykkes (og det er sådan set lykkedes mange) at overbevise om at alle banker bare SKOVLER penge ind og burde sænke priser og øge renteudbetaling og tage mere risiko - ja så forpludrer det helt den virkelighed, at en lille lavkonjuktur, og så  vil vi skrige over, at bankerne ikke magtede at polstre sig. Bankkrise er nr 1 risiko for hele den samlede økonomi - like it or not og indtil vi måske har noget andet - så må det ikke kunne ske.

Derimod KAN det vise sig at være klart for meget hvis det er noget de vil gøre i evighed, men det forudsætter så også, at indtjeningen bliver ved at stige, og den tror jeg ikke et sekund på. Der kommer lavkonjuktur - no doubt -

Vi glemmer så let de 7 dødsyge år hvor DDB kunne knække - og tror nu så let - at det store afkast er sikret alle år frem - Det tror jeg så IKKE vil forsætte - men KAN de holde ambitionen om 12,5% på EK så er det godt også samfundsmæssigt.

Dertil så lige den med at forstå, at aktionærerne jo netop ER risikokapital der polstrer bankerne og de fortjener nu ikke man anser dem for udbyttere efter mange magre år (det er ret slantelovsagtigt - - godt ord igen, så Harry P har ikke sagt noget om det - lige som lidt som Aksel Sandemose) Stick out tongue 
vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 3 ud af 6 (53 indlæg)