Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken bank kan i anbefale?

Side 5 ud af 6 (53 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 04:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt ærligt.

Så synes jeg danske bank er en af de bedste og billigste banker for erhverv.

Jeg har haft forskellige banker inde for erhverv.

Jeg betaler kun 199 kr om mdr for 3 selskaber.

Det jeg lægger mest vægt på er der3s digitale platforme hvor jeg synes 60% af alle banker i Danmark er bagud

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 08:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en langt vigtigere liste Ib - kundetilfredshedslister siger da meget  - og har ikke med overskud (som er godt) eller god forrentning til aktionærer (som er godt) at gøre.

Det er jo så private der rater vil jeg fremhæve og langt fremme ligger et par af de banker som finanstilsynet så til gengæld er mere end nervøse ved og som kan skulle købes op for at overleve (og som ofte - fordi de har svært ved at funde sig (har flere udlån end indlån) kan være billigere end de som faktisk selv kan funde sig - se til Amagerbanken og Roskilde bank(.
Jeg er dog helt enig i at kundetilfredshed er super parameter - og f.eks Nordea lå konsekvent i toppen for få år siden og er røget langt ned, givet i høj grad grundet en masse filiallukninger som privatkunder er imod

Kundetilfredshed er vigtigt parameter - ligesom det for mig er postivt hvis en bank er drevet med stort overskud og god forrentning til aktionærene

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Feb 14
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgelig skal en bank være god til at tjene penge. Det skal alle private firmaer da!

Hvordan en bank så tjener (mange) penge kan der vel være forskellige måder på. De kan have høje priser/gebyr, eller lavere priser med håbet om flere kunder. De kan jo også have lidt højere priser, og forklare det med god kundeservice.

Hvad der gør en bank god er nok forskelligt fra person til person. Jeg forventer, at min bank giver mig kompetent rådgivning. En rådgivning hvor jeg så ved, at de også vil sælge mig et produkt, da de jo ser mig som en kunde.

I min optik kan et privat firma ikke tjene for mange penge. Er de gode til at tjene penge, må de have et godt produkt, og være gode til at drive deres forretning. Det med at tjene penge, bliver først et problem, når der bliver blandet offentlige penge ind i det.

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Apr 17
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Casper, du kan, nu du overvejer at flytte erhvervs konto, så samtidig overveje at samle din privat og erhverv konto begge sammen hos samme nye bank.

Muligvis dette vil give dig bedre tilbud, plus hvis du f.eks. har privat lån (bolig, bil mm.) så måske du vil kunne få en bedre afdragsordning, eller hvis du ikke har lån, så en bedre rente. Det vil aldrig være dumt at forhører sig hos forskellige banker, om hvad de kan gøre for dig.

Vi kan alle nævne banker vi er glade for, og som passer til os. Men det er ikke sikkert, at de også vil passe til dit og din økonomi.

Som det er nævnt af andre, så er der nogen, der har nogle rigtige gode ordninger med deres bank, muligvis pg. af deres privat/firma økonomi eller pg. loyalitet til banken mm.

Men det er være værd at overveje dette, når/hvis du giver dig i snak med en anden bank. Også selv hvis du beslutter dig for at forsætte hos din nuværende.

Og Casper, beklager at jeg har været medvirkende til, at fjerne fokussen fra din tråd til noget helt andet. Skype-Blush

Mvh Allan

ps. Der er mange faktorer der spiller ind, nu når det gælder banker og økonomi, da vi alle og vores situationer er forskellige, vil ingen vil kunne fortælle dig, hvilken bank der vil passe dig og dit firma bedst, og evt. også være billigere for dig. Dette drøftes bedst med rådgiverne i de forskellige banker. Og dermed ikke noget vi kan bedømme ud fra vores egne oplevelser.

Hvis du ikke allerede har gjort det, så tag en dialog med din nuværende rådgiver først, og se om de ikke, evt. vil kunne finde dig en billigere løsning.

Fra København Ø
Tilmeldt 19. Jan 16
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Skygge Manden:

Helt ærligt.

Så synes jeg danske bank er en af de bedste og billigste banker for erhverv.

Jeg har haft forskellige banker inde for erhverv.

Jeg betaler kun 199 kr om mdr for 3 selskaber.

Det jeg lægger mest vægt på er der3s digitale platforme hvor jeg synes 60% af alle banker i Danmark er bagud

Hej 

Jeg er sådan set enig med dig. Har selv været glad kunde i Danske Bank. Men som jeg skrev tidligere, så er de blevet meget dyrere end før i tiden. Jeg har også 3 selskaber og er privatkunde, men alligvel skulle vi betale 6.000 kr. for at lave ændring i ejerstruktur i de 2 af dem. Dertil kommer gebyrer for konti, og månedlige betaling. 

Efter nærmere undersøgelse kan man finde langt bedre priser og kundeservice (bl.a. åbningstider) hos konkurrenterne. 

Mvh Casper

Fra København Ø
Tilmeldt 19. Jan 16
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan Møller Rantaniemi:

Hej Casper, du kan, nu du overvejer at flytte erhvervs konto, så samtidig overveje at samle din privat og erhverv konto begge sammen hos samme nye bank.

Muligvis dette vil give dig bedre tilbud, plus hvis du f.eks. har privat lån (bolig, bil mm.) så måske du vil kunne få en bedre afdragsordning, eller hvis du ikke har lån, så en bedre rente. Det vil aldrig være dumt at forhører sig hos forskellige banker, om hvad de kan gøre for dig.

Som det er nævnt af andre, så er der nogen, der har nogle rigtige gode ordninger med deres bank, muligvis pg. af deres privat/firma økonomi eller pg. loyalitet til banken mm.

Men det er være værd at overveje dette, når/hvis du giver dig i snak med en anden bank. Også selv hvis du beslutter dig for at forsætte hos din nuværende.

Og Casper, beklager at jeg har været medvirkende til, at fjerne fokussen fra din tråd til noget helt andet. Skype-Blush

Hvis du ikke allerede har gjort det, så tag en dialog med din nuværende rådgiver først, og se om de ikke, evt. vil kunne finde dig en billigere løsning.

Hej Allan 

Den nye bank vi skifter til, har vi nemlig flyttet privatkonto, forsikring osv. og derfor også fået et godt tilbud. Det er klart. 

Jeg har også været kunde i DB i nogle år, med privatkonto mm. Alligevel får jeg bare de samme vilkår som en ny kunde ville få. 

Vi tog snakken med vores rådgiver i DB, men der var ikke noget han kunne gøre, desværre. Det har så resulteret i, at de har mistet mig som kunde. Det betyder nok ikke noget for dem i det store hele, men det er da stadig ærgerligt.

Det med at få flyttet fokus gør ikke spor - det er altid rart med noget debat så man bliver klogere :) 

God dag. 

/Casper

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunne så være rart Casper. Du fortalte om hvem I valgte Wink Yes  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Casper Hillstrøm:
Den nye bank vi skifter til, har vi nemlig flyttet privatkonto, forsikring osv. og derfor også fået et godt tilbud. Det er klart. 
ja ofte giver det klare fordele - selv om nogen helst er fri, netop fordi det at have alt i samme bank, øger deres mulighed for at dække sig på begge sider, men sandt og sige gør det ikke det store, da de ellers altid vil have selvskyldnerkaution - så godt valg

Casper Hillstrøm:

Jeg har også været kunde i DB i nogle år, med privatkonto mm. Alligevel får jeg bare de samme vilkår som en ny kunde ville få. 

Vi tog snakken med vores rådgiver i DB, men der var ikke noget han kunne gøre, desværre. Det har så resulteret i, at de har mistet mig som kunde. Det betyder nok ikke noget for dem i det store hele, men det er da stadig ærgerligt.

 
Det fortjener de også. Banker er ikke konkurrencefrie og skal give eksisterende kunder noget for troskab og det kendskab de har til en (med mindre det består i at man står i RKI og ikke betaler dem Stick out tongue)

Personligt fatter jeg det så heller ikke helt, for deres egne regler siger da - nye kunder 4000 kr - eksisterende 2000 for oprettelse og mig bekendt også mulighed for lavere faste gebyrer for eksisterende - bla.a. er hvidvask kontrollen da lettere for dem og sparer dem penge.

---------------

Enig med Ib - det kunne være godt at høre hvad du fik for en bank - og om det var muligt helt gratis eller der trods alt, som der oftest er med en ny bank, fulgte en eller anden opstartsomk med - uden du skal behøve give flere detaljer end du er komfortabel med

God vind i den nye

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København Ø
Tilmeldt 19. Jan 16
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Kunne så være rart Casper. Du fortalte om hvem I valgte Wink Yes  

Det er ingen hemmelighed. 

Vi har fået et godt tilbud på både bank og forsikring samt en rigtig god kundeservice hos Nykredit. 

Det er ikke fordi de er perfekte, men jeg synes indtil videre at forløbet har været super. Så må vi se om de lever op til det fremover. 

Og til John: jo vi kunne godt få en ny konto til 2.000 kr. Men det er også den eneste fordel som eksisterende kunde. Vi kommer til at spare rigtig mange penge på de ting som skal ske for fremtiden ved at skifte.

Dbh

Side 5 ud af 6 (53 indlæg)