Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlejning - dilemma!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. May 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle.

Jeg har et dilemma jeg håber at I kan hjælpe mig med.

Jeg er i gang med at købe et projektkøb i niveau 4,5 mio. Projektet står færdigt ultimo 2020 og det er tanken, at det indtil videre skal udlejes.

I den forbindelse er mine svigerforældres interesse blevet vagt. Projektet ligger super lækkert ved skov og vand og er oplagt til pensionister, som kan nyde Aarhus midtby og roen på "fedet"... Udfordringen er, at deres indtægter jo falder nu, de bliver pensionister.  Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvordan jeg skal prissætte lejemålet overfor mine svigerforældre. Mit udgangspunkt var at fastsætte lejen ud fra fast rente og afdragsfrihed, men det har de ikke råd til... Jeg optager kun 60 pct. finansiering, hvorfor lånet bliver afdragsfrit. Forskellen på fast rente og Flexkort er brutto kr. 4.000/mdl.?

De taler om arveforskud som en mulighed til at nedbringe huslejen - jeg ved at dette ikke må være en del af huslejen. Markedslejen i Aarhus ligger imellem kr. 1.000 og 1.500 pr. m2...

Kom med jeres tanker og input - jeg er blank!

Pft./S

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tvivler på at Skat accepterer at du udlejer med underskud hvis/når lejen er under markedsniveau. 

Så få opstillet et regnskab for udlejningen der går i 0  

Og hvis det så er mere end de kan betale så er den knude løst. 

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 16. May 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit bidrag Per.

At lave underskud var nu heller ikke tanken - jeg tænker jo netop på forrentningen af min investering og ser hvordan den falder ved udlejning til svigerforældrene.

Jeg vil rigtig gerne leje ud til dem - det er jo trods alt familie, men samtidig ønsker jeg at få en fair forrentning af mine midler.

Jeg forestiller mig at vi kan finde en husleje som er passende ift. markedslejen og evt. supplere med et gavebeløb....

På den måde bliver mit overskud mindre, min nettoforretning (måske) bibeholdt...?

Hvordan ville I gribe det an?

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen så gør du det..... forstår ikke rigtig hvad vi skal bidrage med.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Apr 17
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Mig bekendt, så vil du skulle betale skat af den objektive udlejningsværdi. Hvilket vil betyde, at selv hvis du udlejer billigt til dine svigerforældre, så bliver du stadig beskattet med prisen på markedslejen.

Så du er nød til at sætte prisen efter markedet, eller også udleje billigt til dem, og selv betale den resterende skat.

Dette er principielt det samme som "forældrekøb". Bare situationen er omvendt.

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Apr 17
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det muligt at de kan søge om boligstøtte, nu deres indtægter falder?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 29. Feb 16
Indlæg ialt: 315
Fra  Andelsbolig.nu Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Spørg huslejenævnet, der bør du kunne få et svar som SKAT også skal acceptere.

Andelsbolig.nu

Rådgivning, vejledning og sparring til andelsboligkøbere og andelsboligforeninger - Klaus Folmann

Tilmeldt 16. May 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres bidrag. Jeg får diskuteret husleje med svigerforældrene og ansøger herefter huslejenævnet i Aarhus om godkendelse herpå.

God weekend./S

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)