Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan tjener man en million, hvis man ikke har en i forvejen?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Rødovre
Tilmeldt 11. Apr 14
Indlæg ialt: 50
Fra  Læderprojektet Skrevet kl. 07:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen!

Jeg har for snart et lille år siden startet en virksomhed op, hvor jeg designer, producere tasker, punge, bælter mm. Jeg har opstartet en webshop: www.læderprojektet.dk og kæmper en sej og langvarig kamp, for at få trafik på min hjemmeside.

Efter et halvt års tid fik jeg daglige klik på ca. 50 i gennemsnit. Jeg ved ikke om dette antal af besøg er godt eller skidt? 

Jeg har brugt meget tid på at lave opslag på Facebook, Pinterest, Instagram osv. og har på den måde kunnet holde gryden i kog.

Jeg troede lidt naivt, at hvis jeg først var kommet op på et bestemt antal daglige besøg, ville det holde sig stabilt der. Nu kan jeg se, at kurven er knækket og antal besøg falder tilbage i stedet!

Det har ærlig talt gjort mig en anelse deprimeret, for jeg har været virkelig flittig og er det stadigt.

Jeg vil meget gerne have min virksomhed til at løbe rundt og selvfølgelig også gerne give overskud; Jeg har efter et halvt år nået Break Even, hvilket jeg er tilfreds med, da man siger, at der kan gå op til to år inden man når dette, ved nystartet virksomhed.

Jeg har forsøgt med lidt annoncering / promovering / Google Adwords mm. og brugt nogen penge på dette, men har også en fornemmelse af, at det dræner mig for penge og at jeg bogstaveligt talt bruger det der kunne være firmaets evt. overskud på den slags. Jeg har heller ikke råd til dyre SEO og Google Adwords eksperter til at hjælpe mig.

Er der nogle der har nogle virkelig gyldne geværgreb, tips mm. der kan hjælpe mig videre. ? Det må helst ikke koste noget.

Har i selv været i samme situation og fundet nogle seje løsninger.

Med venlig hilsen

Kim Jul-Hansen

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 08:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ser ud til at være rigtig fine produkter. Hvor meget af det laver du selv? Hvor mange produkter er unika produkter - som du kun sælger en gang - formoder det må gøre sig gældende med nogle af de brugte bælter?

I forhold til at få styrket dine online kompetencer, så kan du tage et kig på GoLearn. Jeg tror, der vil være en del kurser, som vil være super relevante for dig!



Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 08:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har en fornemmelse af at adwords dræner dig for penge?

Du kan via google analytics tracke konverteringer fra adwords, så du ikke bare fornemmer, men ved om adwords virker for dig.

Fra Helsinge
Tilmeldt 8. Aug 13
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim

Du skal have sat google analytics op som det første. Er konverteringsraten ok så kan du begynde at teste betalte medier. Er konverteringsraten ikke ok bør du arbejde med den før betalte medier. Ellers risikerer du at blive drænet for penge. 

Hvis konverteringsraten er ok så bør du starte med at få sat google shopping op som oftest er det mest effektive. Lad det køre på lavt blus og følg omkostninger og salg og dermed om det er rentabelt. 

Er det rentabelt så er adwords alt andet lige næste skridt.

SEO er det lange seje træk og jeg vil ikke anbefale sig at kaste dig over dette før du ved om projektet holder. I første omgang vil det sige at dine besøgende konverterer til salg i et rimeligt omfang = konverteringsraten. Det kan blive en meget, meget dyr fornøjelse at kaste dig over SEO både i form af penge og timer hvis du vil gøre det selv = forkert fokus.

Du skriver at det helst ikke må koste noget. Hvis din konverteringsrate er for lav så giver det mening, men så ved du også at det er den du skal arbejde med. Er konverteringsraten ok så er der ikke nogen vej uden om (som jeg ser det) og så er første step google shopping.

Uanset hvordan du vender og drejer det så er konverteringsraten et tal du er nødt til at have for at vide om de besøgende finder den samlede pakke attraktiv (Selve shoppen , produkterne, priser etc).

Derfor på med google analytics og skriv så gerne igen da konverteringsraten er en forudsætning for at kunne give bud på hvad der giver mest mening at fokusere på.

Håber det gav lidt mening. 

Mvh

Brian

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Jul-Hansen:
Jeg vil meget gerne have min virksomhed til at løbe rundt og selvfølgelig også gerne give overskud; Jeg har efter et halvt år nået Break Even, hvilket jeg er tilfreds med, da man siger, at der kan gå op til to år inden man når dette, ved nystartet virksomhed.

Har du så medregnet din egen tid? Umiddelbart synes jeg dine produkter er billigt prissat taget i betragtning at de er håndlavede. 

Kim Jul-Hansen:
Jeg har forsøgt med lidt annoncering / promovering / Google Adwords mm. og brugt nogen penge på dette, men har også en fornemmelse af, at det dræner mig for penge og at jeg bogstaveligt talt bruger det der kunne være firmaets evt. overskud på den slags.

Som andre skriver bør man sætte konverteringssporing op i Google analytics hvor man også kan sende værdien af ordren over. Så er det relativt let at se om en kampagne giver overskud, og fjerne dem som ikke gør det.

Kim Jul-Hansen:
Har i selv været i samme situation og fundet nogle seje løsninger.

Ja, vi har også kæmpet med at få trafik. Vi har investeret i SEO og ellers gjort brug af affiliates gennem partner-ads.

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Fra Rødovre
Tilmeldt 11. Apr 14
Indlæg ialt: 50
Fra  Læderprojektet Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej PashminaWear!  Tak for jeres svar :-)  Jeg har lige et uddybende spm. som i måske gerne vil svare på?

I skriver at i har gjort brug af affiliates gennem partner-ads.

Som jeg har forstået det fungere det sådan at der bliver sendt annoncører fra netværket ind på min hjemmeside, webshop, men betyder det så også at jeg bliver fremvist på deres hjemmesider? Jeg var inde og checke et af netværkene og de tog 20% af omsætningen for ulejligheden og der var kun tale om ann. på min hjemmeside; altså kun den ene vej?

Måske har jeg ikke forstået det rigtigt. Kan i evt. hjælpe med at oplyse hvilket netværk i har haft succes med at bruge og hvad det har kostet?

På forhånd mange tak for hjælpen.

med venlig hilsen

kim

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim

For nu at være helt ærlig så tror jeg ikke problemet er den manglende reklame, men derimod at din hjemmeside hverken er lækker og indbydende. Siden er præget af uorden og meget amatøragtige billeder, der ikke på nogen måde får potentialet frem i dine produkter eller inspirere folk til at købe dine produkter.  

Prøv at se hvor lækkert det kan gøres.  Stine som også er aktiv her på Amino har en super tjekket hjemmeside hvor hun sælger hjemmelavede lædervare.

https://www.amino.dk/members/Nicolinegb/default.aspx 

https://thejonico.dk 

Held og lykke

Ravn

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Jul-Hansen:
Måske har jeg ikke forstået det rigtigt. Kan i evt. hjælpe med at oplyse hvilket netværk i har haft succes med at bruge og hvad det har kostet?

Partner-ads har flere modeller. Den mest anvendte er at du betaler en procentdel af den omsætning annoncøren har skabt. No cure no pay, og du bestemmer selv hvor stor en procentdel du vil give. Vi giver f.eks. 15% for et salg. Teknisk foregår det ved at du opsætter en tracking pixel på din side med ordrebekræftelsen. Ved hjælp af en cookie sporer den hvilken annoncør leadet er kommet fra.

I forhold til billeder vil jeg give Ravn ret i at de er lidt flade i det. Har du et kamera som understøtter en ekstern flash, kan du komme langt med sådan en samt en softbox eller paraply.

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Fra Rødovre
Tilmeldt 11. Apr 14
Indlæg ialt: 50
Fra  Læderprojektet Skrevet kl. 07:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!   Mange tak fordi i har gidet svare på mit indlæg og ja jeg ved godt mine billeder ikke er optimale og det arbejder jeg på at få ændret på indenfor kort tid. Jeg udvikler nye designs og modeller i et meget hurtigt tempo. Nogen gange laver jeg en ny model, tager et billede og ligger det op på samme dag; det kalder jeg at være let på fødderne. Jeg har en butik, hvor jeg selv skal lave alle varerne på hylden; det er en lidt krævende disciplin. Har lavet en aftale nu, som betyder, at mine varer vil blive fotograferet af en prof. hver 14 dag. Til gengæld forstår jeg ikke helt logikken i argumentet fra Ravn. Mit problem er at få generet mere trafik til hjemmesiden og billederne har jo i første omgang ingen indflydelse på dette. Folk skal jo først ind og se billederne, før de kan bedømme dem og blive påvirket af dem? Det svarer til at folk ikke ved at butikken eksistere og hvor den ligger henne! rigtigt nok kan folk blive påvirket af dårlige billeder, så de ikke gider klikke ind igen, men i første omgang har det ikke nogen betydning. Men det har alle de metoder på hvordan man opnår flere klik betydning for! Jeg er dog rigtig glad for jeres seriøse kommentarer og vil nu prøve om A ads kan være noget der kan øge trafikken på min side. Så en god ide kom der dog ud af det. TakkerSmile

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Side 1 ud af 3 (22 indlæg)