Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

IVS og holdingselskab

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København S
Tilmeldt 3. May 07
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg skal til at oprette et IVS selskab. Det er forskellige hjemmesider (blogs og shops) som skal køres igennem firmaet. Vil i anbefale at jeg opretter et Holding selskab til virksomheden. Jeg tænker at der jo mulighvis vil blive solgt og købt sider i fremtiden. Så sådan som jeg forstår det vil det være en fordel at placere det i et holding eller er jeg galt på den?

Tak for hjælpen

Mark

Tilmeldt 7. Nov 17
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,
Det er altid rigtig smart med et holdingselskab, men der hvor jer ser det gir mest mening er, når du skal sælge din virksomhed og hvis du skal ‘trække’ penge ud til dig selv. Så kan du jo istedet smide dem i holding og investere dem på alle mulige sjove måder, som du også kan få gavn af privat.

Kan du måske forklare lidt dybere hvad din virksomhed laver? Forstod det ikke helt ud fra skrivelsen :-)

Fra København S
Tilmeldt 3. May 07
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er affiliate hjemmesider og print on demand hjemmesider (shopify). Så på den måde vil det være flere hjemmesider som skal køres og evt. sælges fra separate senere.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark Frøding:

Det er affiliate hjemmesider og print on demand hjemmesider (shopify). Så på den måde vil det være flere hjemmesider som skal køres og evt. sælges fra separate senere.

det giver ikke noget i sig selv at have holding hvis man sælger fra. Det sker jo i alle fald i drift - frasalget og så ligger pengene der (efter selskabsskat) uden videre, eller kan føres til holding - også uden videre. Det giver noget med holding i forhold til at føre penge op hvis drift går konkurs f.eks - eller ved mange driftsselskaber men ellers giver det ikke noget i sig selv ud over dels ekstra lovpligtig ansvarsforsikring, formentlig udgift til bankkonto og dobbelt regnskab

Det KAN derfor være fint med holding men du kan også være en af mange, som tror at affiliate og POD hjemmesider garanteret får stor værdi og derfor kræver en masse separate selskaber og derfor bygger et unødvendigt omkostningskrævende "konglomerat" http://johnhannover.blogspot.dk/2014/12/holding-kort-om-for-og-bagdele.html siger lidt mere om fordele og ulemper ved holding - der er ikke en facitliste

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København S
Tilmeldt 3. May 07
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er på ingen måde fordi jeg tænker at det er den største guld grubbe. Det er også mere i den den tanke at hvis jeg måske er nemmere på sigt at have pengene i firmaet og etablere anden virksomhed for det uden at skulle trække ud og betale skat undervejs. Men kan også godt se ulempen ved at have dobbelt regenskab og forsikring.

Tak for svar.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark Frøding:

Det er på ingen måde fordi jeg tænker at det er den største guld grubbe. Det er også mere i den den tanke at hvis jeg måske er nemmere på sigt at have pengene i firmaet og etablere anden virksomhed for det uden at skulle trække ud og betale skat undervejs. Men kan også godt se ulempen ved at have dobbelt regenskab og forsikring.

Tak for svar.

jamen du kan jo lige så godt - skattemæssigt have pengene i det ENE driftsselskab du har - når du sælger en netside eller andet - som du kan fordele det på flere. Fordelen i Holding er ikke at du lettere kan spare skat og investere - fordelene er som beskrevet større mulighed for at sikre penge mod evt kreditorer og mulighed for sambeskatning hvis man har flere drifstselskaber osv - men du betaler i alle fald 22% selskabskat af dit overskud hvis du sælger en affiliate side - uanset du har det i ET selskab eller flere så det er helt samme mulighed for at investere pengene i nye projekter. Først hvis du hæver løn (eller senere udbytte) betaler du mere skat

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København S
Tilmeldt 3. May 07
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 01:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak, det ver også lidt det jeg er kommet frem til. Altså at der ikke er nogen grund til at lave et holding selskab. Blev bare i tvivl. Derfor mange tak for hjælpen. Ingen grund til at opfinde yderligere udgifter i en virksomhed der er som udgangspunkt nok ;)

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil anbefale Holding som tommelfingerregel, f.eks. hvis du allerede nu kan forestille dig, 1) at de sider/projekter, du vil sælge, kan fungere som selskaber i sig selv. eller 2) hvis du skal sameje en del af projekterne med andre. Der kan være mange andre fordele i at køre projekterne for sig, men det kan også ordnes ved blot at køre deres regnskaber for sig

Cookie - John Hannover:
ekstra lovpligtig ansvarsforsikring,
Jeg betaler ikke ekstra ansvarsforsikring pr. ekstra selskab 100% ejet selskab, herunder Holding; det nye selskab bliver blot tilføjet.

I opstarten er der ikke meget ekstra-omkostning i et Holding udover gebyrer. Hvis Holding blot ejer dit driftselskab, slipper du for senere at skulle overdrage drift fra dig personligt til Holding. Løbende er der ikke mere regnskab dér end udgiften til bogholderen/revisoren for at bruge ½ time ekstra på det. Der skal dog være en god grund til det, men der er en fordel ved at gøre det nu, hvis du er ved at starte selskaberne, fremfor senere. .

Og så standardbemærkningen: Rådfør dig med din revisor; spar ikke på dét.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)