Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

What to do :-O

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer, håber der sidder en venlig sjæl der kan være behjælpelig med et godt råd.

Først vil jeg lige understrege at mit profilnavn ikke har noget med min problemstilling at gøre. Jeg har ikke kunne ændre på navnet!

Min situation kort.

Jeg har arbejdet som entreprenør på en større byggeplads i Kbh.

Inden opstart lavede vi nogle aftaler. Blandt andet at jeg skulle betales netto 10 dage (maks).

Løbende er betalingerne kommet sådan nogenlunde, ikke meget for sent, men altid for sent.

Nu står jeg så i den situation at han er gået 40 dage over og skylder mig et betragteligt beløb, for mig i hvert fald (70.000). Plus at vi har en faktura liggende der ikke er sendt afsted.

Da min leverandør gerne vil se nogle penge, kan jeg nu på 14. dag ikke udføre mit arbejde og problemerne hober sig op. Både i forretningen og privat.

Jeg har via mail gjort firmaet opmærksom på at jeg ikke kan fortsætte arbejdet, da han ikke overholder sine aftaler og at jeg dermed ikke kan købe materialer.

Jeg har kontaktet hans jyske partner, som ikke svarer.

Da jeg er blevet holdt hen med en  asse dårlige undskyldninger, har jeg først fået sendt 1. rykker i torsdags.

What to do?

Mvh

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12664
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Call Me erhverv:
Jeg har via mail gjort firmaet opmærksom på at jeg ikke kan fortsætte arbejdet,

Var jeg dig ville jeg prøve at ringe til firmaet for at forklare dem situationens alvor.

Du bør nok kontakte en advokat / arbejdsgiverforening for at høre hvordan du på korrekt vis stopper arbejdet uden evt. at få en erstatningssag på halsen.

Hvad stod der i din første rykker ?  Hvordan kan det være at den først rykker så sent (ca 30 dage efter forfald) når din likviditet er belastet? 

Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn

Tusind tak for svar!

Jeg har ansig til ansigt flere gange, opkald og ved mail gjort ham klar over situationens alvor. Jeg har sågar kontaktet hans partner i Jylland og bedt om pengene, samt beskrevet forløbet.

Ja det er også komplet idiotisk. I forløbet var jeg så naiv at tro på mandens forklaringer om at pengene kom lige om lidt, så det var først forleden, da jeg var så presset at jeg ikke kunne overskue det længere, at jeg fik sendt rykkere.

Jeg rummer desværre ikke en masse bad-ass-attitude og tror som udgangspunkt på hvad folk fortæller mig, så jeg kom alt for sent afsted med rykkeren.

Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det her er hvad der stod:

Vedr. vort tilgodehavende i henhold til faktura 60 af fakturadato 21/03/2018.

Vi kan desværre konstatere, at vi ikke har modtaget betaling af vort tilgodehavende i henhold til ovennævnte faktura. Vi skal derfor venligst bede dig om at indbetale vort tilgodehavende så hurtigt som muligt til nedenstående bankkonto.
Denne rykker er samtidig et påkrav og varsel i henhold til inkassolovens § 10. Sker betaling ikke senest 10 dage fra dato, vil dette kunne medføre, at der pålægges yderligere omkostninger idet sagen herefter vil blive sendt til inkasso, hvis ikke vi har hørt fra dig.
Hovedstol fra ovennævnte faktura
10.106,25
Rykkergebyr, jvf. rentelovens § 9b, stk. 1, jf. stk. 2
100,00
Renter 0,70% for perioden 21/03/2018 til 13/04/2018
53,49
Det skal lige siges at det her er den lille af de 4 fakturaer jeg har haft til betaling. Han bad mig dele den oprindelige faktura op, så han bedre kunne overskue det.
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12664
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Det er en sur situation du er havnet i. umiddelbart vil jeg anbefale at du rådføre dig med en advokat der kan rådgive dig mht. det lovlige i at stoppe arbejdet. Brug en advokat med entreprise erfaring, så du ikke pludselig står med en erstatningskrav.

I fremtiden bør du overveje at få dig en hård bogholder der kan tage action så snart det er påkrævet så du ikke kommer i likviditets mangel. Det koster altså ikke alverden at bruge en bogholder nogle få timer om måneden.  Uanset hvad kunden lover / påstår bør der helt automatisk sendes en rykker så snart betalingen udebliver.   ligeledes bør du indbygge i din kontrakt at arbejdet kan stoppes såfremt betaling udebliver.  I øvrigt bør du overveje at tegne en forsikring mod f.eks konkurs / manglende betaling hos din kunde.

Hold og lykke

Ravn

Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak Ravn. Det var sødt af dig at bruge tid på mig. Jeg tager dine svar til efterretning.

Ha en god dag!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)