Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Handel med Kina og banker der kan håndtere dette professionelt

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Nicolai Lundgaard:
Man skal ikke mere end 100 år tilbage i tiden før vi selv anvendte børnearbejde osv. Menneskerettigheder er et forholdsvist nyt begreb

Hvem er det lige der har et lavt debat nuveau, når du prøver at undskylde deres opførsel men at vi for 100 år siden brugte børnearbejde.

Så er det vel også helt ok at man i Kina har offentlige henretningen af fanger, hvor fangen bliver skudt på en måde, så organerne efterfølgende kan bruges til organ transplantation. Eller at folks ytringsfrihed bliver knægtet på det groveste. Ej at forglemme deres totale miljøsvineri, men alt det er vel helt ok bare I kan tjene nogle penge.  Føj en moral.

Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 472
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Typisk Ravn,

Det er SÅ let, at have idealismen i højsædet på andres bekostning.

Vores egen regering og flertal i Folketinget skider på tiltrådte konventioner, og har lavet stupid landsbyracisme til en eksportvare. Skulle tredjepartslande nægte, at handle med et innovativt firma i Odense, fordi fallerede tabere med torskemund synes det er fedt når DF og LA lefler for samfundets bund?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

M. S.:

Typisk Ravn,

Det er SÅ let, at have idealismen i højsædet på andres bekostning.

Hvis det er mig du hentyder til så tager du helt fejl. Jeg undgår bevist at handle med et land som Kina!  

Men du finder det måske ikke lidt dobbeltmoralsk at kommentere på bankernes hvidvaskning når man så handler med diktaturet Kina?  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Enig i at der er noget sjovt ved at udvælge nogle få banker som minus fordi de ikke har været ordentlige med hvidvaskkontrol helt samlet - det håndteres vel så også (eller er nok desværre ens mange steder)
Kina handel - Bangladesh og meget andet, skal jo ikke begrundes i at de er vældig demokratiske og ukorrupte - men som med så meget andet, i at de er ganske konkurrencedygtige.
Jeg vil så bare også fremhæve, som en der har besøgt Kina meget - fra for mange år siden til fornyeligt, at samhandlen faktisk gavner den helt almindelige kineser og hele Kinas vej mod mere demokrati og åbenhed. Det kunne gå hurtigere, men det går meget klart den rigtige vej, og vi må også forså, at mange lande er 100 år bagud i mange ting og ting tager tid

Jeg var f.eks i starten nogen generet ved at masser af kinesiske piger  sad hårdtarbejdende 2 x 4 mdr uden at kunne komme hjeg til familien i Nordkina, og ofte boede 8 piger sammen på 14 m2 og egentlig løn kom kun 2 gange i perioden

Siden gik det op for mig, at alternativet var frygtelige vilkår ude på landet - ingen mad - piger der ikke blev gift - eller blev protinstruerede i byområder.

Lidt som for bare 60 år siden, hvor det var alm at danske piger tog til England som Aupair til ringe løn

I Kina får de til dagen og vejen og så er der løn når de til det kinesiske nytår - og efter afsluttet år, rejser hjem. Der er ikke lokale banker og pigerne skal ikke bare bruge penge i det daglige.

Når hele året og kontrakten er slut, så vil de have så mange penge med hjem, at de i mange fald kan købe et eget jordstykke derhjemme, og de vil være attraktive giftemål.

Miljå er ikke godt - men overordnet passer der ret godt på dem mens de er ude.

Det er nemt at få det til at se mystisk ud, men det er et Kina som er langt tilbage på mange områder, og langsomt vokser op til noget der ligner vore standarder tror jeg faktisk, og samhandel er vejen til mere demokrati - uanset hvor vi ser det TROR jeg

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 472
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det jeg kommenterer på er din trang til at kommentere på om hvorvidt en ønsket transaktion en dobbelmoralsk eller ej. 

Der stilles et helt sobert spørgsmål, som omhandler muligheder for overførsel af penge.

Det er så fucking trættende, at selvbestaltede eksperter skal besvare spørgsmål der ikke er blevet stillet. Du læste måske «jeg overvejer et samhandle med Kina, er det moralsk forsvarligt?» DET VAR IKKE SPØRGSMÅLET!!! 

Den der konstante trang til at flashe sin store internetdiller og moralisere og udbrede sin ligegyldige mening dræber udvekslingen af information. 

Ingen har spurgt om dine samhandelsrelationer med nogen som helst. 

Det var egentlig bare det...

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)