Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stiftelse af PMV under 18?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 26. Feb 18
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Jeg står her og skal til at stifte virksomhed. Og har tænkt at virksomhedsformen skulle være PMV. Men jeg begynder nu at komme i tvivl om man kan søge om man kan søge dispensation til start af PMV når man er under 18. Gælder det kun for enkeltmandsvirksomhed (og I/S)? Jeg tænker nemlig ikke at jeg får en omsætning over 50.000 kr. men vil stadig gerne have CVR, men kan det som sagt lade sig gøre at søge om man kan få lov til det som 15 årlig? Eller skal jeg tage enkeltmandsvirksomhed?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Gabriel_Larsen:

Hej. Jeg står her og skal til at stifte virksomhed. Og har tænkt at virksomhedsformen skulle være PMV. Men jeg begynder nu at komme i tvivl om man kan søge om man kan søge dispensation til start af PMV når man er under 18. Gælder det kun for enkeltmandsvirksomhed (og I/S)? Jeg tænker nemlig ikke at jeg får en omsætning over 50.000 kr. men vil stadig gerne have CVR, men kan det som sagt lade sig gøre at søge om man kan få lov til det som 15 årlig? Eller skal jeg tage enkeltmandsvirksomhed?

Jeg tror ikke loven siger noget om det MEN hvorfor vil man have PMV som under 18? Det skulle være for at måtte drive handel som virksomhed og jeg tror det er vanskeligt at få det vigtigt nok, da man kan gøre så meget andet uden CVR i stedet, som honorar og løn
Jeg TROR du skal i enkeltmands og dermed stifte fordi du skal have visse pligter. Mere om hvordan her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/starte-virksomhed-som-umyndig.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Randers
Tilmeldt 26. Feb 18
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Gabriel_Larsen:

Hej. Jeg står her og skal til at stifte virksomhed. Og har tænkt at virksomhedsformen skulle være PMV. Men jeg begynder nu at komme i tvivl om man kan søge om man kan søge dispensation til start af PMV når man er under 18. Gælder det kun for enkeltmandsvirksomhed (og I/S)? Jeg tænker nemlig ikke at jeg får en omsætning over 50.000 kr. men vil stadig gerne have CVR, men kan det som sagt lade sig gøre at søge om man kan få lov til det som 15 årlig? Eller skal jeg tage enkeltmandsvirksomhed?

Jeg tror ikke loven siger noget om det MEN hvorfor vil man have PMV som under 18? Det skulle være for at måtte drive handel som virksomhed og jeg tror det er vanskeligt at få det vigtigt nok, da man kan gøre så meget andet uden CVR i stedet, som honorar og løn
Jeg TROR du skal i enkeltmands og dermed stifte fordi du skal have visse pligter. Mere om hvordan her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/starte-virksomhed-som-umyndig.html 

vh John Hannover

Jeg tror mere mit spørgsmål er om det er muligt, at få dispensation til,  at starte en virksomhed som umyndig, hvor virksomhedsformen er PMV? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er det jeg svarer på du. Der er ikke noget i loven der siger du ikke kan, men mit bud er, at det nok ikke er let -PMV er uden pligter som sådan
Statsforvaltning vil ofte mene at du lige så godt kan være CPR i forhold til honorar arbejde og at det ikke givere mening med f.eks.webshop (hvis det er planen ) som PMV + det vil indeholde en vis risiko 

Det er ikke en facitliste og man KAN eller man kan IKKE. Man søger med en beskrivelse af ens præcise projekt og så vurderer forvaltningen om de synes det virker fornuftigt og med meget lille risiko og om der synes at være egentligt behov eller man klarer sig som alm person med arbejde osv.


Læs linket. Du kan søge men mit bud er nok at du får afslag

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)