Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kost/logi og rejse kørselsfradrag som selvstændig med en kunde

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Apr 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Jeg er helt ny inden for det her.

Jeg skal have oprettet selvstændig virksomhed og derefter vil jeg have EN kunde i udlandet som hyrer mig til et midlertidigt arbejde i udandet i 6 måneder.

Jeg vil i den forbindelse få ekstra høje udgifter til specielt midlertidig bolig i udlandet og rejse et par gange om måneden fra Danmark og dertil.

Jeg er ikke ikke gift eller samlevende - så tænker jeg ikke hører under dobbelt husførelse.

Mit problem ligger blot i at kan man blive kategoriseret af skat til at tilhøre en særlig selvstændig kategori med kun en kunde der gør at jeg intet af ovenstående kan trække fra når året er omme? For skal jeg ende op med at betale det samme i skat som jeg hidtil har gjort som helt almindelig lønmodtager hos en arbejdsgiver så vil min økonomi ikke kunne bære de ekstra forhøjede udgifter.

Og er også i tvivl når jeg er ude i DK i mere end 6 mdr og ikke ejer hus eller kone i DK om jeg så overhovedet bliver skattepligtig af min indtægt optjent i udlandet når min kunde er udenlands, min selvstændige virksomhed er dansk og jeg selv bor i udlandet.

Opsumeret: Kan jeg regne med på en eller anden måde via en eller anden regel, ligegyldigt hvilken kategori skat putter mig i, at jeg kan trække væsentlige dele af bolig, kost/logi og kørsel fra? Enten som personligt fradrag, eller som udgift i et APS selskab, eller andet?

Udgifterne jeg vil have vil ellers simpelthen blive for store ifht det som kunden betaler mig.

Håber det giver bare lidt mening.

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)