Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PMV med for høj omsætning

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:
Med SU er problemet snarere at hvis der også var SU i 2016 så bør/skal overskuuddet fordeles på 2016 og 2017

Når pengene ikke er brugt så er der måske mulighed for virksomhedskatteordningen kan bruges for 2016 og 2017. Her vil det måske netop være en ide at have en revisor med indeover. Specielt fordi fristen for virksomhedsskatteordningen i relation til 2016 formentlig udløber før denne sag er forbi.

Tilmeldt 18. Apr 18
Indlæg ialt: 27
Fra  firma... Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Vil klart råde dig til at kontakte en advokat, da dette i værste tilfælde kan udløse en mindre fængselstraf på grund af størrelsen af det beløb som ikke er blevet oplyst de sidste 2 år.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

Ravn:

Jesper & Whiskey

Vil i ikke vurdere at det bedste for Anderes er at tage fat i en seriøs revisor der kan hjælpe ham gennem ubehagelighederne?

Ja, hvis man ikke selv har overblikket så kan det ofte være en god ide. Ofte kan revisorens goodwill hos SKAT smitte lidt på problemstillingen (ingen garanti).


fuldstændig enig! 

Det er også min erfaring med Skat.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt på linje med Asker. Jeg ville starte med en advokat og så lade hende/ham føre sagen overfor Skat og anbefale en revisor med speciale eller i al fald erfaring med din type sager.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jørgen, der skal vel først en sag til før man overvejer en advokat. På nuværende tidspunkt er det at smide gode penge efter dårlige.

Det vigtige må være i første omgang at få skabt overblik over hvad et evt. krav fra SKAT udgør. At der har været høj omsætning er jo ikke det samme som et højt tilsvar. Her er det først problematisk strafferetlig hvis eksempelvis momstilsvaret overstiger 250.000 kr.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Kirkegaard:

Jeg er helt på linje med Asker. Jeg ville starte med en advokat og så lade hende/ham føre sagen overfor Skat og anbefale en revisor med speciale eller i al fald erfaring med din type sager.

Der er endnu ikke en sag! Og det skal der jo helst heller ikke komme.

 

En advokat på dette tidspunkt kan kun bidrage med en eskalering af trådstarters problem. En advokat starter med en anmodning om aktindsigt, og det er da sikreste måde at bede Skat om at tage deres jurister med fra start - hvilket næppe bidrager med noget positivt, set fra trådstarters synsvinkel.

Trådstarter har jo tilkendegivet han formentlig har handlet i strid med både skatte- og momslovgivningen.

 

Trådstarters bedste mulighed (når han nu er kaldt til torskegilde) er dialog med skat - og en revisor vil måske kunne indgå et kompromis med den konkrete sagsbehandler om at der laves bogføring, regnskaber og ikke mindst efterangivelse af moms og skat.

Det er ikke en garanti for at trådstarter ikke bliver undersøgt for yderligere straf - men der er en chance (ud fra personlig erfaring)

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper_nl:
En advokat på dette tidspunkt kan kun bidrage med en eskalering af trådstarters problem. En advokat starter med en anmodning om aktindsigt,

En fornuftig advokat ville have dette med i sine overvejelser. Det er muligt, at det er fordi, jeg har et godt forhold til min egen advokat, at jeg lige ville ringe til ham for at høre, hvordan jeg skulle gribe det an. Det er i min optik ikke helt små penge, det handler om. En revisor vil (måske) fokusere på tallene ikke kunne se det strafferetslige.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Kirkegaard:

Jesper_nl:
En advokat på dette tidspunkt kan kun bidrage med en eskalering af trådstarters problem. En advokat starter med en anmodning om aktindsigt,

En fornuftig advokat ville have dette med i sine overvejelser. Det er muligt, at det er fordi, jeg har et godt forhold til min egen advokat, at jeg lige ville ringe til ham for at høre, hvordan jeg skulle gribe det an. Det er i min optik ikke helt små penge, det handler om. En revisor vil (måske) fokusere på tallene ikke kunne se det strafferetslige.

Det hele for trådstarter drejer sig jo netop om at undgå det strafferetlige! Sekundært en økonomisk straf!

 

En revisor fokuserer jo på at overbevise sagsbehandleren ved Skat om at trådstarter af ren og skær uvidenhed ikke har fået indberettet korrekt - men at alle tallene bliver gennemgået og derefter efterangivet korrekt.

Får sagsbehandler overbevisning om at forholdene i såvel fortid samt fremtid kører efter bogen, kan man jo håbe er nok (det er i hvert fald lykkedes tidligere). Og dermed er der en chance for, at trådstarter “bare” kommer til at betale korrekt skat og moms.

 

Min påstand er, at lader du en advokat stå i spidsen så øger man risikoen for at Skat tager deres egne jurister med fra starten af dette forløb - og det er nærmest med sikkerhed en garanti for trådstarter bliver vurderet i forhold til såvel det strafferetlige og en økonomisk straf.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener heller ikke man skal escalere med advokat osv - Det handler om at få det bragt på plads - at vise man var uden intention om at snyde og få det korrekt skattemæssigt og her er revisor sagen og ikke andet i første omgang. Helt afgørende er - uanset ekstern hjælp eller andet - at man viser klart 0 intention om snyd og ren dumhed - og villighed til at lægge alt frem og beskattes - momses - osv helt rent at alt. Til den ende er en revisor nok svaret

Med SU er jeg enig med Henrik om, at man bør spørge revisor om det måtte være muligt stadigt at efteranmelde VSO for 2016 hvis man allerede der var i SU problem og ellers anvende det for 2017 - vigtigt punkt og igen - revisor der skal på banen - men eskaler ikke - bare vis ærlighed og lidt ydmyghed her

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)