Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dansk iværksætter om livet i Thailand 2.0

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2220
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 05:48
Hvor mange stjerner giver du? :

2009 var året, hvor jeg pakkede kufferten og rejste til Thailand for at arbejde herfra.

I dag driver jeg to virksomheder herfra. 

Tilbage i 2011 skrev jeg dette indlæg "Dansk iværksætter om livet i Thailand"på Dennis Kjærgaards hjemmesidehttp://denniskjaergaard.com/dansk-ivaerksaetter-thailand/

Indlægget blev taget rigtig godt imod og der kommer stadig mails og kommentarer fra interesserede, der gerne vil vide mere omkring det at starte virksomhed og leve i Thailand.

Det er nu 7 år siden at jeg skrev dette indlæg og meget er sket siden og jeg vil derfor lave et nyt indlæg omkring emnet.

Derfor vil jeg høre om du har nogle spørgsmål som du ønsker besvaret i det nye indlæg.

Det kan være alt lige fra internet-forbindelser over til arbejdstider.

Du bestemmer.

På forhånd tak :)

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian

Det kunne da være et super underholdende indlæg at læse!

Et par ting der kunne være interessant er:

- Hvad arbejder du med, og hvorfor faldt valget på denne branche?

- Er dine kunder lokale i Thailand eller primært DK?

- Ville du kunne drive samme forretning i DK?

- Hvad er der af underlige / finurlige kulturforskelle ved at drive virksomhed i Thailand? Holder de siesta, er de arrogante, er der noget der hedder skat, og hvad ved jeg...

- Nogle sjove anekdoter 

- Kommer du nogensinde tilbage?

- Hvad har det betyder personligt for dig?

- Herudover hvor thai er du blevet? Har du lært sproget, er din omgangskreds primært blandt europæere, eller thai?

- Hvis du driver virksomhed med primært DK kunder - hvordan styrker du så dit netværk derfra?

- Hvad savner du fra DK?

- Hvad savner du IKKE fra DK?

Jeg synes der er super meget at tage fat på - så bare kom igang med at skrive :o)))

Hilsen Morten

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian

Hvor stor startkapital havde du med?

Hvad koster det at bo/leve der (med en god internetforbindelse)?

Findes der et netværk for danskere/skandinavere/vesterlændninge, som hjælper hinanden?

Jeg har selv overvejet at sælge min lejlighed, afbetale alt gæld og prøve at bo og arbejde i udlandet - helst i et land med god mad, som f.eks. Thailand eller Vietnam - eller et sted i sydamerika - imens jeg nu kan og ikke har stiftet familie osv. :)

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Tilmeldt 18. Aug 14
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian,

Spændende!

Som tidligere nævnt: Efter at have boet i Thailand så længe, hvad savner du så ved DK? Og hvad savner du IKKE ved DK?

Samt: Hvordan er skatte-reglerne i landet? Hvor meget kommer man "i praksis" til at betale?

Big Smile

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2220
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten, David og Markus,

Tak for nogle rigtig gode spørgsmål.

De er noteret ned og bliver en del af indlægget. 

Jeg tænker at lave et godt langt indlæg, så der er plads til flere spørgsmål som vil blive besvaret af mig i det.

Så sidder du inde med nogle spørgsmål jeg vil kunne svare på?

Skyd løs :)

Mvh.

Fra Chai Nat
Tilmeldt 10. Jun 07
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian. Mit navn er Henrik Hegelund.  Jeg kommer til Thailand mindst 2 gange om året da jeg har en Thailandsk kæreste. Altid i apriel og oktober, men også gerne derimellem hvis tiden (arbejdet tillader det.  Min kæreste er børnehaveleder i Salaya ca. 2 timers kørsel vest for Bangkok.  Jeg har været selvstændig i Danmark i mange år som håndværker/entreprenør men er meget åben overfor opstart af andre og nye ting.  Jeg vil meget gerne flytte til Thailand men mangler ligesom en med noget erfaring og spørge til råds.  Jeg er naturligvis indstillet på at betale for evt. bistand

Med venlig hilsen

Henrik

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2220
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik,

Du er velkommen til at sende mig en mail på kristian@move-marketing.dk med de spørgsmål du har, så skal jeg nok svare så godt jeg kan. Uden beregning :)

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian.

Skriv gerne lidt om luftkvaliteten i CM og hvor meget sværere det er blevet at starte virksomhed i Thailand. Og hvor umuligt det er at have sin egen lille freelance-butik medmindre man allierer sig med ét af de etablerede nomade firmaer. ;-)

/Greg, GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunne også være interessant at høre lidt om byen/miljøet.... er det hele meget thai eller er der europæiske grupperinger?

Og til folk der er lidt oppe i årene som nogen af os er.... hvordan er forholdene mht at have børn i Thailand? Er der fx internationale skoler osv. ?

Hilsen Morten

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2220
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Super gode spørgsmål. Bliv endelig ved med at skyde løs :)

Blev for et år siden far for første gang, så er godt i gang med at undersøge uddannelse muligheder, hvilket helt sikkert er noget jeg vil tage med :)

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)