Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af bank - er der nogen der kender en pragmatisk bank?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Bagsværd
Tilmeldt 22. Mar 12
Indlæg ialt: 43
Fra  qa-tech ApS Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Så fik jeg startet en ny virksomhed sammen med en anden -  fint

I første omgang var Danske Bank forstående overfor vort ønske om at arbejde efter  lov om hvidvaskning, hvor det er sådan at betalingsinstituttet skal sikre at den person der opretter konti er den faktiske fysiske person - hel i orden og efter min opfattelse også rigtig godt.

Nu har de trukket i land - de forlanger  - som så mange andre at de skal opbevare elektroniske kopier af vores identifikation.

Det er Finansbranchens tolkning af loven og ikke lovteksten der er i spil.

Hvorfor mon? Når de kan se på dokumentationen mens man er i banken for at underskrive og så sætte det nødvendige flueben evt. med angivelse af det tilhørende pasnummer eller kørekortnummer.

Er det fordi branchen ikke stoler på sine egne medarbejdereCool?

STORT spørgsmål er der nogen som kender til en bank, hvor de har faktisk følger lov om hvidvaskning og ikke lave egne  skrappere regler, som jo uvægerligt medfører at de får adgang til langt mere information end de faktisk behøver for at opfylde gældende lovgivning?

Findes der sådan en bank er det der vi opretter konti - af rent principielle grunde.

Vi samler ledelsessystemer og gør dem simplere-We merge management systems - and lean them

Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Forstår ikke de principielle grunde men er det ikke spild af energi frem for at få oprettet den konto og komme videre.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Fatter heller ikke du gider spilde tid på de overvejelser
Hvis banken ikke gemmer bevis for at de har gennemført kontrollen og dermed kopi af pas osv. så kan de jo aldrig bevise de har kørt kontrollen - og hvad er det for frygtelige hemmeligheder du mener du dermed har givet afkalde på

SPild af din tid - og måske bare mere besvær, frem for at se at leve op til de krav banken nu engang stiller til dokumentation og så ser at komme videre rent ud sagt

Mere om kravene og grundene http://johnhannover.blogspot.dk/2014/03/ny-bankkonto-hvorfor-er-det-besvrligt.html 

vh John Hnnover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Bagsværd
Tilmeldt 22. Mar 12
Indlæg ialt: 43
Fra  qa-tech ApS Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak til begge. 

Holdninger er det der differentierer os som mennesker. Det burde ikke kræve nogen nærmere forklaring.

I har altså ikke noget bud!

@Johannes: kravene og grundene er velkendte; og selv efter lovændringen i 2017 er finansverdenens krav ud over lovgivningens.

Vi samler ledelsessystemer og gør dem simplere-We merge management systems - and lean them

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som andre har sagt så er det måske vigtigt at du holder dig for øje hvad bankens mål med denne fortolkning er og din  egen modstand. Nu skriver du intet om din partner, men hvis din partner eller du eksempelvis er amerikansk eller har green card, og din bank ikke kan dokumentetere at de gør tingene rigtigt set med de amerikanske skattemyndigheders øjne, så kan Danske Bank og alle deres kunder risikere at 30% af samtlige betalinger som samtlige deres kunder foretager eller modtager bliver konfiskeret.

Jeg tror personligt at en "pragmatisk bank" vil gå med livrem og seler, og at en bank der ikke gør det på dette område er meget risikofyldt at være kunde i!

Medens jeg synes det er absurd at forsikringsselskaber, telefonselskaber mv. må forlange dit CPR nummer, så mener jeg egentligt at bankerne har mindst 10 gange så meget berettigelse vedrørende dette. Jeg er bestemt ikke den store fan af den kombination af priser/service man får i bankerne, men kravene er så stringente overfor dem fra globale aktører at deres holdning er fuldt forståeligt.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)