Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overdragelse af Aps

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Aug 15
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et Aps firma, som aldrig har været brugt, kun oprettet. Selv ikke engang en bank konto, jeg har så en bekendt som gerne vil " have " det. Han har ikke kapitalen nu, så den får jeg senere hen. Men jeg vil gerne overdrage det til ham nu, så han bliver ejer og direktør nu.

Mine spørgsmål er så:

Er det bare at gå ind på virk.dk og ændre ejer og direktør til hans navn?

 - Så snart det er "meddelt" i ejerbogen at jeg ikke er ejer længere, har jeg således ingen forpligtelser overfor virksomheden, myndigheder m.v.? 

- Vi har tænkt os senere at lave en købsaftale, når jeg har fået pengene kontant er dette nok? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Du vil ikke få fradrag for tabet hvis du bare overdrager til 0 kr og det vil da bare være rod. Skal du overdrage så sælg det til vennen - for de 50.000 du har lagt ind - hverken mere eller mindre - og lån ham evt pengene
Hvordan du ikke har en bankkonto til dit ApS svæver noget i luften - så må pengene jo stå på en advokatkonto, for ellers har du ikke et ApS lovligt?

Lav en handelsnota formelt mellem jer - det er ikke nok du bare ændrer ejerbøger osv - der skal handles formelt - evt ved at du låner ham pengene - ellers kan du givet siden ryge i ansvar - Ellers kunne jeg jo ændre til Stein Bagger som ejer og direktør og være fri for ansvar - hvordan skulle det bevises korrekt?- Det formelle skal jo følge korrekt med = en handelsnota og normalt en pengeoverførsel via netbank - eller her et lånedokument 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Aug 15
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 01:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Super
Så laver jeg både et låne dokument og handelsdokument

Tilmeldt 17. Aug 15
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 01:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er vel nok, så jeg er uden for ansvar, og ikke ejer mere?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Husk også at få ændret direktion (ledelse) og adresse for selskabet. Så længe du er anmeldt som direktør, vil du stadig have et ansvar for selskabets drift.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)