Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Twist om levering af forkert produkt

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 15. Mar 15
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bestilte en lampe til min niece, med et specielt design (som jeg selv har lavet) hos en person vi fandt via et Facebook opslag. Jeg fik besked at det kunne godt lade sig gøre, derefter aftaltes en pris,som jeg betalte via mobilpay.
Det jeg får tilsendt, en tavle med mit design på! Jeg kontakter så sælger, som kommer med undskyldningen, at mit design ikke kan være på lampen.
Vi aftaler så at jeg skal sende den retur.
Har jeg ret til at få pengene for fragten refunderet også?

Tilmeldt 7. Mar 18
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

magicMouse:
Har jeg ret til at få pengene for fragten refunderet også?

Hvis du har handlet med en virksomhed:

Ja, når der er tale om fejl eller mangler, skal sælger sikre at du kan sende varen retur omkostningsfrit. F.eks. ved at sende en pakkeseddel.

Tilmeldt 15. Mar 15
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 05:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu anklager sælger så, os for at have brugt tavlen, for derefter at have sendt den retur. Samtidig er hun gået i "flyverskjul" og svarer ikke på vores beskeder.
Hvad nu? Er det forbruger klagenævnet?

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er umuligt for os at svare hvad der er korrekt i denne sag.

Du snakker om en specialfremstillet vare, her gælder specielle regler, og ingen returret.

Du skriver om en lampe, men striden er om en tavle?

tingene hænger ikke sammen.

Vi kan ikke løse striden, du må have fat i forbrugerklagenævnet eller oprette en småsag.

ingen af delene kan svare sig på grund af manglende refundering af fragt.

Så drop det- og kom videre i livet. Glæd dig over foråret og at det er weekend.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

magicMouse:
Samtidig er hun gået i "flyverskjul" og svarer ikke på vores beskeder.

Rolig nu det er jo ikke mange dage siden du startede denne debat. Kunne det tænkes at hun måske er på ferie eller var syg?  Har du forsøgt at ringe til hende?

Hvor stort et beløb er der tale om?

Tilmeldt 15. Mar 15
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jan Deleuran:

Du snakker om en specialfremstillet vare, her gælder specielle regler, og ingen returret.

Du skriver om en lampe, men striden er om en tavle?

tingene hænger ikke sammen.

Jeg bestiller en lampe, med et design, som jeg selv lavede, men i stedet for den, vælger sælger at lave designet på en ny tavle. Det korte af det lange, er at sælger leverer noget der slet ikke er aftalt. 

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det fra en virksomhed eller en privatperson?

Det lyder som om I ikke har været af samme opfattelse af hvad bestillingen gik ud på.

men igen, du har sikkert handlet med en privatperson, og derfor må du enten blive enig med personen, eller politianmelde vedkommende.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 08:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jan

hvordan kan du anbefale at politianmelde sælger? Det er jo ikke sag politiet vil tage sig af da der er intet kriminelt sket! 

Tilmeldt 15. Mar 15
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 06:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har så søndag skrevet til hende og tilbudt et forlig, som hun skal acceptere inden fredag. Har fortsat ikke hørt noget fra hende.
Har været i kontakt med forbrugerklagenævnet, som ikke kan gå ind i sagen, da beløbet er for lille. De anbefalede også en anmeldelse. Det koster bare mindst 5.000.

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Apr 17
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror der er lidt misforståelse herinde.

Jeg vil prøve at omformulere dig, og så må du sige til, om jeg er korrekt eller tager fejl i min omformulering.

Du har designet et motiv, og så har du betalt nogen for at påføre dette motiv på en lampe.

Hvilket ikke er sket.

(en abstrakt omformulering; du har bestilt et maleri, men har fået et blankt lærred, og maling og skabelon ved siden af?)

Spørgsmål hertil:

Har du købt lampen af dem?, eller sende du lampen til dem, sådan at de kunne dekorere den?

Du har nu fået lampen (retur eller købt hos dem?) og en tavle med motivet.

Og fået svaret tilbage om, at de ikke kan dekorer din lampe som aftalt.

Det er vigtigt om lampen er købt hos dem, eller om det er en du selv havde sendt den til dem, med henblik om at få den dekoreret.

Du har fået en tavle?!, som du ikke havde bestilt? Dvs. at du har fået et motiv, men at dette skulle havde været påført på lampen, i følge jeres aftale? Og ikke skulle have været leveret særskilt?

Mvh Allan

magicMouse:
Har været i kontakt med forbrugerklagenævnet, som ikke kan gå ind i sagen, da beløbet er for lille. De anbefalede også en anmeldelse. Det koster bare mindst 5.000

Ps. Hvad koster mindst 5000kr? Er dette prisen for at lave anmeldelsen, som du henviser til?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)