Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad kan man forvente ved at lave en online tilbudsberegner?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg er i færd med at starte op i et område, hvor jeg i forvejen sælger godt, men nu starter for mig selv.

I forbindelse med opstarten får man jo en masse gode ideer og en af dem er, at lave en online beregner på hjemmesiden, som kan give kunden en indikation af, hvor meget deres projekt vil ende med at koste og hvilke faktorer, der påvirker prisen.

Alle online beregnere jeg kender "høster" folks email og så har man jo hul igennem til at bearbejde kunden, indtil han er mør eller afviser dig.

Mit spørgsmål er: Virker det?

I mit tilfælde ville jeg til at starte med tilbyde kunden at udarbejde en fuldstændig kalkulation og et kvalificeret tilbud, som kunden kan vælge at takke ja til og få leveret kort tid efter. I min branche er der lang ventetid på tilbud og det irriterer mange kunder. Jeg ville tilbyde her-og-nu tilbud (indenfor 24 timer mod betaling) og hvis kunden takker ja, så fratrækker jeg betalingen for konsulentydelsen. Hvis kunden takker nej, så kan han bruge mit tilbud og mine tal som han lyster, men får ikke pengene retur.

Hvad mener I om denne fremgangsmåde? Al kritik modtages med glæde.

Med venlig hilsen

Flemming

Tilmeldt 7. Mar 18
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Flemming:

Alle online beregnere jeg kender "høster" folks email og så har man jo hul igennem til at bearbejde kunden, indtil han er mør eller afviser dig.

Mit spørgsmål er: Virker det?

Ja. det er godt til i første omgang at få potentielle kunder på mailinglisten. 

Og du overser en meget vigtigt ting. En gratis onlineberegner er bait, som du aktivt kan bruge i din annoncering og linkbuilding, til at hente mange flere besøgende til din hjemmeside. Og det er ofte et værktøj, som folk deler med andre = naturlige indgående links.

Jeg tror til gengæld det er ekstremt få, der er villige til at betale for en prisberegning / tilbud.

En ca. beregner med mulighed for at bestille et nøjagtigt tilbud kan sikkert blive et hit.

Tilmeldt 23. Apr 18
Indlæg ialt: 26
Fra  Firmanavn.. Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

At kunden har mulighed for at se total pris før man starter en større process er vigtigt for mig. Jeg stopper ofte bestillinger midt i det hele hvis jeg ikke har et klart overblik over total pris.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Flemming:

Alle online beregnere jeg kender "høster" folks email og så har man jo hul igennem til at bearbejde kunden, indtil han er mør eller afviser dig.

Mit spørgsmål er: Virker det?

Jeg tror du er nødt til at forklare hvad "din branche er"!

Er det totalentreprise på atomkraftværk eller at skifte olie på en bil?

Du kan afhængig af hvad det er både underminere dine evner til at positionere dig, det kan ændre en kundetilpasset løsning til noget man kan sammeligne 1 til 1 eller gøre det langt lettere at købe fra dig. Mange CRM systemer kan håndtere alt dette og sende opfølgningsmails/booke telefonopkald.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Flemming. 

Som tidligere noteret: Min klare holdning er også, at prisberegnere virker i langt de fleste tilfælde - men der er undtagelser!

Er du fx i en branche, hvor prisen er diffus, kan det være en synd for kunden at modtage et tilbud "mellem 50.000 kroner og 5.000.000 kroner." Et overdrevet eksempel, javist, men du fanger pointen. Derfor: Sørg for at det er både konkret og håndgribeligt. 

Om du skal "kræve" noget af kunden, må du teste dig frem. Nogle prisberegnere (gjorde vi fx) kommer med prisen direkte i smasken, mens andre kræver både telefonnummer og mail. Test dig frem og se, om det skræmmer folk væk at kræve noget af dem, og om de, der bruger din prisberegner og ikke gider efterlade kontaktoplysninger, udelukkende er nysgerrige konkurrenter og andet godtfolk, der aldrig vil blive kunder alligevel. 

Held og lykke med udvikling. PS: Skal du have hjælp til udvikling, så kender jeg et par hamrende dygtige udvikler (og nej, det er ikke mig). 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper,

Tak for dit indspark. Det har været meget nyttigt og gjort mig i stand til bedre at formulere, hvor jeg vil hen med en beregner og hvad den skal opnå for mig - samt hvorvidt det skal koste noget for kunden.

Næste step er at få sat noget økonomi på. Jeg vil meget gerne i forbindelse med dem du kender, som kan udvikle dette her. Jeg er godt klar over, at det ikke er rocket science og det i virkeligheden er data fra et regneark, som jeg selv skal lave, men jeg behøver dem til at sætte beregneren op, gøre den lækker og få de rigtige resultater frem, samt kundeemnerne på banen. Alle de sidste ting, kan jeg ikke selv.

Kan du evt i privat besked give mig deres kontaktinfo, så vi kan få sat noget op?

På forhånd tak for hjælpen,

Flemming

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)