Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Partner/Investor søges med mulighed for "Billig" andel i virksomhed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 31. Dec 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Om Virksomheden:

Jeg er en fyr på 31, der i 2017  (Som led i min nu afsluttede Cand.Merc udannnelse) startede et "Street Food  & Catering Koncept" ved navn Smoked & Greens.
Virksomheden er et Holding selskab med datterselskabet (Smoked & Greens) som jeg kører og ejer alene. Selskabet har ingen gæld!
år 2017 var opstartsåret og her var der en omsætning på  200.000  på ca. 4 måneders drift. Omsætningen har alene været begrænset af at det KUN har været mig der har drevet alle "afdelinger"  i værdikæden alene, og derfor søger jeg nu en investor/partner til "at træde på pedalen"!

Koncept:

Smoked And Greens er frisklavet Sandwich og Salat der er baseret på røgvarer, grill og fermentering. Konceptet har ramt et hul i markedet, da der foruden røgerier ikke rigtig er nogen der laver dette som et Fast Food/ Street Food koncept. Maden blev taget meget godt imod i 2017, hvor flere kunder var tilbagevendende, og mange roste de unikke sammensætninger som en umamioplevelse.

Langsigtet Mål:

Målet er at overgå fra Street Food til en Fast Food Restaurant Kæde. Konceptet skal være inden for det Fast Food segment der hedder "Fast Casual". (Skriv for mere info om dette)

Mulighed:

Smoked & Greens er gennem en ansøgningsrunde blevet valgt til at få en Stadeplads på Østerbro, Sankt Jacobs Plads i 3 år (SOM ER GRATIS). Dette sted skal være vores base for at placere og drive "madvognen" som en butik. Udover dette sted, laver jeg Catering og Events, så som firmaevents, private fødselsdage osv.

Lave Omkostninger:

I modsætning til de fleste andre Food Trucks, er denne madvogn ikke Leaset til 12.000 pr. måned, fordi jeg har bygget den selv. Desuden fremstår vognen mere autentisk som en Street Food Madvogn, hvilket giver den" look" folk kan lide og som pynter i gadebilledet. 

Dvs: Ingen husleje og ingen leasing på trucken = lave omkostninger!

Smoked And Greens er desuden blevet valgt til en fast stadeplads på Frederiksberg ved Forum. Men da jeg ikke har 2 Food Trucks eller kapital til det, er det ikke muligt at udvide, men mindre der kommer en investor/og eller partner til. Desuden er der potientielt mulighed for at få en plads på "Reffen", det nye Papirøen, samt at udvide med en Food Truck der kan kører rundt i sommerlandet og på markeder.

Investor/partner:

Da jeg er ikke ligger fast på noget beløb og da det ikke er det vigtigste for mig, tilbyder jeg X- ejerandel til X-antal kroner. Jeg forestiller mig at selskabet på nuværende tidspunkt kan værdisættes til omkring 1.000.000 kr, men jeg vil gerne tilbyde fx 50% ejerandel til 250.000. Pengene skal bruges til marketing, udstyr, medarbejdere og evt udvidelse af stadepladser. 

Partner:

Jeg søger en partner med passion for mad der kan gå ind i driften på lige fod med mig. Dvs. vi skal bruge den fornødne tid til at markedsføre , opbygge og drive et velsmurt Brand der på sigt kan vækste, og så skal du selv være frisk på at lave og sælge maden.  Hvis du ikke har så meget kapital at skyde ind, kan mindre beløb også gøre det for en mindre ejerandel. Jeg er sådan et åben over for mange muligheder, det vigtige er at få en partner, da konceptet vil være bedst tjent med at der er er flere til at køre det.


For mere info:

Jeg kan fremsende en investorplan, med budget og udregning af COGS ned til mindste detalje. Jeg kan kontaktes på info@smokedandgreens.com

Jeg har også en PP præsentation  jeg meget gerne vil fremsende til de interesserede. Denne beskriver dette oplæg lidt mere detaljeret, og så indeholder den  billeder af maden og af madvognen.

Se desuden http//:www.smokedandgreens.com

Mvh,

Eskil Bols

Tilmeldt 24. Apr 18
Indlæg ialt: 27
Fra  Virksomhed: Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

250k er mange penge at investerer i en "pølsevogn" man nok selv kunne starte for det samme eller mindre, og så have 100% ejerskab.

Så en eventuel investering vil være i dig, og ikke vognen eller konceptet.

Jeg syntes derfor du skal lægge større vægt på hvem du er, og hvordu du er MANDEN der kan gøre dette, frem for de tørre tal.

Fra København
Tilmeldt 31. Dec 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er et skalerbart koncept, og så er det 2 stadepladser (gratis butikhusleje) gode steder i kbh. Plus det er en forretning der allerede har omsætning og er oppe at stå. Det er dog rigtigt at det langsigtede mål er meget mere end dette. Jeg er helt med på din tankegang og tager det til mig  for jeg forstår hvad du mener med, at det er manden bag man investerer i. Og manden bag søger en visionær type som partner/investor, til at skalere denne forretnings til en kæde. Nu har jeg lagt den kortsigtede plan frem med de tørre tal, og så tror jeg denne anden snak skal komme bagefter, uden om et skriftligt forum. Jeg vil hjertens gerne tage en snak med de interessede og vise planen passionen, drømmen og målet bag dette projekt, som er at lave det til en Fast Casual kæde.
Dvs. et tematiseret kulturelt hotspot med maden som omdrejningspunkt. Jeg håber der sidder den samme type derude et sted, der bag mine lidt implicite ord, kan se hvad jeg mener og har lyst til at tage en snak/lade mig fremlægge mere.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)