Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Produktion i Kina

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 4. Apr 18
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer


Jeg skal inden længe til at bestille en større produktion på eget produkt i Kina. Er der noget man særligt skal være OBS på? Laver man nogle juridiske bindinger eller er det omsonst når vi snakker Kina?


Mvh Oliver
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

OliverMorgan:
Er der noget man særligt skal være OBS på

Naturligvis er der et hav af faldgrubber, specielt hvis man ikke har nogen erfaring med andel med Kinesere, de har en helt anden opfattelse af kvalitet og ærlighed end vi har i Skandinavien. hvad du skal være OBS på afhænger meget af hvilket produkt du skal have fremstillet

 Har du handlet haft produktion før i Kina eller handlet med kinesere? Hvor stort et beløb er der tale om?

Tilmeldt 4. Apr 18
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn

Jeg vil ikke sige jeg har den store erfaring, men jeg har været i kontakt med mange fabrikker og haft løbende korrespondance med udvalgte fabrikanter de sidste 2 år ang. udvikling af prototype. Der har opstået problematikker og man lærer kineserne lidt at kende, derfor tænker jeg netop om man som kutyme laver en juridisk-bindende kontrakt eller lignende? Produktet er en olielampe og den første ordre løber op i noget der ligner 26.000 ca.

Mvh Oliver
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

OliverMorgan:
derfor tænker jeg netop om man som kutyme laver en juridisk-bindende kontrakt eller lignende

I teorien lyder det godt men intet værd i praksis, hvordan vil du så i givet fald håndhæve en sådan kontrakt i et land som Kina? som i øvrigt har et korrupt retssystem.

Start med at vurdere om du vil overleve at tabe de ca 26.000 ( formoder DKK). kan du ikke det, bør du holde dig fra produktion.

Var jeg dig, ville jeg få en agent på sagen som kan tage hånd om produktionen og overvåge kvaliteten.       

Tilmeldt 4. Apr 18
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :


Okay, jeg tænkte godt en kontrakt ikke var så meget værd.
Jeg kan godt "tåle" at tabe 26.000. Jeg tror nu ikke jeg taber dem, men håber at resten af produktionen vil afspejle prototypen som jeg forsikrer mig er 100% i orden inden jeg tager næste skridt.
Hvor finder man en god agent? Og hvad koster sådan en ca?


Mvh Oliver
Fra Lyngby
Tilmeldt 23. Feb 10
Indlæg ialt: 59
Fra  Wiis Import Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Oliver

Jeg vil gerne forsøge at hjælpe dig. Jeg har sendt dig en PM.

Hilsen

Michael

import og produktion af varer fra Asien, med særlig fokus på Kina og Filippinerne. www.wiisimport.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Apr 17
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Oliver.

Nu ved jeg ikke hvad former for produkter du vil fremstille.

Men det er et forslag at kontakte en som nedenstående Amino bruger.

Jeg kender ham ikke, kan bare huske, at have set ham på Amino. Han er dansker, og fabrikken ligger i Xiamen, hvilket helt klart er en god ferie destination, hvis du vil besøge fabrikken og dine produkter. Jeg kunne i hvert fald godt lide byen, stranden og vejret.Smile

https://www.amino.dk/members/Grand-Sourcing-A_2F00_S/default.aspx

Hvis det er egne produkter, som du vil have fremstillet, så anbefaler jeg, at du ikke selv søger og ligger og roder med en ukendt fabrikant. Da mentaliteten du måske støder på, næsten sikkert vil være, at de ser dig som en 1 gangs kunde. Så du risikere at få en masse fejl på din første for sending. (ikke med vilje, men fejl, skader og mangler vil forekomme)

Og når du påpeger fejl og mangler, så vil de love dig forbedring og rabat på næste for sending. (men helt sikkert ikke penge retur)

Og nu har de dig skrevet op for en ekstra sending, og dermed tjener de mere. (ikke altid de tænker tanken, om at bibeholde kunder langsigtet)

Du kan også lave det med løbende betalinger, men så skal du have en kvalitetskontrollør ud løbende, for at se om de lever op til dine krav.

Men det er lidt svært for nogen at anbefale en, når vi ikke ved hvad slags produkter du vil fremstille.

Det giver kun mening at vælge en kinesisk fabrikant, hvis du både har tid, penge og kinesiske kontakter i forvejen. Ellers find en med europæiske medejere.

Mvh Allan

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sørg for at have en prototype, som er 100 procent ok, som reference i ordreaftalen, det gør det nemmere for alle og minimerer misforståelser.

Bed om referencer fra andre kunder, som du kan kontakte og høre om producentens evner.

Juridiske dokumenter på en mindre ordre som denne, er næppe ulejligheden værd.

Kineserne vil arbejde og tjene penge, ikke spilde tiden i retssale. Kinesernes mentalitet er klar, når der er leveret arbejde, så skal der betales også selvom der er utilfredshed med den færdige vare. Så skal man have styr på sin vare må man overvære produktionen og gribe ind hvis noget udvikler sig skævt, det kan man selv gøre eller hyre en agent til at gøre for sig. Man kan ikke forvente kontant nedslag i den aftalte pris ved reklamation over den færdige vare, hvis reklamationen anderkendes er normal praksis en regulering i den kommende ordre.

En uafhængig agent/kvalitetskontrollør til at sikre kvaliteten af produktet skal have dækket tid, rejse og opholdudgifter, samt en overdækning  til tvister mv.. Så en agentløsning til denne ordrestørrelse hænger næppe sammen.

Tag selv en tur til Kina, hvis du vil have mere produktion i Kina er det en rigtig god ide at lære producenten at kende og forstå kulturen/mentaliteten,

Lad mig fortælle en lille historie fra virkelighedens verden, jeg importerer lidt kinesiske maskiner til Thailand fra Kina, jeg modtog en slagleklipper, som efter kort tids brug udviste en støbefejlsdefekt i et vinkelgearhus.  Jeg gennemfotograferede huset og sendte billederne til producenten, han anderkendte fejlen og ville sende et nyt sammen med den næste slagleklipper vi købte. Nu vil vi imidlertid skifte til en anden type klipper og bad ham om blot at sende reservedelen, det ventede vi så på-i lang tid, imellem tiden skulle vi bestille nogle ordinære slid/reservedele til klipperne og fik ham så til at sende gearhusreservedelen sammen med denne ordre, men pludseligt var priserne på de ordinære reservedele steget med 200% tjaaaa. Kineserne producerer billigt, måske for billigt til at have en overdækning til service/garanti/reklamation eller også er de vant til ikke at brokke sig 555. Jeg har lært at hvis jeg skal bruge fem af en ting så køber jeg 6, så der er en til reservedele og de små reparationer klare vi selv i stedet for at vente og få utilfredse kunder. Thaierne er nu flinke til at klare de små reparationer selv også på nye maskiner, så problemet er ikke stort, men jeg tror det ville give større problemer i DK. Denne historie for at forklare lidt om den kinesiske handelskultur.

Tilmeldt 4. Apr 18
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allan

Jeg har fået fremstillet en olielampe prototype. Grand sourcing har jeg været i kontakt med, men tak henvisningen.

Jeg startede med tanken om at finde et sourcing firma netop for at undgå useriøse firmaer. Jeg har selv fundet nogle stykkerne men det tager selvfølgeligt lidt længere tid og så skal man være kritisk. 

Først vil jeg sikre mig at prototypen er 100% i orden og så starter jeg med at bestille en meget lille ordre på 20 stk. Hvis de kan levere 20 perfekte, så kan jeg bestille 100 osv. Det er en sikker måde at gøre det på synes jeg, men at have en agent ville selvfølgelig også være godt. Indtil videre har jeg ikke en agent og ved heller ikke hvad det vil koste.

Mvh Oliver

Tilmeldt 4. Apr 18
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Finn

Ja, prototypen skal være 100% ok før jeg tager næste skridt. Vil de give mig kontaktoplysninger på andre af deres kunder tror du? Hvis de får god omtale måske ja?

Det er en olielampe jeg er ved at få fremstillet. I første omgang bestiller jeg 20 stk for at se om de kan levere 20 perfekte eksemplarer, derefter 100 osv. Men jeg tænker måske først at bruge en agent hvis jeg skal bestille mere og lampen sælger godt. Jeg er også villig til at selv at rejse til Kina. 
Jeg kan godt følge din historie, det er og det indtryk jeg er ved at få af kineserne, at man skal forberedt på det uventede og at de billigere priser godt kan bruges som lokkemiddel og at man så senere skal betale mere noget som i Danmark ville være inklusiv. 

Mvh Oliver

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)