Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Produktion i Kina

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Oliver

Prøv at spørge til en referenceliste, ikke sikkert de vil, men hør hvad de siger, hvis ja er det trods alt en stor betryggelse.

Der er 2 forskellige agenter: Kvalitetsstyrings agent og shippingagent. Shippingagenten tager sig kun af forsendelse og garanti for at varen er til stede ved afsendelse, så de skal bl.a. bruges til at give dig grønt lys til betaling af producenten ved afsendelse af varen. Men du skal nok forvente noget upfront betaling ved første ordre, som reelt er betaling uden sikkerhed. Du er i virkeligheden nok selv den bedste kvalitetskontrollør/agent, du kan få lavet en mindre test ordre, som du er inde på og så krydse fingrene. Ved større ordre vil det nok være en god ide at aflægge producenten et kvalitetstyringsbesøg under produktionen.

Husk at lave aftale om prisen på test produktionen, prisen vil sikkert være relativt høj på test produktionen, denne pris burde du kunne få en dekort på, som en nedsættelse af prisen på den efterfølgende produktions ordre.

Held og lykke med projektet

Finn

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

OliverMorgan:
I første omgang bestiller jeg 20 stk for at se om de kan levere 20 perfekte eksemplarer, derefter 100 osv.

Pas på men den fremgangsmåde.

Fordi de laver en prototype eller 20 stk som er perfekte er det altså langt fra ensbetydende med at kvaliteten vil være den samme ved en større ordre, derfor vil det altid være en god ide at have et inspektionsfirma til at overvåge kvaliteten.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Kombiner evt med at hoppe i et fly - Det er ikke så dyrt i dag - og man får rigtigt meget ud af 5 dage hvor man ser div producenter og ser OM det faktisk er producenten eller en grossist man tror er producent og - ser hvad de kan og hvordan fabrikken er indrettet. Det giver meget indtryk af, om noget kan laves ordentligt, ikke kun i første 20 men i en større sammenhæng. Der kan man så også mødes med agenter som siden følger op hvis noget er galt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

OliverMorgan:
Jeg kan godt følge din historie, det er og det indtryk jeg er ved at få af kineserne, at man skal forberedt på det uventede og at de billigere priser godt kan bruges som lokkemiddel og at man så senere skal betale mere noget som i Danmark ville være inklusiv. 

Helt simpelt så er det meget usædvanligt at du kan stole på etniske kinesere i Asien som du ikke har en dyb personlig relation til. Vi har fået fantastisk kvalitet lavet i Kina (langt bedre end de samme dele lavet i Danmark til en x12 på prisen), men havde også dansker der styrede det og tjente sine penge på det. 

Har du overvejet om det ikke var smartere at få tingene lavet i Polen, Tjekkiet, Slovakiet, Estland, Letland eller Litauen som alle har mange kompetencer på metalproduktion? Det er langt lettere at styre både kulturmæssigt, kommunikation og fysisk afstand. 

Et andet aspekt som du skal vide i Kina er at alle dine design og produktionstegninger SKAL deles med kinesiske myndigheder og bliver det. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Apr 17
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

OliverMorgan:
Vil de give mig kontaktoplysninger på andre af deres kunder tror du? Hvis de får god omtale måske ja?

Hej Oliver, jeg tror ikke du vil få en kinesisk fabrikant til at give dig en kundeliste, som du kan få en reference fra.

Og i så fald du får anskaffet dette, hvor meget kan du stole på disse referencer? Sandsynligvis de kun vil dele disse tidligeres kunde oplysninger, hvis de på forhånd ved, at de er overvældende positive.

Et par spørgsmål. (muligvis du er obs. på dette i for vejenen)

Har du fundet en kinesisk fabrikant? (eller mulig fabrikant)
I så fald, i hvilken provins og by?
Muligvis du kan få nogle kontakter her på Amino, som bor nærliggende.
Har du eksisterende kunder, eller skal du først sælge det , efter du har fået varerende hjem?
Hvis ikke, I så fald, så tror jeg det er mere fornuftigt at producere inden for Eu eller DK. Med hensyn til f. eks. beliggenhed, garanti, fælles korrespondance og måske få fratrukket din køb moms. (hvilket gør at de f.eks danske priser ikke i så dyre igen, i sammenlignet med transport og diverse udgifter) ((for en der er lige startet?))
Hvis du har kunderene, så få fremstillet de 100 stk ( i stedet for 20) og så besøg fabrikken og dine produkter.
Sidste tur jeg var i Kina, det kostede 3.700 DKK kr for en retur billet via Amsterdam/Shanghai til Zhengzhou, Henan fra Aalborg. (lufthavnen som har gratis parkering) Plus ca. 1000 DKK for et dobbelt entre visum. Der kommer selvfølgelig mad og hotel oven i, men du kan få sikkert få fradrag for noget af billetten, og hvis du kombinere det med en ferie, så træk de firma relateret udgifter fra, og nyd resten som en del af dine udgifter til en sommerferie.
Er du obs. på at dine produkter som olie lamper, højst sandsynligt skal efterleve nogle DK/EU krav? Disse krav er ikke nødvendigvis ens i EU og Danmark. Kender du CE test kravende?, og er du forståede med at I Eu kan diverse lande have ekstra krav foruden en CE test?
Mvh Allan
Tilmeldt 4. Apr 18
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej John


Ja, jeg kommer nok udenom en tur til Kina, men det er også fint med mig at lære det på den måde.


Mvh Oliver
Tilmeldt 4. Apr 18
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :


Det lyder ikke så betryggende :D Lyder som om man skal være efter dem.

Jeg har to uafhængige fabrikanter på sagen lige nu. Jeg ved ikke hvilken provins og by.

Jeg har været rundt i forretninger og har fået meget positiv respons, så jeg er ikke i tvivl om at den skal sælge. Jeg har ikke eksisterende kunder. Jeg har spurgt lidt rundt i Polen f.eks og de kan slet ikke konkurrere med de priser jeg har i Kina lige nu. Det er en olielampe og transporten koster ikke meget.

Jeg har ikke kørekort, så det kan være de fleste udgifter går til taxa :D

Der er vist ikke CE testkrav på en olielampe? Jeg har haft ringet til div. styrelser og det virker lidt som de ikke selv ved hvad de laver og hvor meget det egentlig skal håndhæves. Der er en standard 14059 på olielamper som jeg ikke har købt og læst endnu, men det virker som at det jeg skal være mest obs på det er at olien ikke er let tilgængelig for småbørn.


Mvh Oliver
Tilmeldt 4. Apr 18
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :


Tak for hjælpen Finn, det er en god hjælp.

Mvh Oliver
Tilmeldt 4. Apr 18
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må satse lidt. Især når jeg vil gøre det billigt. Jeg ved det kan koste mig mere, men jeg må satse og bruge min sunde fornuft. Spørgsmålet er om jeg ikke bare selv skal rejse derover en tur på et tidspunkt


Mvh Oliver
Side 2 ud af 2 (19 indlæg)