Vi vil gerne sende en mail ud til alle vores kunder der har oprettet en bruger på vores webside, og gøre opmærksom på vores nye side med en del forbedringerne. Da mange af vores brugere i sin tid oprettede sig var hjemmesiden rigtig dårlig, hvilket helt sikkert har skræmt nogen væk til ikke at benytte vores service. Men vi mener at have løst en del ting nu, og vi er stadig igang.
Vi tænkte at benytte mailchimp til at sende mailen ud.
Dernæst vil vi gerne give alle brugerne en bonuskode, hvis de kommer med ris/ros til den nye webside. Her skal de blot skrive ris/rosen til en mail vi angiver, og dernæst vil de få en bonuskode retur.
Spørgsmålet er så, om vi overhovedet må sende en mail ud?
Da de i sin tid oprettede sig, havde vi ikke en slags flueben ved "tilmeld nyhedsbrev" eller lignende under deres oprettelse. Så vil dette være imod reglerne?
og hvis det ER imod reglerne, vil det så være ok hvis vi IKKE inddrager bonuskoden (da det måske en den feature der kan betragtes negativt)
Kunne vi evt. vinkle mailen sådan, at det blot er en info mail?
Altså noget lignende:
"Hej, da vi har opdateret vores hjemmeside vil du muligvis skulle opdatere dine oplysninger..."
Altså 100% info og ikke salgsminded?
Mundasrens:
Selvfølgeligt er det salgsminded.
nej det vil man kunne spamdømmes for stadigt når kunden ikke har godkendt nyhedsbrev eller e-mail - alt kan vinkles som info - man at vise ny hemmeside ved at lade som om det er opdatering af oplysninger er alt for stor risiko i forhold til de bødestørrelser der gives for spam
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Men da i selvfølgelig er i gang med GDPR compliance, kan der være opdateringer af brugervilkår eller andet, som dine gamle registrerede brugere bør informeres om og tage stilling til. Den slags information er lovlig at sende ud.
En popup efter login med en 10% rabatkode for at tilmelde sig jeres nyhedsbrev, er der heller intet galt i.