Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål ang afkast til investorer

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. May 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har et spørgsmål ang tilbagebetaling af penge "lånt" igennem en mini crowd funding.

Lidt om Casen:

Jeg er Personlig træner og drømmer om, at åbne mit eget træningscenter. Centeret skal udelukkende drives ved de penge der tjenes på, at udbyde personlig træning til private, og til virksomheder.

Jeg er på stående fod allerede fuldt booket, men har desuden også en rimelig backlog af potentielle kunder.

Tilbyde adgang til mit center for andre PT'er og derigennem tjene på deres arbejde ved salg af leads og reelle kunder samt leje a location. 

(har allerede et par stykker der er meget interesseret) 

Mit spørgsmål er så:

Jeg har allerede 3 personer, som er villige til at smide henholdsvis 20K, 30K og 50K. 

Jeg ønsker ikke, at indgå et fælles ejerskab eller på anden måde have folk indover!

Hvor meget, og over hvilken periode vil i mene, at disse personer skal forvente at blive tilbagebetalt af deres samlede investering?

Desuden vil jeg gerne vide, om der er nogle regler tilknyttet når man modtager penge således, og smider dem ind på virksomhedens konto?

Mange tak    

    

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Apr 17
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke svare på dit sidste spørgsmål.

Men med det første, så vil jeg vil mene, at de skal tilbydes lignede rente som div. banker og Quick låns firmaer tilbyder. (kommer selvfølgelig an på jeres relationer) Og med hvor stor rente, det kommer så an på hvor hurtig du kan betale deres "indskud" tilbage.

For det er vel et indskud du snakker om? Altså at du er pt. er afhængig af deres penge, får at starte  dette op selvstændigt?

Så du vil gerne låne af dem, for at starte op, men de vil gerne låne dig, fordi de ser at det er en økonomisk god ide.

Men du vil ikke have medejer, så du søger enligt  bare om et start lån!

Hvis du føler dig sikker p,å at du kan betale de penge tilbage, så lav en låne aftale med dem.

Bare husk på, at hvis der sker noget, og du ikke kan betale, så kan det ødelægge venskab og familie.

Mvh Allan

Tilmeldt 1. May 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Allan :) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal jo så lave et lånebrev - med en rente går jeg ud fra (det må ikke være skult betaling for at de bruger faciliteter - ) og bogføre som kortfristet gæld i forhold til tilbagebetalingen. Hvilken rente skal jeg ikke byde på, blot som sagt må det ikke være skjult skattefri betaling for at bruge dine faciliteter. det kan vel løses hvis du finder en måde at dokumentere/sandsynliggøre at de betaler en helt fuld normal markedsleje osv samtidigt

Var der ikke tale om benytte lokaler og andet samarbejde - så kunne venner låne dig til den rente i aftalte - mens nær familie skulle have mindst markedsrente fra dit selskab som jeg går ud fra der er tale om, men her - lokaler osv så må du ikke flytte en skatteindtægt ud med rentefrit lån som jeg ser det


Hvis i tvivl, så gå til en revisor

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. May 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

God info - Tak John

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)