Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsregistrering af firma

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 10. Sep 17
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en webshop, hvor jeg sælger børnetøj til udlandet, der vil også foregå salg i DK men primært udlandet. Derudover skal jeg til, at oprette et firma som skal momsregistreres, da vi skal købe varer til firmaet. Webshoppen kommer udelukkende til at foregå i udlandet og har som sådan intet med DK og gøre. 

Mit spørgsmål er så, jeg vil gerne oprette begge firmaer under ét navn i forhold til jeg så ikke skal oprette to virksomheder og betale for det. Men bliver jeg nødt til det, hvis den ene skal momsregistreres og den anden ikke skal? Eller går det nok, at min webshop hører under det firma og får indkomst fra udlandet uden momsregistrering?

Håber i kan hjælpe mig.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Noget uklart samlet men
1

Du vil drive webshoppen fra DK - Du kan jo ikke, fordi du sælger i udlandet - til private, sælge uden moms så private i et EU land pludseligt købte uden mpoms

Enten betaler de importmoms hvis varen kommer fra uden for EU til dem direkte- eller du fakturerer private med dansk moms - eller du er momsregistreret i alle de EU lande du vil sælge i, og så lægges der moms på svarende til det EU land

Sælger du fra DK til momsregistrerede i EU så er det med reverse charge - du lægger ikke moms på men de angiver selv den lokale moms neutralt for dem

2

du kan - hvis du er med på 1 - godt have både momspligtig virksomhed og ikke momspligtig i samme CVR men det du lige beskriver her, er momspligtig når du driver det fra DK i begge fald

Hvis ikke nogen her kan komme med det endelige svar til dig, så betal et møde på ete revisorkontor

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)