Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et par spørgsmål til andre (startup) webshopsejere vedr. lager og fragt?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Feb 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

jeg har startet en webshop op med to venner.
Det er en lille sidegeschæft som vi kører ved siden af vores normale arbejde.
Vores produkter koster mellem ca. 10-30 kr. stykket og der er omkring 35 varianter, så vi taler altså ikke om en høj salgspris per produkt.
En typisk ordre ligger gerne mellem 2-400 DKK.

Indtil nu har vi haft en utrolig gunstig situation, da den ene af partnerne i foretaget, selv arbejder på et lager, og har derved haft mulighed for at have vores varer opbevaret der og gør brug af den fragtaftale med GLS hans firma i forvejen har.
Desværre har dette nu ændret sig, så vi skal finde et andet sted.

I forbindelse med det har vi alle søgt rundt om på nettet for at finde ud af mulige løsninger. Der er lager-hoteller hvor varer bliver opbevaret, pakket og sendt, men priserne her er noget dyre.

Der er mulighed for at have lager hjemme hos os selv, men så skal vi selv gå ned i en pakkeshop (hvis vi vil bruge GLS), og det er ikke muligt, da vi som sagt, er på arbejde, hvor afhentningen foregår, samt at det vil være yderst bøvlet at gå så mange ture.
Vi har stadig for få leveringer til at f.eks. GLS vil komme ud til en lokation og hente dem.

Så i vores desperation over at finde en løsning, blev vi nysgerrige om hvad andre gør - for der må være mange andre små webshop-startsups der står i samme situation.

Mine spørgsmål er:
Hvad gør I med lager?
Hvad gør I med fragt?
Jeg kan se at en del "mindre" shops har gratis eller billig levering, betyder det så, at I selv betaler en del af fragten for at kunne tilbyde den billigt til jeres kunder?

Selvom I ikke har svar på spørgsmålene, takkes alle gode råd og kommentarer med kyshånd :-)

De bedste hilsner,
Emil

Tilmeldt 29. Oct 16
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mestika,

Altså vi er en del år tilbage, og i jylland, men her har GLS intet problem haft med at skulle afhente fra en lejet garage der fungerede som lager hvor kun en lille del kunne tilgås af "glsmanden" i form af lås med kombination, nærmere et skab. Det bagerste af garagen var så aflåst med et jerngitter på tværs hvor lageret var. Måske ikke efter bogen ift. forsikring men fungerede upåklageligt og tæt på ens egen adresse. Ved ikke om dette evt. ville være en mulighed?

Springer lige lidt. Holder mig egentlig til GLS eller Brink men når vi taler GLS, kan du jo faktisk sagtens sende til 25,- hvis pakkeshop og 30,- hvis privat (omdeling). Det handler blot om nok pakker og så kommer der så lige lidt dieseltillæg oveni. Men ja, indtil stor nok betaler man ofte en del selv, for f.eks. at komme under de magiske 35 til pakkeshop. Mener listeprisen pt. er de 38-42,- dags dato når jeg tjekker et par aftaler igennem hvor ingen særaftaler er truffen +dieseltilægprocenten. Men GLS plejer at være nemme at snakke med hvis bare du har 3-4 pakker om dagen. Særligt hvis de alligevel skal forbi dig på deres rundfart til andre afhentninger og drops. Så handler det bare om at lege købmand når de alligevel er tæt på. I hvert fald den nemmeste måde at lande en aftale på.

Evt så forsøg dig med noget adwords/google shopping alt efter hvad produkt der er tale om. Det er ikke svært at få en roas på 4-6 i de fleste nicher, og så kan du nok lande på de pakker ud, der er nødvendigt.

Det kan også være du kender et par børn, som får tidligt fri fra skole som mangler lidt men ikke vil gå med aviser der kan "smide" dem op på nærmeste tank for dig. Så der da et problem mindre.

Mvh Ron.

Se min IT-blog her med en masse fedt. IT-support

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)