Jeg har et spørgsmål om telemarketing / mødebooking. Bliver telesalg og mødebooking stadig er brugt i 2018, fx på bekostning af digital markedsføring og lign. I givet fald, hvad er status for brugen af telesalg og mødebooking i dag i forhold til fx 5-10 år siden. Endelig vil jeg høre om hvilke produkter, ydelser og services som med størst fordel kan bruge telesalg og mødebooking som en del af virksomhederne markedsføring. Og så vil vi høre hvilke produkter, ydelser og services som ikke rigtig er egnet til telesalg og mødebooking. Jeg håber at der er nogle der kan svare. På forhånd tak! Venlig hilsen /Søren |
Hej Søren.
Jeg tror, at definitionen på telemarketing også er et stort spørgsmål. Fordi hvis vi taler udelukkende kold opringning, så tror jeg ikke meget på det generelt. Men telemarketing er vel også (tænker jeg) at foretage opkald til nogle, der har downloadet din e-bog, tilmeldt sig dit nyhedsbrev eller gjort andet aktivt; altså leads.
Den disciplin tror jeg ikke er død. Slet ikke.
Personligt har jeg to store bekymringer ved kold telemarketing:
- Spildtid.
- At drille folk og derved ændre deres syn på min virksomhed.
Begge scenarier kan koste dyrt.