Visitkort. Ja eller nej? - Amino.dk
på Amino
Bliv gratis medlem på Amino

Køb et Amino Sponsorlink

Nye ekspertblog-indlæg
om  Marketing & Salg (Ikke Internet)

Læs flere ekspertindlæg

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "Hjælp til markedsføring & branding (Ikke internet) "

Visitkort. Ja eller nej?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
Amino-karma 229
Fra Randers
Tilmeldt 15. feb 18
Indlæg ialt: 59

Skrevet 11-05-2018 kl. 19:57

Godaften Iværksættere

Burde jeg få anskaffet mig nogle visitkort?
Jeg er igang med at skaffe kunder og opstarte et netværk indenfor min grafiske virksomhed.

Her har jeg fået tips om at gå til lokale virksomheder og prøve at få arbejde.
Burde jeg derfor få fat i nogle visitkort jeg kan give dem, hvis jeg går ind i en butik og fortæller om hvad jeg laver?

Eller virker det helt forkert at gå ind i en butik og fortælle hvad man laver, for at prøve at få dem som kunde? Må man det egentlig?

Håber i kan hjælpe

Hav en god aften

Rasmus Pagter

Rasmus Pagter Grafik
Check min Portfolio - Mail: rasmuspagtergrafik@gmail.com

Amino-karma 169.926
Fra 2800 Lyngby
Tilmeldt 2. mar 11
Indlæg ialt: 36.858
Amino Plus
Cookie - John Hannover
Fra John Hannover
Skrevet 11-05-2018 kl. 22:19

Man må gerne både skrive alm brev, ringe - og gå ind i butik og besøge kontorer personligt og som grafiker synes jeg da et visitkort giver god mening. Faktisk sker for meget salg i mine øjne via telemarketingselskaber upersonligt, og for lidt ved at god gammel canvas hvor en ægte person der skal lave arbejdet, vover at vise sit ansigt og sige goddag

vh John Hannover

Amino-karma 229
Fra Randers
Tilmeldt 15. feb 18

Rasmus Pagter
Skrevet 11-05-2018 kl. 22:21

Nemlig lige hvad jeg også selv tænker.
Så må jeg se og kigge hvor de skal bestilles. Visitkort er jo heller ikke den helt store udgift i små antal

Rasmus Pagter Grafik

Amino-karma 337.458
Tilmeldt 20. apr 07
Indlæg ialt: 15.992

Her kan dit firmanavn stå
Skrevet 11-05-2018 kl. 23:30

Jeg bruger gerne pengene på visitkort. 

De er rare at have, og kunne dele ud hvis man er til noget arrangement. 

For mit vedkommende, så har de betalt sig selv.

God aften. 

Mvh

Mathias

Amino-karma 20.704
Fra Allerød
Tilmeldt 28. mar 05
Indlæg ialt: 3.340
Amino Plus Amino Ekspert
Jesper Norbøll
Fra MediaMouse ApS - Trykkeri
Skrevet 12-05-2018 kl. 10:43

Nu er jeg måske ikke helt neutral i mit svar, set i lyset af at jeg ejer et trykkeri, som bl.a. trykker visitkort...

Men, i dit tilfælde vil jeg - uanset hvad - mene at du helt klart bør have nogle visitkort.
Først og fremmest; En grafiker som ikke har et visitkort som signalerer lidt om hvad vedkommende laver, vil virke underligt.
For det andet: Hvis du fysisk møder op i virksomheder og butikker (hvilket der i øvrigt ikke er noget ulovligt i) og ikke har et visitkort med, så kommer du til virke SUPER uforberedt og uprofessionel. Jeg prøver det ind imellem selv, når nogle sælgere dukker op uanmeldt i MediaMouse.
Og det virker SÅ lamt, når de i forvejen "forstyrrer" en ved at dukke op uanmeldt og spørger efter chefen, og de så prøver at fortælle en halv times indhold på ca. 4-5 minutter - og man så prøver at cutte dem af, ved at spørge om man ikke kan tage dialogen videre over email, og vedkommende så spørger om man ikke har et stykke papir og en kuglepen, så de kan skrive deres emailadresse ned... Når det sker, så har man som sælger, ærligt sagt, tabt totalt i min verden. Det virker som om man tilfældigvis kom gående forbi ude på gaden og pludselig tænkte "Hmmm... lad mig gå ind og se om jeg ikke kan sælge et eller andet til dem dér inde..." og så bare er vadet ind af døren og tager tingene som de kommer.

Hvis du har tænkt dig at opsøge virksomheder m.m. uanmeldt, så er der ret stor sandsynlighed for at du måske ikke lige kommer til at møde beslutningstageren, men måske en assistent, receptionist eller andet. Og hvis du ikke har et visitkort du kan aflevere, som de så (måske) kan give videre, vil være en dårlig start. 
Og hvis du så er så heldig at møde den rigtige person, selvom du dukker op uanmeldt, hvad vil du så gøre når du har fortalt om alt det fantastiske du kan?
Hvordan vil du slutte af? Spørge efter deres visitkort, så du kan sende en email til dem når du er kommet hjem - fordi du som professionel grafiker ikke selv har noget visitkort du kan give?

Et godt tip vil være at vende situationen om inde i dit hoved, og tænke på hvordan du vil opfatte det, hvis der kommer en fyr ind og vil prøve at sælge dig et eller andet, men han har intet med andet end det tøj han går i. Og han kan ikke give dig nogen info omkring hvordan du kan få fat i ham efterfølgende.
Vil det ikke virke en anelse kikset...?

/Jesper

MediaMouse ApS - Grafisk produktionhus og trykkeri

Se min nye Vlog: https://www.youtube.com/user/JesperNorboell
Send mig en email: jesper snabelA mediamouse.dk
Følg mine tanker på twitter: MediaMouse_dk
Besøg vores Facebook-side: http://www.facebook.com/MediaMouseDenmark

Amino-karma 229
Fra Randers
Tilmeldt 15. feb 18

Rasmus Pagter
Skrevet 12-05-2018 kl. 10:48

Tusind tak for svaret Jesper.
Du har da fuldstændig ret. Jeg vil skaffe nogle visitkort hurtigst muligt.
Jeg har faktisk også kigget på mediamouse, men ved ikke lige om det er for en høj kvalitet=høj pris til at starte på. Må lige nærstudere priserne

Fortsat god dag

Rasmus Pagter Grafik

Amino-karma 43.125
Tilmeldt 3. feb 06
Indlæg ialt: 10.507

Ravn
Skrevet 12-05-2018 kl. 13:31

Rasmus Pagter :
men ved ikke lige om det er for en høj kvalitet=høj pris til at starte på

Kvaliteten kan da ikke blive for høj, når du selv sælger grafisk arbejde. Tænk på hvilket dårligt signal et lav kvalitets visitkort sender til dine potentielle kunder.

Amino-karma 229
Fra Randers
Tilmeldt 15. feb 18

Rasmus Pagter
Skrevet 12-05-2018 kl. 17:19

Det har du ret i

Rasmus Pagter Grafik

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)

RSS-feed

Marketing & Salg (Ikke Internet) er venligst sponseret af:

Hjælp til markedsføring & branding (Ikke internet)
Besøg vores samarbejdspartnere :