Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg gider ikke være stinkende rig... gør du?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Herler
Tilmeldt 19. Jan 18
Indlæg ialt: 86
Fra  Secomea A/S Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

4-500.000 :) Så er jeg rigeligt, rigeligt, rigeligt glad i lang tid... Resten af milliarder og millionerne måde gerne gå til andre, som har brug for pengene, langt mere end jeg har...


Vh,
Andreas

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 07
Indlæg ialt: 39
Fra  DeLeschers Skincare Skrevet kl. 00:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Har set Milliadærer fra London i fjernsynet, og det er som om de lever i en boble. De tør ikke gå ud fordi de er bange for at bliver overfaldet. De bruger livvagter og formuer på sikkerhed, de er bange for deres børn bliver kidnappet.

Som Andreas skirver, 4-500K om året det må været federe, så kan man altid drømme om den store gevinst.

DeLeschers Skincare Ansigtsbehandling København

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Du er ude i noget af en stråmandsargumentation Hans, da du lægger ord i munden på Jesper Buch (JB) og bruger det som præmis for dit argument.

JB har aldrig sagt at der ikke er andre måder at drive virksomhed på.

Når han går hårdt til deltagerene i Løvens Hule er det som potentiel investor, og ikke som dommer over forretningsidéen som sådan. Han vurderer alene om forretningen kan skaleres så han kan få sin investering hjem igen, og om teamet bag har det der skal til. Som investor er det fair nok at han kræver meget af projektdeltagerene. De kan jo frit takke nej.

Naturligvis er der mange ting som skal flaske sig før man opnår succes. Det ved JB - det er trods alt ikke alt han har rørt ved som er blevet til guld.

Det er fint for dig, at du har opnået succes uden at gå den vej JB anviser, og du har måske også et andet mål end ubegrænset rigdom. Penge er dog en rigtig nem måde måle sin virksomheds performance på. Hvis ikke man gør det for pengenes skyld, tror jeg det er vigtigt at man opstiller andre mål så man kan tage temperaturen på sin virksomhed.

Tilmeldt 16. May 18
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis du ikke har drømme er det fordi du har opgivet dem.
Hvis du prøver at få andre til at hoppe med på båden, så er det bare fordi du ikke ønsker at sidde i den alene.
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolai Lundgaard:
Du er ude i noget af en stråmandsargumentation Hans, da du lægger ord i munden på Jesper Buch (JB) og bruger det som præmis for dit argument.

Det mener jeg ikke, du har ret i. Min anke går ikke på Buch som person eller forretningsmand. Han må for min skyld gøre og mene, hvad han vil. Min anke går på, at vi i medier mest præsenteres for en ensidig udgave af, hvad godt iværksætteri og succesfuld virksomhedsdrift er.

Selvfølgelig er økonomisk overskud en del af virksomhedens formål - men det betyder ikke nødvendigvis, at man på forhånd skal have en eksponentiel vækstplan med tilhørende exitstrategi for at man har et sundt iværksætterprojekt. Og det betyder heller ikke, at man nødvendigvis skal udelukke alle andre dele af livet, mens man bygger virksomheden.

Jeg siger ikke, at der kun er én måde. For Buch er Buch-måden sikkert rigtig. Men der findes også andre rigtige måder.

Hans

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har hele tiden syntes at Løvens Hule var oppustet.

De er jo ikke engang rigtig totalt rige. De er bare mini-rige. Og de investeringer.. "Jeg smider 50.000", come on, det er jo ikke engang en investering, det er bare til frimærker og benzin.

Lad os få nogen investeringer på 5-10 millioner, så er det sjovt. Og det er jo standarden for større it-projekter.

Næh..men at have 1 milliard kroner, så er man i mine øjne stenrig. Nogen af de store dot.com-startere er jo stinkende rige, bare tag Larry Page: 300 milliarder kroner på kontoen. 

Jeg bliver sku altid så skuffet når jeg ser Løvens Hule fordi det er peanuts, det handler om.




Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jesper Buch har da flere gange udtalt, at du er succesfuld iværksætter, når du kan betale din egen løn og leve af den.
Med andre ord, hvis du har en enkeltmandsvirksomhed indenfor rengøring og indkomsten er god nok til at du kan leve af den - så er du succesfuld.

Det er klart at hvis du vil skabe en millionforretning, så kræver det oftest en pokkers masse arbejdstimer.
Du kan dog sagtens være en succesfuld iværksætter og tjene mindre.

De cases der er i Løvens Hule er virksomheder der på sigt skal kunne give afkast til investorerne - så det er ikke så underligt at det er lidt andre størrelser vi ser der.
Fru Jensen der kommer ind og skal bruge 5000 kroner til rengøringsudstyr, så hun kan starte sit eget rengøringsfirma er jo ikke så interessant for hverken investorer eller TV-seere.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)