Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget er en god konverteringsrate?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Jun 16
Indlæg ialt: 20
Fra  www.Cherries.dk Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino!

Jeg er meget i tvivl om vi har fået en god konverteringsrate på vores webshop og håber i kan fortælle mig om det er det samme i selv oplever.

Efter at have brugt ca. en 100k på nyt webdesign og en prof. markedførings bureau er vi kommet op på en konverteringsrate på ca. 2%.

Hvor mange procent ligger andre på og hvad synes i er en god konverteringsrate?

BTW: vores shop hedder Cherries.dk

På forhånd mange tak.  

Fra København
Tilmeldt 14. Nov 15
Indlæg ialt: 710
Fra  www.kiddio.com Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det kommer helt an på branchen og produkternes pris. 

Det er det bedste svar. 

Du må spørge folk i din branche.

Eksempel:

Min bror lavede selv sin hjemmeside, han staretede for 5 år siden. 

Han kører kun annoncer via Google og han konverterer cirka 10%

Hans hjemmeside strider mod almindelig fornuft i forhold til opsætning og design regler.

I dag har han 30 ansatte og skruer efter for godt befindende op og ned for sin AdWords kampagner. 

René

Fra Randers
Tilmeldt 3. May 15
Indlæg ialt: 151
Fra  Grafikr ApS Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej, 

Jeg vurderer, at din konverteringsrate er under gennemsnittet ift. din branche. Vi har arbejdet med webshops fra samme branche, hvor deres konverteringsrate ligger væsentligt højere. 

Havde der været tale om køb med en længere beslutningsproces, f.eks. en ny sofa eller andet dyrt materiale, så er det ok med en konverteirngsrate deromkring, men I dit tilfælde kan det gøres bedre. 


Jeg anbefaler, at du gør følgende:

- Vurdér relevansen af den trafik, din webshop får. Få eventuelt en second opinion op dit marketing set-up fra et andet marketingbureau. 
- Lav en gennemgang af din data: Hvor i købsprocessen falder de besøgende fra?
- Opstil et heatmap: Klikker dine besøgende på det, du gerne vil have dem til? 
- Vurdér om du skal skrue ned for dine marketingkroner og istedet bruge penge på at optimere din konverteringsrate. Senere kan du altid skrue op. 
- Indsæt noget social proof: Udtalelser fra tidligere kunder 
- Overvej at få taget dine egne produktbilleder, så der er en rød tråd

Jeg ser mange ting, som kan optimeres, men det handler først og fremmest om at gå din data igennem, så det hele ikke bare er baseret på mavefornemmelser. 


Skriv endelig, hvis vi skal gå i dybden med det.

Fra Herler
Tilmeldt 19. Jan 18
Indlæg ialt: 86
Fra  Secomea A/S Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mohsen,

Med risiko for at blive slagtet... 100k for nyt webdesign og prof. markedsføring siger du? :/ Det kan da umuligt være inkl. onsite søgemaskineoptimering da? For jeg faldt da hurtigt over de første 3-4-5 ting, da jeg kastede et blik på jeres webshop da..?

Vh,
Andreas

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Hej. Smile
Som tidligere nævnt er det svært at definere, hvad en god og dårlig konverteringsrate er. Hvis du befinder dig i en investerende push-fase i din markedsføring, hvor du har fokus på at hente en række nye leads ind - fx gennem vidensartikler, informative sider, anden pushannoncering - så kan man jo forvente (og acceptere) en lavere konverteringsrate. 
Men ligger du og investerer udelukkende i retargeting og mere købsrelaterede emner (fx Google Shopping), så er det forventeligt, at du har en højere rate. 
Faktisk synes jeg helt generelt, at det med at betragte sin konverteringsrate som én enhed samlet er besværligt. Du bør have fokus på at kigge på dine forskellige kanaler: Adwords, Mail, SEO, Social....
2% lyder ikke afskræmmende og er ikke (umiddelbart) helt forfærdeligt og afskræmmende, men der er altid mulighed for at forbedre. 
Lyt til Erik fra Grafikr ovenstående. Han er skarp. Og gå iøvrigt til ham, hvis du har brug for hjælp til konverteringsoptimering
Med valget af DanDomain har du en række forskellige muligheder. Jesper fra DandoDesign har lige lanceret en 'salgsbooster', som jeg er ved at teste; den ser interessant ud, og han har cases, hvor han lægger 15% på konverteringsraten. 
Mit telefon er åben, hvis du skal have en hånd mere: 81 40 59 48. Ellers kan du fange mig på mail: kf@webbler.dk - pøj pøj. 
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper Friis:

Hej. Smile
Som tidligere nævnt er det svært at definere, hvad en god og dårlig konverteringsrate er. Hvis du befinder dig i en investerende push-fase i din markedsføring, hvor du har fokus på at hente en række nye leads ind - fx gennem vidensartikler, informative sider, anden pushannoncering - så kan man jo forvente (og acceptere) en lavere konverteringsrate. 
Men ligger du og investerer udelukkende i retargeting og mere købsrelaterede emner (fx Google Shopping), så er det forventeligt, at du har en højere rate. 
Faktisk synes jeg helt generelt, at det med at betragte sin konverteringsrate som én enhed samlet er besværligt. Du bør have fokus på at kigge på dine forskellige kanaler: Adwords, Mail, SEO, Social....
2% lyder ikke afskræmmende og er ikke (umiddelbart) helt forfærdeligt og afskræmmende, men der er altid mulighed for at forbedre. 
Lyt til Erik fra Grafikr ovenstående. Han er skarp. Og gå iøvrigt til ham, hvis du har brug for hjælp til konverteringsoptimering. 
Med valget af DanDomain har du en række forskellige muligheder. Jesper fra DandoDesign har lige lanceret en 'salgsbooster', som jeg er ved at teste; den ser interessant ud, og han har cases, hvor han lægger 15% på konverteringsraten. 
Mit telefon er åben, hvis du skal have en hånd mere: 81 40 59 48. Ellers kan du fange mig på mail: kf@webbler.dk - pøj pøj. 

Sikke et skrækkeligt over uoverskueligt layout med manglende mellemrum og linjeskift. Aminos tekstformat og jeg er åbenbart ikke gode venner i dag...

Fra Aarhus C
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

En af de webshops jeg hjælper med at administrer kører med en konventeringsrate på 1.31% i år. Det lyder vanvittig lavt, men det er det i virkeligheden ikke.

Man skal huske at sorterer sin trafik, og opdele den. 

Vi skaber f.eks meget organisk social trafik fra Facebook, som har lav konventeringsrate, men derimod er gratis.

Og det samme med nyhedsbreve. Vi udsender ét nyhedsbrev, og det giver et par hundrede besøgende, men medmindre at det er black friday, eller der er kæmpe tilbud, så er konventeringsraten på disse også lave.

Hvis vi derimod kigger på den eneste markedsføringskilde, som vi betaler for, som er AdWords, så er konventeringsraten derimod over 10% når vi faktisk betaler for trafikken.

Jeg ser tit at det er et problem, at folk ender med at kigge på samlede tal, fremfor at kigge på tallene fra forskellige trafikkilder individuelt.

Skal du bruge hjælpe til markedsføring, webudvikling eller lignende? 

Adm. Direktør hos NordDank ApS

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)