Leverandørere standardiseret på Fusion 360 - Side 2 - Amino.dk
på Amino
Bliv gratis medlem på Amino

Køb et Amino Sponsorlink

Nye ekspertblog-indlæg
om  Innovation & Vækst

Læs flere ekspertindlæg

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "Produktion, maskiner & outsourcing "

Leverandørere standardiseret på Fusion 360 indenfor CNC bearbejdning/CNC Drejning

Side 2 ud af 2 (15 indlæg) < Forrige 1 2
Amino-karma 5.963
Tilmeldt 17. dec 07
Indlæg ialt: 1.395

BroncofanDK
Skrevet 18-06-2018 kl. 20:41

Det jeg spørger om er:

Er der nogen der har kendskab til leverandører der er standardiseret på Fusion 360 til bearbejdning (Bruger Fusion 360 til CAD/CAM), som har tekniske kompetencer til at lave medikotekniske produkter i plast, alu og rustfrit.

Jo tættere på Roskilde jo bedre, og 5 akset/drejebænke med roterende værktøjer og Z akse er et yderligere aktiv

Jeg ser på selv at sætte værksted med bearbejdningscenter og CNC drejebænk det op, da det simpelthen er for dyrt og besværligt  - koster for meget salgstid - at bruge tid på underleverandører, fejlproduktioner mv. 

Amino-karma 1.182
Fra København Ø
Tilmeldt 27. dec 13
Indlæg ialt: 295

Christian H.
Skrevet 18-06-2018 kl. 21:21

Du snakker meeeeget teknisk :D men hvorfor lige med Fusion360 ? Vi bruger Inventor og SolidCAM (Inventorcam/iMachining) og har både 2-3-4 akset drejebænke og 5 akset fræser, så vi burde nok kunne klare opgaven :) 

Men at lave programmer man skal sende frem og tilabge bliver problematisk, men sender du en 3D fil tager det forholdsvis kort tid at smide værktøjsbaner på og køre programmerne (alt efter hvor komplekse de selvfølgelig er) men hvis du tør vise lidt, så kigger jeg gerne på det :) 

Amino-karma 5.963
Tilmeldt 17. dec 07

BroncofanDK
Skrevet 19-06-2018 kl. 11:43

Hej Christian, 

Jeg har sendt dig en PM med email kontakt.

Grunden til at det er så utrolig værdifuldt at bruge et Cloud system som Fusion 360 er at det gør det langt lettere at skalere, køre projekter, outsource, og i forhold til hele "design for manufacturing" ide komplekset. En underleverandør kommer til at fungere som intern produktionsenhed - blot med langt bedre maskiner/værktøjer/viden end hvad vi selv kan sætte sammen. 

Når vi laver en maskine hvor der er assemblies, huller, styrepinde, bevægelige dele, lejer.... som alt skal passe sammen så er det utrolig vigtigt at eksempelvis en runding/rejfning som er lagt af produktionsmæssige hensyn ikke giver problemer andre steder i processen. 

Grunden til at det er meget værdifuldt at have opdateret dokumentation på vore produkter og have tingene liggende et sted er, at hvis vi modificerer en del, så kan designeren af delen teste om modifikationen umiddelbart kan produceres. Vi er ved at udvikle en lille maskine som vil vil have produceret på fixturplade, så vi reelt kan lægge få 10 forskellige dele ud som så vendes over på a en anden fixtur plade og gøres færdige. Hvis vi laver versioner af dette bliver alle versioner opdaterede hvis vi holder det i Fusion - vi har eksempelvis 2 versioner af en etiketeringsmaskine - lige udløb og skråt udløb med opsamlingsmekanisme. Ændrer vi to af ti dele vil værktøjsbaner, opstillinger mv være kurrente på begge, medens version 2 vil blive produceret med fejl hvis vi ikke husker at ændre tingene.

Ved at arbejde i en og samme applikation bliver vi bedre til at designe efter fremstillingsmulighederne. Hvis vi designer nye dele som vi tror kan fremstilles på samme vis så kan vi checke om alt kan produceres. Laver vi et nyt produkt så er vores produktionssetup at kopirere opsætningen fra maskine A, fjerne de dele vi ikke skal bruge, modificere fixturen, tilføje nye dele og køre simulering. Hvis simuleringen ikke er helt problemfri kan vi ændre dele/diskutere med vores leverandør om der er andre værktøjsbaner/værktøjer der kan bruges eller om vi skal ændre delen. 

Kort så bliver billigere at holde produktionen i Danmark fordi lønandelen bliver mindre vigtig, når vi kan designe vore dele til bedre udnyttelse af maskiner/tid, så både vore interne og eksterne omkostninger falder. 

Amino-karma 5.963
Tilmeldt 17. dec 07

BroncofanDK
Skrevet 19-06-2018 kl. 14:44

Christian H.:

Jeg blev ikke rigtig klogere på hvad det er du spørger om :) 

Lars Christensen - Autodesk's superekspert på Fusion 360 fortæller her med videounderstøttelse hvor det er vi arbejder ekstremt uprofessionelt sammen med vore underleverandører, og hvor Fusion platformen er lysår foran hvad jeg ser folk gøre i Danmark. Der er en kollosal produktivitetsforbedring der ligger og venter ved interaktivt samarbejde.

https://www.youtube.com/watch?v=Xt1_6uRotsA

Amino-karma 5.963
Tilmeldt 17. dec 07

BroncofanDK
Skrevet 26-07-2019 kl. 11:33

Jacob Nøhr Vangsgaard:
Jeg har ikke erfaring med Fusion 360, og jeg ved ikke hvor udbredt det er blandt underleverandører. Mit indtryk er at softwaren mest er benyttet på hobby CNC området.

Som sagt før er dit indtryk simpelthen forkert, men jeg er meget interesseret i om der nu er nogen der kender til underleverandører der er skiftet til Fusion 360 da den dynamiske udveksling af data er altafgørende.

Her er en sammenligning fra i går af Solid Works og Fusion 360

Side 2 ud af 2 (15 indlæg) < Forrige 1 2

RSS-feed

Besøg vores samarbejdspartnere :