Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb og salg uden CVR nummer

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 19. May 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa,

jeg har købt nogle vare uden moms (boligartikler) fra et firma i Australien, som har leveret varene til mig fra et lager her i EU.
Spørgsmålet er om jeg "gør noget forkert" når jeg videresælger disse vare uden moms og fakturering ?

Mvh
Henrik
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skal være importør registreret for lovligt at kunne importere vare til videresalg. Mht. moms kommer det helt an på hvad din omsætning bliver i en 12 måneder periode.

salg uden fakturering?  Så er vi jo over i nogen der lyder som skatteunddragelse.

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig med ravn.

Du skal støtte velfærdssamfundet.

Tilmeldt 19. May 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Skatteunddragelse, skattesvig, sortbørs handel osv.... Nu handler det i dette tilfælde om nogle få vare jeg har købt som privat person og vælger at videresælge. Jeg tænker ikke st man skal være importør for at handle vare i udlandet. Det gør sig joh heller ikke gældende når man som privatperson handler på udenlandske netshops.
Så hvori består forskellen når jeg så vælger at videresælge det jeg har købt som privat person videre til en anden privatperson? (Der bliver ca. en "omsætning" på 30-40.000,-. Eller stort set det samme som jeg har betalt for min cykel som også er købt af en privatperson som har købt den i udlandet. Jeg har fået en "lap" papir på købet...?

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det ikke bare bedre at støtte velfærdssamfundet som har betalt for din skole, kontanthjælp hvis du på et tidspunkt har været på det? Din SU, boligstøtte, familie og børneydelse m.m.

Prøv tænk at hvis alle os andre tænkte ligesom dig så kunne du ikke gå i skole, lægebesøg , hospital m.m.

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Alex Andersen:
vare jeg har købt som privat person og vælger at videresælge

Lige så snart du har købt varer til videresalg er det erhverv. Uanset om du har købt lidt eller meget, er det skatte- og momsundragelse. Det er ikke det samme som at købe til sig selv. Så få styr på formalia, bliv importregistreret, og indberet det de rigtige steder. Og husk i øvrigt, at SKAT også læser med her.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Alex Andersen:

Skatteunddragelse, skattesvig, sortbørs handel osv.... Nu handler det i dette tilfælde om nogle få vare jeg har købt som privat person og vælger at videresælge. Jeg tænker ikke st man skal være importør for at handle vare i udlandet. Det gør sig joh heller ikke gældende når man som privatperson handler på udenlandske netshops.
Så hvori består forskellen når jeg så vælger at videresælge det jeg har købt som privat person videre til en anden privatperson? (Der bliver ca. en "omsætning" på 30-40.000,-. Eller stort set det samme som jeg har betalt for min cykel som også er købt af en privatperson som har købt den i udlandet. Jeg har fået en "lap" papir på købet...?

Loven er som den er - Du MÅ ikke importere til videresalg eller erhvervsbrug som privat - thats is - uden at være importregistret og de er helt ligeglade med værdien af din cykel og andet

Importører fra uden for EU SKAL være importregistrerede og tolde skal i princip stoppe en hver leverance som de kan spore som erhvervsrelateret>>

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. May 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 01:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret. Det giver joh et klart billede af hvordan man skal forholde sig.

Fra Toftlund
Tilmeldt 17. Mar 06
Indlæg ialt: 90
Fra  Net2Skilte.dk Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt korrekt som John skriver !
Gad vide hvordan du overhovedet har fået leveret varer fra Australien, UDEN at betale både told og moms, når du hverken er registreret med CVR nummer og heller ikke er registreret som importør.

Er varerne faktureret fra firmaet i Australien, skal der afregnes moms og told, uanset om lageret er beliggende i EU,
Er varerne faktureret fra firmatet, der også er registreret i EU, så skal de opkræve den DANSKE moms hos dig på fakturaen, når beløbet er så stort som du nævner, eller når firmaets samlede export til DK overstiger et bestemt beløb (kan ikke lige huske grænsen, men forholdsvist lille beløb vist 50.000,-)

Noget helt andet er at du som privat person sagtens kan købe og sælge varer uden at være CVR registreret, dog er der en øvre grænse på 50.000,-
Så hvis du har købt varerne i Australien for eksempelvis 40.000,- INKL moms og told kan du sælge dem her i DK for 49.999,- uden at være registreret.

John, jeg ved du har meget styr på dette, så ret mig endelig, hvis jeg er kommet med nogle oplysninger der ikke stemmer overens med virkeligheden :-)

Hans Meyer
https://net2skilte.dk - Alt i gadeskilte, roll-up, klaprammer, messediske, brochureholdere

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan ikke lovligt importere noget som helst fra uden for EU til erhvervsmæssigt brug = brug i eget firma eller til videresalget af nogen art - uden man er importregistreret. Det kan man kun blive ved at få CVR

Har du varer fra EU e/ DK så kan du sælge uden CVR dog skal du momsregistreres med CVR så snart det er åbenlyst du vil nå 50.000 kr inden for enhver 12 mdr periode = normalt når du rammer ca 4.000 kr salg Per måned og ser det stigende. 
Du må ikke ramme 49.999 på 6 mdr og SÅ registrere for så kan du få moms af det hele, da du burde have forudset du ville ramme de 50000 på en 12 mdr periode

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)