Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indskud i et kapitalselskab, herunder IVS

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. May 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer

Jeg har andetsteds herinde læst, at indskud i et kapitalselskab, herunder et IVS fra hovedanpartshaver kan ske på hovedsagligt to måder; kapitalforhøjelse og via et lån med en tilhørende rente. Ligeledes læser jeg mig frem til, at såfremt indskyderen ikke er hovedanpartshaveren, men tredjemand, at der i så fald kan oprettes et lån mellem tredjemand og selskab uden forrentning. Er der nogle der kan bekræfte dette og eventuelt uddybe?

Herudover kunne jeg godt tænke mig at vide, om ikke der kan gives gaver fra tredjemand eller for den sags skyld fra hovedanpartshaver til selskabet uden, at det er et lån, altså uden tilbagebetaling?

Som det sidste kunne jeg også godt tænke mig at vide, hvad betingelserne for at yde et sponsorat er, for den vej i gennem skydes der også penge ind i selskabet. Godt nok er det ydelse mod ydelse, men kan der ikke fumles lidt med "ydelsen" således, at der reelt bare bliver skudt penge ind?
Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig i kontakt en revisor for den del kan ikke besvares kort

Ja til enten kapitalindskud via virk.dk med beskattede midler eller lån fra hovedaktionær med lovpligtig markedsrente eller ren 3 person herunder ikke nær familie - evt uden rente - 

Gaver vil være skattepligtige for et selskab og ikke nødvendigvis give fradrag for giver

Sponosorat er skattepligtigt for modtageren og kan være skattefradrag for sponsor afhængigt af om det er givet som markedsføring med indtægt for øje eller - ex som venlighed blot. Der vil man normalt have en modydelse type banner annonce osv - noget der skal kunne overbevise skat om at pengene er givet for at øge sponsors overskud - men i alle fald vil det vare skattepligtige for modtageren. 

Gives ex et lån, så kan det gives konvertibelt for at få fradrag for tab (kræver givet du går til revisor da der skal bringes meget på plads inden) og i princip kan Dete også aftales, at det KUN skal tilbagebetales hvis et eller andet pronemt giver overskud og ellers må anses for tabt 

fat i revisor’

vh John Hannver

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)