Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af rejseselskab

Side 1 ud af 2 (13 indlĂŠg)
Tilmeldt 21. May 18
IndlĂŠg ialt: 7
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 2 person

Godaften allesammen 😊
Jeg har gĂ„et rundt med tanken om, at starte et rejseselskab som udbyder billige charterrejser. Jeg er meget i tvivl om, hvor meget kapital det krĂŠver, og hvordan de fĂ„r adgang til udbydelsen af rejser, og hoteller. Mange vil nok sige jeg skal holde mig vĂŠk, fra denne branche fordi jeg ikke ved sĂ„ meget om det endnu, men alle starter et sted, og fĂžler selv amino er det rigtige sted 😊
Tak pÄ forhÄnd
Vh.

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
IndlĂŠg ialt: 1091
Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Det er godt vi har sÄdan nogen som dig der tÞr tag springet. Det tager jeg hatten for.

Du skal bare klÞ pÄ og ikke lyt til folk der prÞver at fÄ dig vÊk fra idéen.

Der skal skabes flere arbejdspladser i Danmark og du er en af dem der prĂžver gĂžre noget for hr. Og fru Danmark som prĂžver at stĂžtte vores velfĂŠrdssamfund.

Held og lykke

Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
IndlĂŠg ialt: 471
Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Billige charterrejser??

Genial idé, hvorfor har ingen tÊnkt pÄ det fÞr?
Folk vil gerne rejse, de vil gerne flyves til spÊndende rejsemÄl og bo pÄ hotel. Hvis man nu kunne kombinere de to, og sÊlge en pakkerejse.
Det her bliver stort!!

Tilmeldt 21. May 18
IndlĂŠg ialt: 7
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hey smukke M. S
Du sgu da en hammer genial mand/kvinde :-)
Det har da lige prĂŠcis gennemskuet min ide, jeg vil selvfĂžlgelig efterligne eller andre :-)
TvÊrtimod, det er mange forskellige forretningsplaner for dette omrÄde, og mange forskellige mÄder at gÞre ting pÄ :)
Hvad med billige cafe’er, Wupti sĂ„ har du en billig burger menu til 70 kr, men prĂžv at se McDonald bla, som gik ud i branchen men med en anderledes forretningsmodel, mon ikke der er stĂžrre bagtanker, og jeg bare ikke har oplyst hele ideen bag i, men blot skal have styr pĂ„, hvordan min ide lykkes.
Hav det godt, og om 5 Ă„r giver jeg en billige rejse ;) Hyg dig og god aften

Tilmeldt 21. May 18
IndlĂŠg ialt: 7
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Og det sidste.
Hvad med bla. Plenti et lav pris teleselskab, selvom der var mange andre i forvejen, men stadig solgt for 70+ millioner.
Jeg er trĂŠt af folk som dig, der kun ser fremtid i noget som aldrig er set fĂžr.
Jeg har mere den overbevisning, om at det den mÄde du udfÞre jobbet pÄ, og hvordan du selv skaber fremtid, og muligheder

Tilmeldt 9. Oct 13
IndlĂŠg ialt: 8
Skrevet kl. 01:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej Victorkl, - Det kan både kræve en lille eller stor kapital. Det kommer an på hvordan man håndtere det på. De store selskaber køber pladser forud i en store mængder hos flyselskaber, hoteller osv, dermed får de form for mængde rabat. Hvis det skal kræve den lille kapital skal man finde en niche eller leads

Hvis man skal konkurrere med de store selskaber med billige charterrejser, Kunne denne strategi være en mulighed, hvor man laver en Morten Strunge, hvor det er underskudsforretning også satse på at blive opkøbt. Denne strategi vil kun fungere, hvis man kan hapse nok kunder så man bliver en trussel. Dette kræver en stor kapital bag sig.

Synes du skal klø på, hvis det er det du brænder for.

Hvis du skulle være interesseret og høre mere, kan du skrive i pb. 

Mvh Ricky

Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
IndlĂŠg ialt: 471
Skrevet kl. 03:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Tak for de pĂŠne ord, ViktorKL.
Nu kan jeg godt se, at du virkelig har gang i noget konstruktivt.
Du har ikke gidet, at lave et forarbejde selv, men spþrger temmelig bredt “hvor meget kapital kréves?”

Du skal bruge halvandenhundredeogsyvogfirs kroner - bare sÄdan ca.

Du skal lave et budget, som skal godkendes af Rejsegarantifonden. Der oplyses ogsÄ kapitalkrav.
En seriecharter, hvis du vil bruge transport med fly, kan prissÊttes pÄ de respektive udbyderes sider.

Hvad er det egentlig du spÞrger om? Og hvordan er salget af et mobilselskab eller en caféburger relevant?

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. Feb 18
IndlĂŠg ialt: 8
Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Victorkl:

Jeg er meget i tvivl om, hvor meget kapital det kræver

Kære Victorkl,

Jeg arbejder selv på højtryk for tiden på at starte et niche rejsebureau. Jeg er langt fra ekspert, men vil gerne dele ud af den viden min research indtil videre har givet mig.


I forhold til kapitalen det kræver, så går branchen ind i en utrolig spændende tid for sådan to som os. D.01 Juli træder en ny pakkerejselov i kræft, og den fjerner kravet på de 300.000 kr. man før i tiden skulle stille Rejsegarantifonden i garanti. Den nye garantiskala lyder:

Er omsætningen ikke over 1 mio. kr., stilles der ikke garanti.

Ved en omsætning på mere end 1 mio. kr., men ikke over 5 mio. kr., er garantien 150.000 kr.

Ved en omsætning på mere end 5 mio. kr., men ikke over 10 mio. kr., er garantien 300.000 kr.

Ved en omsætning på mere end 10 mio. kr., men ikke over 15 mio. kr., er garantien 600.000 kr.

osv. osv. osv.

Rejsegarantifonden skal dog stadigvæk have et gebyr på 4-5000 kr om året. Tjek deres hjemmeside ud for mere information og bl.a. hvorfor man skal registreres: https://www.rejsegarantifonden.dk/erhverv/


Victorkl:

og hvordan de får adgang til udbydelsen af rejser, og hoteller. 

I mit tilfælde, har jeg hivet fat i et større rejseselskab, som er IATA certicifeceret. Det betyder, at de må udstede flybilletter. Derudover har de adgang til en hotelportal, som gør det meget nemmere for mig at booke. De kræver et mindre gebyr pr. ordre, men min erfaring er at de er meget hjælpsomme og vil én det bedste - men måske er jeg bare naivSkype-Wink

Jeg er blot en 19-årig gymnasieelev med en drøm, og jeg håber virkelig, at du også arbejder videre med projektet på trods af bimsehovederne i kommentarfeltet!

Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
IndlĂŠg ialt: 471
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

IATA er en sammenslutning for luftfartsselskaber, og ikke en generel certificering.

Det kræver ikke medlemsskab af IATA at udstede billetter. Man skal have adgang til udstedelse af PNR i et system, som håndterer den standard. 

Der findes IATA certificeringer, eks. farligt gods m.m.

Hvis du gerne vil samarbejde med en EU-carrier, så se på IOSA, som nok er det tætteste på en generel certificering.

Det er muligt, at kravet om garantistillelse ændres, men det gør krav om økonomisk kompensation (se på IRR) ikke, som udbyder sf pakkerejser.

Igår strejkede flyvelederne i Frankrig. Pludselig var temmelig mange fly aflyst. En rejsearrangør, som har solgt en pakkerejse hænger på regningen for indkvartering, ombooking, kompensation. Se på EU forordning 261/04. Det bliver til rigtig mange penge!

Alt det her kan findes ved simple søgninger. Det har den oprindelige trådstarter ikke besværet sig med. 

Mit svar til den oprindelige spørger, var en reflektion på den der sædvanlige dumnaive tilgang, hvor det egentlig ikke var et spørgsmål så meget som en manifestastion af «mange vil sikkert råde mig til yadda yadda» og et svar med pølsesnak om at tro på det og hårdt arbejde og man kan hvad man vil - den sædvanlige fordummende taxachaufførvisdom.

Tilmeldt 21. May 18
IndlĂŠg ialt: 7
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Oliver. Har jeg mulighed for, at kunne sende dig en e-mail? :)

Side 1 ud af 2 (13 indlĂŠg)