Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leverandøren løber fra aftalen?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 21. Mar 13
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg vælger at bestille nogle varer, da jeg aftaler med leverandøreren, at værktøjer mm, skal betales hen over de kommende ordrer. På den måde betaler jeg kun for de første prøver, som iøvrigt er på emballage. Da varerne er bestilt og leveret, løber leverandøreren fra aftalen og kræver betaling for værktøjer mm indenfor 14 dage - dvs før de reelle ordrer er placeret.

Jeg mener at de første prøver er bestilt på et forkert grundlag, da vi havde en aftale om at værktøjer skulle betales i forbindelse med produktion og levering af de første ordrer. Hvordan stiller det mig og hvad siger loven og hvilken lov er det præcist?

Mvh 
Per

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

B2B har afttalefrihed men aftaleloven gælder naturligvis i deet forhold at man så indgår en klar aftale. Den skal jo gerne være tydelig og skriftlig for at du kan bevise den, og ikke telefon osv

Det er en noget usædvanlig aftale du har fået hvis ikke den som minimum siger, at hvis ikke kommende ordrer inden for x uger har dækket værktøjer + xxx så skal du betale værktøjerne, men har du en klar aftale der bare siger, at du får første leverance og ikke inden skal betale værktøjer og hvordan de værktøjer så skal betales, så kan du jo fastholde den

Så må du jo se hvad leverandøren svarer og kan I ikke enes, ja så ender den i en civil ret der skal se hvem der bryder hvad

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
B2B har afttalefrihed men aftaleloven gælder naturligvis i deet forhold at man så indgår en klar aftale.

Det forudsætter at leverandøren er i DK. 

Fra Odense
Tilmeldt 21. Mar 13
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John, Tak for din feedback. Der ligger en aftale på mail men ikke en der siger at der skal være bestilt inden x antal dage. Jeg vil gå i dialog med leverandøren for at se om vi kan finde en løsning. Lev. er dansk.

Mvh Per

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)