Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til salg af håndlavede smykker i halvædelsten

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra AAlborg
Tilmeldt 24. May 18
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Håber sådan der et sted der ude sidder nogle som kan hjælpe mig med kompetente råd til hjæl til salg af mine håndlavede smykker.

Arbejder på en stor arbejdsplads, - hvor jeg har solgt fantastisk, - får generelt helt fantastisk respons på stilen og kvaliteten, - men jeg er ikke nogen god sælger.

Mit prisniveau ligger på et rigtig godt sted der sagtens kan sættes op så der er også plads til god fortjeneste såfremt nogen kan hjælpe med selve salget.

Mit problem består i at jeg ikke ved hvordan jeg skal gøre mine smykker mere tilgængelige, - for var de det så tror jeg salget ville stige betragteligt.

Hjemmeside er ikke en mulighed for mig da al min tid ud over fuldtidsjob går med at producere smykkerne (det er jo der min passion er).

Er der nogen der vil hjælpe?

Tak fordi du tog dig tid til at læse mit indlæg.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12650
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er jo mange muligheder for øge salget. Du kunne overveje at udstille på f.eks livsstiles messer eller markeder, en anden mulighed kunne være at få nogle udvalgte butikker til at sælge dine smykker.

Der er nogle ting der er vigtige at huske i forbindelse med smykkefremstilling. Er der tale om smykker af ædelmetal dvs. guld, sølv, platin, skal du være tilmeldt ædelmetal kontrollen.  Du skal også momsregistreres  så snart du ved at din omsætningen indenfor en 12 måneders periode bliver på 50.000 DKK eller der over.

Hilsen

Ravn 

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. May 18
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Pernille,

Umiddelbart ville jeg sige at du kunne starte med at lægge dem op på dine sociale medier for at se hvad dine følgere siger til smykkerne der- måske er der allerede købere klar. Så kan du oprette en virksomhedsprofil fx på instagram men det kræver du har noget branding ift logo, emballage, display osv. Men måske er det bedre for dig at komme ud i butikker og dermed kun sælge B2B men det kræver at du sælger til en pris, så både du og forhandlerne kan få et ok udbytte af salget.

Jeg arbejder som freelancer indenfor smykkebranchen og har erfaring som medstifter og CEO i en smykkevirksomhed i ca 3 år.
Jeg har herudover en BA i smykker, teknologi og business. Jeg vil meget gerne se smykkerne og så er jeg villig til at tage en snak om dine næste skridt hvis du har lyst til det ?

jeg bor i Aalborg ;)
Fra AAlborg
Tilmeldt 24. May 18
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svar :-).
Fra AAlborg
Tilmeldt 24. May 18
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, -

Det lyder rigtigt godt og det vil jeg meget gerne tage imod.

Har forsøgt med FB men salget er nærmest ikke eksisterende - men når kunder ser smykkerne i virkeligheden er den positive respons stor.

Jeg vil rigtig gerne vise dig smykkerne, - men hvor gør jeg det.

Er helt ny her på sitet.

Mange hilsner,

Pernille

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. May 18
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder godt :-) ! Synes det er så spændende og jeg tror godt jeg kan hjælpe dig hvis der er potentiale i smykkerne. 

Jeg tror umiddelbart der kan ske mere på instagram efterhånden. Det er også virkelig vigtigt med gode kvalitetsfotos af dine smykker så folk der ikke har set dem i virkeligheden også kan fornemme hvor flotte de egentligt er.

Hvis du går ind i "hurtig svar" er der en medie knap hvor jeg går ud fra at du kan uploade billeder. 

Fra AAlborg
Tilmeldt 24. May 18
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Fra AAlborg
Tilmeldt 24. May 18
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Håber det giver et lille indblik i hvilken genre.

Mange hilsner,

Pernille

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. May 18
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville helt klart prøve at style lige præcis disse smykker - dvs. få dem på en model der stemmer overens med din målgruppe - og så sæt armbåndende sammen sådan som de tager sig bedst ud. Og så ville jeg også prøve at gå ind og skabe en historie omkring smykkerne - måske være mere konsekvent i valget af perler : er det religiøst, minimalistisk eller mere extravagant ift meget bling ?

Har du overvejet at tage et kursus i basis guldsmedeteknikker? Det kunne hjælpe dig med at gøre "sølvperlerne" mere unikke og få lidt mere design ind i dine smykker. 

Fra AAlborg
Tilmeldt 24. May 18
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Clara,

Og så er vi ved kernen af det hele, - alt det jeg ikke når pga. tidsmangel. Og tak for råd, - men netop det jeg håbede at kunne finde nogen her der ville hjælpe med, så der kom gang i salg. :-).

Kan godt læse at det lyder som om jeg er lidt i fornægtelse, - men begejstringen jeg møder når kunder ser smykkerne og mærker dem, - den er ikke til at tage fejl af.

Storytelling ved jeg er et vigtigt element, - men her er jeg tom for idéer.

Kan du se noget potentiale?

Mange hilsner,

Pernille

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)