Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bitcoin fra bunden?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Ringsted
Tilmeldt 11. Dec 14
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 01:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære medbrugere,

Ved ikke om her er det rette sted sted af poste dette (eller om det overhovedet hører til på amino.dk), men vi prøver alligevel...

Har brugt ufatteligt langt tid på, at prøve at forstå hvordan transaktionerne foregår til og fra bitcoin. Ikke brugerne og peer-to-peer systemet, dvs. betalingssystemet, men hvordan man overfører til bitcoin.

Man hører konstant om, at bitcoin går udenom bankerne. Men, folks grundlæggende økonomi er stadig i bankerne. Derfor bliver man vel nødt til at lave en overførsel fra ens bankkonto til bitcoin? Og når disse penge er opbrugt, så overføre flere penge fra ens bankkonto. Man kan vel ikke få overført ens løn, direkte til ens bitcoin konto eksempelvis? Og hvis man køber ting regelmæssigt uden at have råd til at smide en formue ind på ens konto ad gangen, så overfører man vel også penge regelmæssigt - og disse overførsler er der vel også et gebyr på, eller hvordan?

Det med at bitcoins er "virtuelt valuta/penge", det forstår jeg delvist. Så længe noget ikke er foretaget fysisk, så ja, så er det virtuelt. Men, bitcoins "repræsenterer" vel noget. Nu aner jeg intet om hvad selve "kursen" er, men lad os rent teoretisk sige at man overfører 3,000 kr., og man får 300 bitcoins. Så er hver bitcoin vel 10 kr. værd, oder was? 

Håber i gider hjælpe mig her, for vil meget gerne forstå det. 

Mvh.

Jesper

Tilmeldt 30. May 18
Indlæg ialt: 2
Fra  www.vikarsiden.dk Skrevet kl. 02:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender ikke detaljerne omkring det, men det handler jo grundlæggende om, hvilke typer af varer/ydelser du kan købe bitcoin med, og om du kan have dem stående et sikkert sted. 

Et eksempel kunne være en bookmaker. Visse bookmakere tager mod bitcoins så du putter nogle penge ind i nogle bitcoins, overfører dem til en bookmaker og så enten spiller du dem op, lader dem stå, eller trækker dem potentielt ud på en anden måde.

Fra Ringsted
Tilmeldt 11. Dec 14
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 03:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Snakker ikke om 2nd part til 3rd part - snakker overordnet om 1st part til 2nd part. 

Altså 1st part: banken/bankkonto - 2nd part: bitcoin - 3rd part: sælger/udbyder

Tror desuden ikke at det kan fungere til bookmakersider. Vil være alt for besværligt. I så fald hvis du vinder noget og vil hæve dem, så skal du først overføre dem til bitcoin (hvilket kan tage op til flere dage), så skal du overføre dem til din bankkonto, og først derefter kan du hæve dem fysisk (hvis det er dét du ønsker).

Men igen, jeg har ikke styr på det. 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 05:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er faktisk meget nemt (når man har sat sig ind i det :D)

Først så er kursen på bitcon (BTC) afhængig af udbud og efterspørgsel (det bruger jeg når jeg sidder og microtrader). Hvis der er en der sender mange BTC ud på markedet så falder kursen og hvis der er stor efterspørgsel på dem så stiger den (det er meget kort fortalt).

Man vil sagtens kunne basere et helt lands økonomi på det fordi det fungere nøjagtigt ligesom en fiat-valuta (det er som KR, USD osv.).

Hvis du køber eks. BTC for 3.000 (som kursen er lige nu) så vil du få 0,066 BTC for den. Hvis du f.eks. skulle købe en liter mælk til 10 kr for dem så vil prisen i BTC eks. være 0,000022 BTC (man regner helt ned til 8 decimaler i BTC).

Der er firmaer som tilbyder prepaid kort som man kan have BTC på som du så kan bruge i butikker og online.

Du vil sagtens kunne få din løn i BTC (mener at jeg har hørt om fodboldspillere som får det) men arbejdsgiver skal have din løn i BTC før du kan få det.

Du vil sagtens kunne have en bookmaker som tilbuder at handle i BTC, men tit så er kursen meget svingende (i december 2017 var kursen på BTC oppe og ramme $20.000 og i skrivende stund er den på $7500).

Nu er der ikke kun BTC men kigger man på https://www.binance.com/ (en stor kinesisk børs) så er der over 1500 forskellige coins og der kommer hele tiden nye (i form at ICO - Initial Coin Offering). Nogle af dem er "stabile" og andre bliver brugt til at hente en masse penge.

Selve området omkring crypto valuta er gigantisk og jeg har selv kun skrabet i overfladen (har f.eks. kigget på hvordan blockchain fungere og hvordan man i teorien laver en selv).

Du skal bare spørge så skal jeg nok prøve at svare efter bedste evne :)

Jesper Johannesen:
men hvordan man overfører til bitcoin

Jeg bruger selv Coinbase.com til at købe/sælge BTC og de fungerer fint. Jeg har haft computere til at stå og "mine" BTC men det er jeg gået bort fra og bruger profittrailer.com og Binance til at investere i dem.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 05:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Johannesen:
I så fald hvis du vinder noget og vil hæve dem, så skal du først overføre dem til bitcoin (hvilket kan tage op til flere dage), så skal du overføre dem til din bankkonto, og først derefter kan du hæve dem fysisk (hvis det er dét du ønsker)

At overføre BTC fra én wallet til en anden tager nu kun minutter. Det er overførslen fra BTC til fiat der tager 1-2 dage

Fra Ringsted
Tilmeldt 11. Dec 14
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jaa, men nu taler jeg ikke om bitcoin som noget investerings/nærmest aktiemæssigt, men om dét som alm. mennesker bruger det til: at spare penge ved onlinekøb, ved at slippe for gebyrer.
Og selve overførslen fra bank - bitcoin, der er vel også gebyr på. Og medmindre man har råd til bare at smide en formue afsted på ėn gang, så overfører man vel regelmæssigt - hver eneste gang med gebyrer.

Tilmeldt 30. May 18
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Jesper Johannesen:

Jaa, men nu taler jeg ikke om bitcoin som noget investerings/nærmest aktiemæssigt, men om dét som alm. mennesker bruger det til: at spare penge ved onlinekøb, ved at slippe for gebyrer.

Og selve overførslen fra bank - bitcoin, der er vel også gebyr på. Og medmindre man har råd til bare at smide en formue afsted på ėn gang, så overfører man vel regelmæssigt - hver eneste gang med gebyrer.





Jeg tror ikke der er mange der betaler med bitcoins for at spare penge. Det er alt for dyrt.

Selv i den situation hvor du har bitcoins i din wallet, og du derfor kan lave betalingen helt uden om bankerne, saa koster hver bitcoin transaktion bitcoins svarende til ca 1$, hvilket goer kredit kort til den billige loesning, med mindre du laver meget store betalinger.

Se: https://bitinfocharts.com/comparison/bitcoin-transactionfees.html#3m for transaktions priser de seneste 3 maaneder.
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

tillermtilsted:
Selv i den situation hvor du har bitcoins i din wallet, og du derfor kan lave betalingen helt uden om bankerne, saa koster hver bitcoin transaktion bitcoins svarende til ca 1$

Det er så ikke helt korrekt. D. 23/5 overførte jeg et beløb fra Coinbase til Binance som kostede mig under 12 cents at overføre.

Tilmeldt 30. May 18
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Niels Henriksen:

tillermtilsted:
Selv i den situation hvor du har bitcoins i din wallet, og du derfor kan lave betalingen helt uden om bankerne, saa koster hver bitcoin transaktion bitcoins svarende til ca 1$


Det er så ikke helt korrekt. D. 23/5 overførte jeg et beløb fra Coinbase til Binance som kostede mig under 12 cents at overføre.



Der er saa 2 muligheder.

1: Det du lavede via coinbase var teknisk set ikke en bitcoin transaction. Fordi coinbase kan fungere som en "bank" hvor "dine" bitcoins i virkeligheden staar paa deres bitcoin wallet, hvilket tillader dem at overfoere mange af deres transaktioner til Binance, via en enkelt bitcoin transaktion.

Bare nysgerrig: Hvis du vil lukke din coinbase account, og have dine bitcoins overfoert til din egen bitcoin wallet, ved du saa hvad det vil koste?

Eller 2: Du var heldig, man kan sagtens betale langt under gennemsnit, specielt hvis man er ok med at det kan tage nogle timer at lave en overfoersel.
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan godt være #1 fordi da jeg minede så kunne jeg overføre hurtigt fra Nicehash til Coinbase lynhurtigt.

Jeg har dog ikke testet overførsel fra Binance til Coinbase endnu men regner med at gøre det snart.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)